نوجوان ۱۵ ساله‌ای که در جریان بازی قایم‌باشک گم شده و از مالزی سر درآورده بود، به کشورش بازگشت.

فهیم پسر 15 ساله بنگلادشی که از مالزی سر درآورد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیا تایمز، فهیم ۱۵ساله، پسر اهل چیتاگونگ بنگلادش، چند روز پیش وقتی با دوستانش سرگرم بازی قایم باشک بود، جایی را پیدا کرد که فکر می‌کرد بهترین مکان برای مخفی شدن است. او به امید اینکه دوستانش وی را پیدا نمی‌کنند و برنده بازی خواهد شد، وارد کانتینری شد که پشت یک تریلی پارک شده در نزدیکی محل بازی آنها قرار داشت؛ به این امید رفت که دوستانش هرگز او را پیدا نکنند. اما فهیم درحالی‌که منتظر بود تا دوستانش وی را پیدا کنند، به خواب رفت و وقتی از خواب بیدار شد، در قفل شده بود و او نمی‌دانست کجاست.

فهیم ۶روز را بدون آب و غذا در داخل کانتینر زندانی بود. هر چه به در دیوار آن می‌کوبید، صدایش را کسی نمی‌شنید و کاملا ناامید شده بود تا اینکه ۶روز بعد، در ۳هزار و ۷۰۰کیلومتر دور از خانه‌اش در بندر غربی مالزی پیدا شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که روز حادثه کارکنان بندر کلانگ در مالزی، صدای تق تق و ناله‌هایی را از داخل یکی از کانتینرهای کشتی که اخیرا از بنگلادش وارد شده بود شنیدند. آنها قبل از باز کردن آن با اورژانس و پلیس تماس گرفتند و وقتی مأموران در محل حاضر شدند و در کانتینر باز شد، یک پسر نوجوان و لاغر از داخل آن خارج شد و همه با دیدن او مات و مبهوت شدند.

ویدئویی که در توییتر منتشر شده، لحظه نجات  فهیم ۱۵ساله از داخل کانتینر را نشان می‌دهد و در این فیلم پسر نوجوان گیج و سرگردان به‌نظر می‌رسد. او که نمی‌داند کجاست و افراد دور و برش چه کسانی هستند فقط فریاد می‌زند که غذا می‌خواهد. در نهایت نیز شاهدان به او چیزی برای خوردن می‌دهند و از او می‌خواهند که بنشیند تا نیروهای اورژانس وی را معاینه کنند.
از آنجا که فهیم به زبان دیگری صحبت می‌کرد، تلاش‌ها برای تحقیق از او و پی بردن به سرنوشتش بی‌نتیجه بود. در این شرایط و با توجه به وضعیت بدنی خطرناکی که داشت، نیروهای اورژانس او را با برانکارد به بیمارستان منتقل کردند.

از آنجا که در ابتدا احتمال می‌رفت پسر نوجوان قربانی قاچاقچیان انسان شده باشد، مأموران پلیس هم وارد ماجرا شدند و با استفاده از مترجم به پرس و جو از او پرداختند و آنجا بود که راز عجیب پسر نوجوان فاش شد. او برای مأموران تعریف کرد که حدود یک هفته قبل‌تر، زمانی که سرگرم بازی قایم باشک با دوستانش بوده، در داخل کانتینری که در نزدیکی محل بازی‌شان بود مخفی شده و بعد به خواب رفته و وقتی بیدار شده، در کانتینر قفل بوده و نتوانسته خودش را نجات بدهد.

به‌دنبال این ماجرا، مسئولان پلیس و قضایی مالزی نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کردند که در جریان بررسی‌ها و تحقیقات مفصلی که انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که ماجرای قاچاق انسان منتفی بوده و فهیم ۱۵ساله در جریان بازی با دوستانش گرفتار این سرنوشت عجیب شده است. مسئولان بیمارستان هم اعلام کردند، به‌رغم اینکه پسر نوجوان دچار کم‌آبی و تب شدید شده بود اما تحت نظر پزشکان، وضعیت وی پایدار است و همه از اینکه او توانسته ۶شبانه‌روز بدون آب و غذا زنده بماند، متحیر شده‌اند.

براساس این گزارش، حدود یک سال قبل‌تر نیز مرد جوان بنگلادشی که برای استراحت وارد یک کانتینر شده بود، پس از بیدار شدن با در بسته مواجه شد و چند روز بعد، وقتی در کانتینر در کشور دیگری باز شد، وی جانش را از دست داده بود. اما سرنوشت فهیم ۱۵ساله کاملا متفاوت با سرنوشت مرد جوان بود و او پس از مرخص شدن از بیمارستان به مقامات مهاجرت مالزی تحویل داده شد به خانه‌اش در بنگلادش برگشت.

کد خبر 739843
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha