در سال ۲۰۲۰، استارت‌آپ «پیکا» مستقر در کالیفرنیا، پرنده برقی سمپاش خودرانی به نام «پلیکان» را ساخت. اکنون این شرکت نسخه جدیدی از این هواپیما که دارای قابلیت حمل بار است را توسعه داده این پرنده به عنوان بزرگ‌ترین هواپیمای باری برقی بدون سرنشین جهان شناخته می‌شود.

پلیکان

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیو اطلس، مایکل نورچیا، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت پیکا، گفت: «هواپیمای باری که «پلیکان کارگو» نام گرفته تأثیر مثبت قابل‌توجهی بر زندگی مردم خواهد داشت. ما این هواپیما را برای حذف انتشار گاز دی اکسید کربن از زنجیره تولید به مصرف طراحی کرده‌ایم، در حالی که  در حمل و نقل هوایی نسبت به حمل و نقل زمینی سرعت و مزیت قابل توجهی را ارائه داده‌ایم.

نگاهی به بزرگ‌ترین پهپاد باری برقی | قابلیت‌هایی که عمود پرواز پلیکان دارد + تصاویر

سیستم هوایی بدون خدمه «پلیکان کارگو» برای عملیات لجستیک سریع السیر توسعه داده شده و به طور ویژه برای تحویل محموله به جوامع روستایی دوردست مفید است. «پلیکان کارگو» دارای یک بسته باتری لیتیوم یونی ۵۰ کیلووات ساعتی است که در هر بار شارژ  بردی معادل ۳۲۰ کیلومتر را به اضافه ۲۰ دقیقه ذخیره ارائه می‌دهد. در این هواپیما از طریق چهار موتور الکتریکی ۲۵ کیلوواتی (۳۳.۵ اسب بخار)  به دو پایه ثابت در جلو و پشت هر بال نیرو منتقل می‌شود و هواپیما از یک پیشرانه، کنترل و مجموعه حسگر کاملا اضافی بهره می‌برد.

نگاهی به بزرگ‌ترین پهپاد باری برقی | قابلیت‌هایی که عمود پرواز پلیکان دارد + تصاویر


طول این هواپیمای باری ۷.۳ متر  و ارتفاع آن ۲.۱ متر است. این هواپیما قادر به بارگیری  یک محموله ۱۸۱ کیلوگرمی از طریق دماغه بازشونده جلو و سینی کشویی ۱.۸۷ متر مکعبی است.  طول بال این هواپیما ۱۱.۵ متر است و برای برخاستن از زمین به یک باند ۱۵ × ۱۸۳ متری از جنس سنگفرش، سنگ ریزه، خاک  یا چمن نیاز دارد .

بیشتر بخوانید:

قابلیت‌های پرواز خودران  حول یک موتور پرواز اختصاصی ساخته شده‌اند که شش پردازنده را در دو سیستم کامپیوتری به کار می‌اندازد، «پیکا» بر این باور است که شرکت‌هایی که در زمینه تولید و فروش کالا فعال هستند،  قادر خواهند بود با حداقل آموزش هواپیما را به کار گیرند.

 

کد خبر 739147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرج IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 0
    زیباست