دیدار روز گذشته پرسپولیس و آلومینیوم از هفته هجدهم لیگ برتر که با تساوی بدون گل در ورزشگاه آزادی به اتمام رسید، با اشتباهات و جنجال‌های مربوط به داوری همراه شد.

پرسپولیس

به گزارش همشهری آنلاین، حسین عسگری، کارشناس داوری و رئیس اسبق کمیته داوران درمورد عملکرد مرتضی منصوریان و کمک‌هایش در این مسابقه در گفت و گو با همشهری آنلاین، اظهار داشت: منصوریان با توجه به اتفاقاتی که در بازی افتاد، قضاوت خوبی نداشت. چند صحنه مهم در این بازی داشتیم که تیم داوری به درستی و مطابق قانون عمل نکرد. در دقیقه ۳۹ برخوردی بین شیخ دیاباته و مدافع آلومینیوم درون محوطه جریمه اتفاق افتاد که با توجه به کیفیت تصاویر تلویزیونی خیلی نمی‌توان با قاطعیت گفت پنالتی بود یا نبود. باید تصویر واضح‌تری داشته باشیم تا بتوانیم قاطع درمورد این صحنه صحبت کنیم‌. نمی‌گویم خطا بود یا نبود زیرا با این تصاویر قابل تشخیص نیست.

وی درمورد صحنه اخراج علیرضا بیرانوند، تاکید کرد: با توجه به جایگیری بسیار غلط کمک داور که حدود دو متر یا شاید هم بیشتر از دفاع عقب‌تر و نزدیک به خط دروازه بود، نمی‌توان به تصمیم ایلدروم اعتماد کرد. کاری به آفساید بودن یا نبودن آن صحنه ندارم اما وقتی زاویه دیدش کج می‌شود، تصمیم مورد اعتمادی نمی‌تواند بگیرد. البته تصمیم داور برای اخراج بیرانوند درست بود زیرا پای فخرالدینی را زد و به این دلیل که بازیکن آلومینیوم در موقعیت واضح و آشکار گلزنی بود، طبق قانون کارت قرمز به بیرانوند درست بود. اما باید در نظر بگیریم اگر کمو داور آفساید را اعلام می‌کرد، دیگر داور مجبور نبود به بیرانوند کارت قرمز بدهد.

کارشناس داوری ادامه داد: در دقیقه ۶۵ هم خطای واضح پنالتی روی مهدی ترابی اتفاق افتاد و تعجب می‌کنم داور چگونه آن صحنه را کرنر گرفت زیرا بازیکن آلومینیوم توپ را نزد. فقط پای مهاجم را زد و مرتکب خطای پنالتی شد که بازهم منصوریان چنین تصمیمی نگرفت.


عسگری افزود: بازی‌ها در دور برگشت سنگین می‌شود و داوران باید در نهایت آمادگی جسمانی، روحی و روانی باشند تا وقتی اتفاقات مهمی در قضاوتشان می‌افتد، طبق قانون عمل کنند. داور با یک تصمیم مثل همین بازی می‌تواند نتیجه را رقم بزند. البته این موضوع تازگی ندارد. دست کم در این فصل دو فصل که این فصل بیشتر هم شده هر هفته نتیجه ۴_۳ بازی با اشتباهات داوری تعیین می‌شود و هیچکس هم در تشکیلات کمیته داوران و فدراسیون نیست جلوی این موضوع را بگیرد.

وی با اشاره به وعده‌های مدیران فدراسیون فوتبال در خصوص VAR گفت: آقایان فقط به این سیستم چسبیده‌اند. مگر در قدیم VAR بود؟ چرا قدیم داوران این همه اشتباه نمی کردند. نمی‌گویم در گذشته داوران اشتباه نمی‌کردند اما این اشتباهات به اندازه امروز که تعداد تصمیم‌های اشتباه فوق العاده زیاد شده نبود. من هیچ جا چنین اشتباهاتی ندیده‌ام که در یک بازی ۳_۲ پنالتی گرفته نشود یا آفساید واضح را نبینند.


کارشناس داوری با انتقاد از وضعیت تشکیلات کمیته داوران، اظهار داشت: وقتی تشکیلات داوری فقط به فکر یار جمع کردن و انتخابات و .... است، چنین اتفاقاتی می‌افتد.

کد خبر 739241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    3 0
    بله وقتی ریس تشکیلات داوری از اشتباهات داوران دفاع نی کند و پول یا قرارداد بازی کن یا مربی را با داور مقایسه می کند باید منتظر این بازیها باشیم نه اشتباه اشتباه آن هست که داور یک بار اشتباه می کند بار دوم اشتباهش را با یک برخورد نیم بند جبران می کند نه اینکه بهانه دست مزد یا نیود سیستم بیاورید اگر دست مزد داوران کم هست چرا جلو دوربین اسم از عشق به داوری میاری
  • عباس ملایری IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    5 0
    درب فدراسیون فوتبال را باید گل گرفت اقای منصوریان هم باد بره غاز بچراند نه داوری کنه
  • ع ق QA ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    6 1
    اتفاقات داوری هدایت شده است و لجن فوتبال است باند تاج فدراسیون ماجدی و مظلومی و خطیر و وزارت فضا را الوده کرده و فوتبال پرسپولیس و ملی را هدف قرار داده
  • محمود IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    1 4
    همشهری اخه تو چرا جو میدی، میدونیم طرفدار تیم لنگ هستی ولی خجالت داره
  • چه فرقی داره من یا تو IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    4 4
    اگر قرارست با یحیی خان گلمحمدی تسویه حساب شود، پس چرا اینهمه سنگ جلوی پای تیمش میریزند؟ بازیکنان و هواداران چه گناهی کردن؟ یحیی خان هر چه شود تو عزیزتر میشوی نه تخریب!!!
  • اسماعیل IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    0 0
    با داوری بازی ها را میبازیم درستش نیست