سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۱
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: ناکامی مهرام، تیم مدافع عنوان قهرمانی در لیگ‌برتر بسکتبال ایران در لیگ و مسابقات بین‌المللی امارات، فشار زیادی متوجه سرمربی این تیم مصطفی هاشمی ساخت تا سخت‌ترین روزهای مربیگری خود را طی چند ماه تجربه کند.

اگر چه او بعد از بازگشت از مسابقات دبی با بیان اینکه تیم‌های عربی شرکت‌کننده با توجه به عدم محدودیت‌ در جذب بازیکنان خارجی فراتر از قدرت واقعی‌شان بوده‌اند و مهرام می‌تواند با دو بازیکن خارجی در مسابقات غرب‌آسیا همین تیم‌ها را به‌راحتی مغلوب کند، تا حدودی توانست اوضاع را آرام و براین ناکامی سرپوش بگذارد، اما پس از بازگشت از امارات و در پی چند باخت پیاپی مهرام مقابل تیم‌هایی چون ذوب‌آهن، تراکتورسازی کردستان و بیم پاسخ قانع‌کننده‌ای برای منتقدان خود نداشت و مجبور به سکوت شد.

هاشمی در همین رابطه به همشهری می‌گوید: «آنهایی که مرا می‌شناسند، می‌دانند به این راحتی‌ها تن به قبول هدایت تیمی نمی‌دهم که بختی برای قهرمانی نداشته باشد. واقعیت آنکه مهرام با از دست دادن سه بازیکن اصلی خود و تاحدودی آماده ‌نبودن مهدی کامرانی که پس از بازگشت از المپیک با آن کامرانی گذشته فاصله بسیاری دارد، دچار افت شده اما در مرحله اصلی مسابقات لیگ‌برتر و غرب‌آسیا به همان اقتدار قبلی خود خواهد رسید. من طی هفت سال اخیر در شش دوره با هر تیمی که بوده‌ام یک پای فینال بوده‌ و روزهای خوش پیروزی هم برای مهرام دوباره از راه خواهد رسید.»

وی با بیان اینکه تضمینی برای قهرمانی یک تیمی در مراحل پایانی نیست، می‌گوید: «ثبات تیم‌ها به تدریج در مراحل پایانی مسابقات دوره‌ای پدیدار می‌شود و بسیاری از تیم‌ها یارگیری اصلی خود را قبل از ورود به مرحله پلی‌آف انجام می‌دهند. در مرحله دوره‌ای حضور یک تیم در جمع هشت تیم برتر کافی است تا آن تیم در جدال‌های اصلی حذفی بتواند همه چیز را به سود خود رقم زند. من فکر می‌کنم مهرام و صبامهر همچنان بخت‌های شماره یک قهرمانی در لیگ‌برتر محسوب می‌شوند.»

هاشمی با اشاره به گفت‌وگوی شاهین‌طبع در همین زمینه به همشهری گفت: «حرف‌های شاهین‌طبع در واکنش به نتایج صبامهر و مهرام در برابر مدعیان دیگر در نیم‌فصل، اوج پختگی او را نشان می‌دهد ولی اگر من جای او بودم هرگز نمی‌گفتم که فریب ما را نخورید. آنانی که بسکتبال را می‌فهمند می‌دانند که شکست‌های مهران موقتی است و تیم‌ما با پیدا کردن یک بازیکن پست 5 در دور برگشت و مراحل پلی‌آف تمامی تیم‌ها به ظاهر مدعی پیروز در بازی‌ها چندان بی‌تاثیر دوره‌ای را با اختلافی آشکار شکست خواهد داد.»

خوش‌ اقبالی حریفان

سرمربی مهرام در مورد چهارشکست تیمش در نیم‌فصل اول  گفت :«به پتروشیمی باختیم که ترکیب اصلی خود را قبل از آغاز بازی‌ها بست و سه ملی‌پوش و دو بازیکن خارجی کارآمد را به خدمت گرفته است. به ذوب‌آهن درحالی باختیم که اواسط مسابقه کامرانی را با پنج خطا از دست دادیم و حریف به لطف چندین ملی‌پوش و دو بازیکن خارجی‌اش تا سه ثانیه به پایان بازی را باخته بود. در بازی با تراکتورسازی کردستان هم که دو بازیکن خارجی تاثیرگذار داشت تا ثانیه‌ پایانی با 2 امتیاز جلو بودیم و روی یک پرتاب 3 امتیازی با یک امتیاز اختلاف شکست خوردیم. بیم مازندران تنها تیمی بود که ما را با قدرت شکست داد و دلیلش هم حضور چهار هزار تماشاگر و دو بازیکن خارجی و سه ملی‌پوش آماده این تیم بود. بد نیست بدانید مهرام درحالی 4 شکست در کارنامه‌‌اش به ثبت رسید که بازیکن پست 5 نداشت. بازیکن پست 5 یعنی 50 درصد یک تیم و شما خواهید دید که مهرام پس از جذب یک بازیکن پست 5 ایده‌آل چه انتقامی از حریفان خود خواهد گرفت و فراموش نکنید که من هم با همین بازیکنان نیز موفق به مغلوب کردن صبا مهر شدم.»

البته اینها همه دلایل هاشمی برای ناکامی مهرام در دور رفت لیگ‌برتر نبود و او هرگز دوست نداشت به سئوالاتی راجع به دخالت در جذب بازیکنان، فشارهای جانبی و آوردن ایگورترومن، سرمربی سابق تیم ملی و قضاوت داوران پاسخی داده و حرفی به میان آورد تا اوضاع کنونی به جای بهتر شدن بدتر از این شود.هاشمی در پایان عنوان داشت: «زمان، بهترین قاضی برای اثبات شایستگی امثال من خواهد بود و شما بدانید که با زدن و بیرون رفتن مربیانی چون شاهین‌طبع، سعید فتحی، فرزاد کوهیان و... بسکتبال ضرر خواهد کرد.»

کد خبر 73983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز