پرویز مشرّف رئیس‌جمهور سابق پاکستان در بیمارستانی در دوبی درگذشت.مشرف در یکی از بیمارستان‌های آمریکایی در دوبی تحت درمان بود.

مشرف

به گزارش همشهری آنلاین، او  پس از یک دوره بیماری طولانی در سن ۷۹ سالگی در دوبی درگذشت.

پرویز مشرف متولد ۱۱ اوت ۱۹۴۳ دوازدهمین رئیس‌جمهور پاکستان بود. او همچنین رئیس ستاد ارتش پاکستان و نیز چهارمین ژنرال پاکستانی بود که در پی کودتا، به مدت ۹ سال بر این کشور حکومت کرد.

مشرف در تاریخ ۱۲ اکتبر ۱۹۹۹ با برکنار کردن نواز شریف نخست‌وزیر منتخب به قدرت رسید و به این وسیله عالی‌ترین مقام اجرائی کشور را تصاحب نمود. پس از آن و در پی انجام یک همه‌پرسی که در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۰۱ برگزار شد، خود را رئیس‌ جمهور پاکستان اعلام کرد.

او سرانجام در پی تهدید جناح‌های مخالف خود در پارلمان پاکستان مبنی بر استیضاح و برکناری وی از مقام ریاست جمهوری در ۱۸ اوت ۲۰۰۸ استعفای خود از پست ریاست جمهوری در یک نطق تلویزیونی اعلام کرد.

کد خبر 739582
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار عکس‌خبر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    0 0
    پرویزمشرف زیاد طالبان پاکستان رو سرکوب کرد. یکمدت خوب بااین گروه‌های تندرو مثل جنگوی درافتاده بود.ولی به امنیت پاکستان کمک کرد.
  • حسین IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
    3 0
    این بود که طالبان را حمایت کرد و روانه افغانستان کرد تا دولت مردمی دکتر نجیب الله را سرنگون کنند و بر سرنوشت مردم افغانستان مسلط شوند.