بسیاری از افرادی که دارای پوست چرب و آکنه ای هستند، تصور می‌کنند نباید از کرم مرطوب‌ کننده استفاده کنند. این افراد این تصور را دارند که مرطوب کننده‌ها فقط برای پوست خشک مناسب است و در صورتی که از مرطوب‌کننده استفاده کنند، وضعیت پوست شان بدتر شده و بیشتر جوش می‌زنند. اما این یک تصور غلط است.

image-20230201164021-1.jpeg

اگر پوست چرب دارید یا مستعد آکنه هستید، مرطوب کننده ها همچنان نقش مهمی در روتین مراقبت از پوست شما دارند. چربی پوست و آبرسانی پوست یکسان نیستند و پوست شما می تواند هم چرب و هم کم آب باشد. مرطوب کننده ها می توانند از دست دادن مایعات ناشی از عوامل محیطی مانند هوای سرد یا دلایل دیگر را جبران کنند. در این مقاله قصد داریم به شما در مورد خرید بهترین مرطوب کننده پوست چرب کمک کنیم.

چرا مرطوب کردن پوست برای افرادی که پوست چرب دارند، مهم است؟

اگر می‌خواهید یک‌ پوست شفاف و بانشاط داشته باشید، استفاده از مرطوب‌کننده را فراموش نکنید. استفاده از کرم‌های رطوبت‌رسان یک روش عالی و کم‌هزینه، برای داشتن یک روتین روزانه است. با استفاده از این کرم‌ها، پوست شما رطوبت‌رسانی می‌شود و به جوان‌سازی پوست تان نیز کمک خواهد شد. استفاده از این کرم‌ها به‌خصوص در فصل‌های سرد سال، سبب حفظ شادابی پوست و کمک به کاهش چین‌وچروک و در نهایت جوان‌سازی پوست می‌شود. با استفاده مداوم از این کرم‌ها، از خشکی و پوسته‌پوسته شدن پوست خود جلوگیری کنید تا صورتی صاف و درخشان داشته باشید.

از دیگر مزایای استفاده از کرم‌های رطوبت‌رسان پوست، جلوگیری از ایجاد جوش است. شاید کمی تعجب‌آور باشد؛ اما با استفاده از این کرم‌ها، رطوبت‌رسانی عمیقی به پوست انجام می‌شود که سبب جلوگیری از جوش زدن می‌شود. اگر از این کرم‌های فوق‌العاده در روتین پوستی خود استفاده نکنید، پوست شما رفته‌رفته خشک می‌شود که این مورد می‌تواند باعث بروز انواع جوش و آکنه شود. اگر پوست چرب و حساسی دارید، بهترین مرطوب‌ کننده پوست چرب برای شما حاوی عصاره آلوئه ورا و بابونه است. مصرف کرم‌هایی با این ترکیبات سبب جلوگیری از بروز قرمزی، اگزما و لکه‌های خارش‌دار می‌شود.

چه موادی برای مراقبت از پوست برای افراد دارای پوست چرب مفید است؟

اگر مراقبت از پوست برای شما اهمیت زیادی دارد، علاوه بر استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده می‌توانید از سایر روش‌های مراقبتی نیز استفاده کنید. یکی از روش‌های مراقبتی، داشتن تغذیه خوب و مناسب است. استفاده از خیار، آووکادو و گردو برای افرادی که پوست‌های چرب دارند، بسیار کارآمد است. به‌علاوه محصولات مراقبتی که حاوی این مواد فوق‌العاده هستند، بسیار توصیه می‌شود.

محصولاتی که در ساخت آن‌ها از ویتامین A، B,C  استفاده‌شده باشد، بسیار مناسب خواهد بود. استفاده از ماسک شیر، ماسک گلاب، ماسک خاک رس، ماسک گوجه‌فرنگی و لیمو و ماست بهترین محصولات مراقبت پوستی برای پوست‌های چرب هستند. تمام محصولات پوستی که برای پوست‌های چرب و جوش‌دار استفاده می‌شود، باید بدون سولفات باشد. سولفات موجود در ترکیبات این محصولات، سبب تولید چربی در پوست می‌شود. برای مراقبت از پوست‌های چرب استفاده از لایه‌بردارها به‌شدت توصیه می‌شود. استفاده از محصولاتی که حاوی BHA و AHA هستند، بهترین انتخاب برای پوست‌های چرب و جوش‌دار هستند.

