هواپیماهای جدید بوئینگ با بال‌های مهار شده و اتصال یافته به بدنه هواپیما، ۳۰ درصد سوخت کمتر مصرف کرده و در ارتفاع بالاتری پرواز می‌کنند.

هواپیمای جدید بوئینگ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیو اطلس، کمپانی بوئینگ با اختصاص ۴۲۵ میلیون دلار پول نقد از سوی ناسا، یک هواپیمای مسافربری با اندازه کامل را بر اساس مفهوم بال تراصوتی اتطال یافته به بدنه هواپیما (که از طریق قطعه فلزی عریض بال مانند دیگری به بدنه هواپیما اتصال دارند))ساخته و آزمایش خواهد کرد. در این فناوری، بوئینگ از بال‌های بلند، نازک و مهاربندی‌شده برای افزایش ارتفاع، کاهش کشش و کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت استفاده کرده است.
 

بوئیگ با بال‌های جدید | هواپیما ۳۰ در صد سوخت کمتری می‌سوزاند



بنابراین می‌توانید ببینید که چگونه یک هواپیمای مسافربری در زمینه مصرف سوخت  ۳۰ درصد کارآمدتر از بهترین ماشین‌های کوچک امروزی است.  ما برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ با مفهوم طراحی بال خرپایی یا بال مهار بندی شده  واتصال یافته به بدنه هواپیمای بوئینگ که به عنوان بخشی از یک برنامه تحقیقاتی ناسا طراحی شده بود، آشنا شدیم.

این ایده باعث ارتقای ارتفاع پروازی و کشش کمتر می‌شود در این مفهوم هواپیما از بال‌های بلندتر و باریک‌تر بهره می‌برد، این نوعی طراحی استی که ممکن است در یک گلایدر بدون نیرو محرکه نیز مشابه آن دیده شود.

از نظر ساختاری، این نوع چیزها به سادگی بدون تقویت کار نمی کنند. بنابراین طرح بوئینگ، بال‌ها را از بالای بدنه آویزان می‌کند و آنها را با باله‌های خرپا مانند  بلندی که از بدنه هواپیما بالا می آیند مهار می کند. اینها نیز ایرفویل‌هایی هستند که به دقت طراحی شده‌اند، و علاوه بر افزایش ارتفاع گیری هواپیما، قدرت و پایداری آن را افزایش می‌دهند.

از سرعت زیر صوت تا مرز فرا صوت؛ از ۵۰ درصد کاهش مصرف سوخت تا ۳۰ درصد مصرف سوخت کمتر
 

بوئیگ با بال‌های جدید | هواپیما ۳۰ در صد سوخت کمتری می‌سوزاند
در این فناوری، بوئینگ از بال‌های بلند، نازک و مهاربندی‌شده برای افزایش ارتفاع، کاهش کشش و کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت استفاده کرده است


به عنوان یک مفهوم دارای سرعت زیر صوت که با سرعت ۰.۷۰ تا ۰.۷۵ ماخ (۸۳۵ تا ۸۹۵ کیلومتر در ساعت) در آسمان پرواز می‌کرد، بوئینگ تخمین زده بود که این هواپیماهای  مفهومی از نوع بال مهاربندی شده می توانند ۵۰ درصد سوخت کمتری نسبت به یک هواپیمای معمولی بسوزانند. در سال ۲۰۱۹، این مفهوم دوباره طراحی شد تا در مرز سرعت فراصوت،  با سرعتی در حدود ۰.۸ ماخ (۹۵۵ کیلومتر در ساعت) پرواز کند.
در بیانیه مطبوعاتی بوئینگ آمده است: هنگامی که با پیشرفت‌های مورد انتظار در سیستم‌های محرکه، مواد و معماری سیستم‌ها ترکیب شود، یک هواپیما با پیکربندی «تی تی بی دبلیو» (TTBW) می‌تواند مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا ۳۰ درصد نسبت به کارآمدترین هواپیماهای مشابه امروزی کاهش دهد، البته این بستگی به ماموریتی که برای این هواپیما تعریف می‌شود نیز دارد.  


بیشتر بخوانید:


 

کد خبر 738818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha