رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه آشوب و تحریم دو روی یک سکه است، تصریح کرد: دلیل آشوب‌های اخیر این است که دشمن دید تحریم‌هایش با تلاش دولت و ایستادگی مردم خنثی شده، بنابراین طبیعی است که توطئه کند.

گفتگوی تلویزیونی رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس‌جمهور با اشاره به اوضاع نابسامان کشور در زمان شروع به کار دولت سیزدهم، گفت: از زمان شروع به کار دولت یک روز پرداخت حقوق کارکنان دولت و پرداخت یارانه‌ها عقب نیفتاده است. رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۱ سال در این دولت اعمال شد و تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که سال‌ها انجام نشده بود و سه بار رهبری معظم انقلاب نسبت به آن تذکر داده بودند، در این دولت انجام شد.

رئیسی اضافه کرد: کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی سال گذشته از طریق درآمدهای نفتی پرداخت شد و امسال تلاش شد که کسری بودجه نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: بودجه‌ریزی ما اشکالاتی دارد که رهبر انقلاب روز گذشته فرمودند که باید تحولات در ساختار آن انجام شود ولی دولت در یک سال و چند ماه تلاش کرده کسری بودجه نداشته باشیم و مصارف بیش از منابع نباشد.

رئیس‌جمهور بیان کرد: قبل از این دولت رشد اقتصادی نزدیک به صفر بود، اما در شش ماه رشد اقتصادی کشور قریب به ۵ درصد شد و پاییز سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی بیش از ۳ درصد است.

رئیسی با بیان اینکه رشد اقتصادی به معنای رشد تولید، کشاورزی، معدن و همه درآمدهای کشور است، گفت: رشد تولید ما نیز بیش از ۶ درصد و رشد ابزار تولید بیش از ۵ درصد است؛ همچنین از زمان شروع به کار دولت آمار بیکاری کاهش یافته است. به طور قطع ما به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم ولی ریل‌گذاری برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و رشد اقتصادی انجام شده است.

امکان رشد اقتصادی با وجود تحریم‌ها

وی با اشاره به هدف‌گذاری برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد، بیان کرد: علی‌رغم تحریم‌ها و تهدیدها ظرفیت رشد اقتصادی در کشور ما وجود دارد. اگر دولت با همه وجود به بیانات رهبر انقلاب پایبند باشد، رشد اقتصادی ۸ درصد برای ما امکان‌پذیر خواهد بود، ما از آنچه که برای ایجاد یک میلیون شغل وعده داده‌ایم عقب نیستیم. می‌خواهیم دولت صادق‌الوعد باشیم و آنچه که به مردم وعده دادیم را عمل کنیم.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه آشوب و تحریم دو روی یک سکه است، تصریح کرد: دلیل آشوب‌های اخیر این است که دشمن دید تحریم‌هایش با تلاش دولت و ایستادگی مردم خنثی شده، بنابراین طبیعی است که توطئه کند. بیانات رهبر معظم انقلاب در روز گذشته بسیار مهم است و ما خود را موظف به اجرای آن می‌دانیم.

رئیسی در پاسخ به پرسشی درباره بهره بردن اقشار مختلف مردم از رشد اقتصادی، گفت: وقتی که رشد تولید اتفاق بیفتد، همه مردم از آن استفاده می‌کنند، بنابراین این صرفاً به کارمندان دولت محدود نمی‌شود، آن اقدامی مورد تأکید و توجه ماست که در سفره همه مردم حس شود.

وی ادامه داد: فروش نفت و افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش تولید و افزایش تجارت، به نفع همه مردم است. اقدامات دولت باید به جهتی باشد که رونق اقتصادی در سفره همه مردم حس شود و البته کارمندان دولت هم حقوق قانونی خود را دریافت کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳ هزار واحد تولیدی که تعطیل یا نیمه تعطیل بوده مجددا فعال شده است، گفت: این مسئله نقش مهمی در افزایش اشتغال و تولید و صادرات دارد، در راه‌اندازی کارخانه‌ها با برخی موارد فساد هم روبه‌رو شدیم که شرط همکاری با بنده داشتن روحیه مبارزه با فساد است.

رئیسی بیان کرد: شرط سفرهای دور دوم در هر استان این است که حداقل بخش قابل توجهی از مصوبات سفرهای دوره اول اجرایی شده باشد و در استان‌های یزد و خراسان جنوبی که سفرهای دور دوم آن‌ها انجام شده بود، این اتفاق افتاده بود.

برنامه‌های دولت برای ساخت مسکن

رئیس‌جمهور درباره حواشی به وجود آمده در مورد وعده ساخت مسکن توسط دولت نیز، بیان کرد: دولت نقش مباشر و تسهیل‌گر را در ساخت مسکن دارد، ما در برخی موارد مواجه بودیم که طرح‌های نیمه‌تمام مسکن وجود داشته که مردم سال‌ها منتظر به نتیجه رسیدن آن بودند و یکی از برنامه‌های ویژه دولت به نتیجه رساندن این مسکن‌ها بوده است.

وی اضافه کرد:‌ در قانون جهش تولید مسکن نیز دولت مکلف به ساخت یک میلیون مسکن شده و این وعده بنده نیز بوده است و ما با کمک تعاونی‌ها و انبوه‌سازان و خودِ مردم، این کار را انجام خواهیم داد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر امکان واگذاری زمین را داریم و در مراکز استان این امکان نیست ولی امکان پرداخت تسهیلات وجود دارد، مرحوم آقای قاسمی تلاش‌های زیادی برای این کار انجام داد و هم‌اکنون هم آقای بذرپاش با تلاش‌های جدی دنبال اجرای این وعده و تکلیف قانونی هستند.

کد خبر 738899
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 33
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    43 2
    دولت وعده
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    31 3
    ملت دیگه افتادن به تنگدستی بعد شما از رشد اقتصادی میگی
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
      4 0
      فکر میکنم در دنیای موازی زندگی میکنم و این عزیزان نظریه جهان هلوگرافیک و دنیاهای موازی را به واقعیت تبدیل کردند