افرادی که پوست چرب دارند، هنگام جست‌ و جوی مرطوب کننده‌ ها باید از چه چیزی اجتناب کنند؟

بااینکه استفاده از مرطوب کننده‌ها برای افرادی که پوست چرب دارند، به‌شدت توصیه می‌شود؛ اما همه مرطوب کننده‌ها مناسب استفاده نیستند. برخی از مواد به‌کاررفته در ترکیبات کرم مرطوب‌کننده اثرات بدی روی پوست دارد و بهتر است که از خرید این نوع محصولات پوستی خودداری شود. به همین دلیل بهتر است حتماً قبل از خرید محصولات مراقبتی، مواد به‌کار رفته در ساخت آن‌ها را بررسی کنید. درصورتی‌که این مواد مضر با درصد بالا در ترکیبات کرم‌ها وجود داشته باشد، از خرید آن‌ها خودداری کنید. مواد ناسازگار با پوست که در ساخت برخی از محصولات به کار می‌رود، شامل موارد زیر است:

روغن معدنی

روغن معدنی از هیدروکربن‌ها ساخته می‌شود که این مواد از نفت به دست می‌آیند. این ماده می‌تواند تأثیرات بدی بر سیستم ایمنی بدن بگذارد. استفاده از محصولاتی که حاوی این ترکیب هستند، به‌هیچ‌عنوان برای افرادی که دارای پوست‌های حساس و چرب هستند، توصیه نمی‌شود؛ چراکه این ماده سبب بسته شدن منافذ و افزایش جوش می‌شود.

پروپیلن گلیکول

این ماده می‌تواند برای افرادی که داری پوست حساسی هستند، سبب خارش، اگزما و بثورات پوستی شود.

الکلس

یکی دیگر از ترکیباتی که ممکن است در ساخت کرم مرطوب‌ کننده پوست‌های چرب به کار برود، الکل است. استفاده از الکل در ساخت کرم‌ها سبب خشکی پوست می‌شود. افرادی که پوست آن‌ها به‌شدت خشک است، مستعد جوش و آکنه هستند.

وازلین

استفاده از وازلین این ترکیب نفتی که در ساخت بیشتر محصولات آرایشی به کار می‌رود، سبب مسدود شدن منافذ پوست می‌شود. بسته شدن منافذ پوست سبب به دام افتادن چربی و آلودگی می‌شود که این مورد می‌تواند باعث بروز جوش سرسیاه بشود.

در یک کرم مرطوب کننده برای پوست های چرب به دنبال چه چیزی باشید؟

به گفته متخصصان پوست افرادی که پوست چرب دارند باید به دنبال ترکیبات زیر در یک کرم مرطوب کننده خوب باشند:

  • سرامید (Ceramides)
  • اسید هیالورونیک (Hyaluronic Acid)
  • نیاسینامید (niacinamide)
  • اسید سالیسیلیک (Salicylic acid)
  • ویتامین A

آنها توصیه می کنند که از فرمول های سبک وزن و غیر کومدون زا استفاده کنید و از مواد مسدود کننده منافذ، مواد انسدادی و عطرهای مصنوعی خودداری کنید.

نکات مراقبتی از پوست چرب

  • هنگام خرید، حتماً نوشته‌های روی جعبه محصول را بخوانید. این کار به شما کمک می‌کند تا از ترکیبات به‌کاررفته در ساخت کرم و سایر محصولات پوستی آگاه شوید و محصولات بدون چربی و ضد آکنه را خریداری کنید.
  • بافت محصول مورد دیگری است که باید در نظر بگیرید. استفاده از محصولات با بافت سنگین و غلیظ به‌هیچ‌عنوان برای افرادی که پوست چرب دارند، توصیه نمی‌شوند.
  • اگر پوست حساسی دارید، بهتر است که از مرطوب کننده‌های مناسب باپوست حساس برای پوست‌های چرب استفاده کنید.
  • اگر به دنبال بهترین کرم مرطوب‌ کننده پوست چرب هستید، با یک پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک با توجه به پوست شما، بهترین کرم را تجویز می‌کند.
  • نکته مهم دیگری که در خرید کرم و محصولات پوستی باید به آن توجه کنید، نتیجه و کیفیت است. هرگز بر اساس قیمت از محصولی ناآشنا استفاده نکنید.

سخن پایانی

داشتن یک روتین پوستی که حاوی مرطوب‌کننده برای پوست‌های چرب باشد، به سلامت و جوان‌سازی پوست کمک می‌کند. بهترین کرم مرطوب‌ کننده پوست چرب را از فروشگاه اینترنتی قلاب بخواهید. انواع محصولات مراقبت پوست‌های چرب را در این سایت جست‌وجو کنید و مناسب‌ترین آن‌ها را جهت خرید انتخاب کنید. با داشتن یک روتین منظم و روزانه، چربی پوست شما کنترل می‌شود و کم‌کم می‌توانید با جوش‌های خود خداحافظی کنید. شما از کدام محصولات پوستی برای کنترل چربی پوست خود استفاده می‌کنید؟

کد خبر 739133

پر بیننده‌ترین اخبار اخبار کسب و کار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha