مجموع نظرات: ۱
سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

 صنعت بازیافت یکی از صنایع بسیار درآمد زا در ایران و جهان است که علاوه بر سود بردن خریدار و فروشنده، به حفظ سلامتی طبیعت نیز بسیار کمک می کند.

image-20230131160614-1.png

بگذارید ابتدا در مورد بازیافت، بیشتر توضیح دهیم. صنعت بازیافت فرآیند جمع آوری و تفکیک ضایعات ها و بازگشت آنها به چرخه تولید است. این صنعت سبب حفظ بسیاری از منابع انرژی شده و محیط زیست را از آسیب پسماند ها حفاظت می کند.

موادی که در صنعت بازیافت قابل بازگشت به چرخه تولید هستند عبارتند از؛ کاغذ، مقوا، شیشه، پلاستیک انواع فلزات و آهن آلات. همانگونه که پیش تر قبل هم گفتیم، صنعت بازیافت دارای مزایای بسیاری است که به چند نمونه از آنها در این بخش اشاره می کنیم: 1- کاهش گرم شدن کره زمین. 2-اشتغال زایی در کارخانه های بازیافت. 3-حفظ محیط زیست از پسماند های خطرناک. 4- جلوگیری از به هدر رفتن منابع انرژی. 5- هزینه کم بازگرداندن مواد بازیافتی به چرخه تولید.

مراحل انجام پروسه بازیافت

مراحل انجام پروسه بازیافت، در سه مرحله انجام می شود. مرحله اول خرید و تفکیک مواد بازیافتی است. در مرحله دوم بازگشت این مواد به چرخه تولید و ساخت مجدد آنها است. در نهایت مرحله سوم فروش مواد تولید شده از طریق بازیافت است. 

شش گروه کلی مواد بازیافت پذیر

ضایعات خانگی که قابلیت بازیافت دارند، در شش دسته قرار می گیرند. این شش دسته عبارتند از؛ 1-شیشه 2- کاغذ 3- پلاستیک 4- وسایل الکترونیکی 5- آهن آلات و فلزات 6- مواد آلی

در این بین بازیافت شیشه، راحت ترین نوع بازیافت را دارد؛ چرا که بازیافت آن تنها شامل ضد عفونی شیشه و استفاده مجدد است. بازیافت کاغذ نیز به جهت صرفه جویی 75 درصدی در قطع درختان بسیار سودمند است. پلاستیک ، وسایل الکترونیکی و مواد آلی نیز در بعضی موارد امکان بازیافت سودمندشان  وجود دارد. در این بین صنعت بازیافت فلزات، سودمند ترین بازیافت است.

صنعت بازیافت فلزات

 بازیافت انواع فلزات مانند استیل و آلومینیوم موجب صرفه جویی در منابع انرژی خواهد شد. تفاوت ناچیز در قیمت فلزات نو و دست اول با فلزات بازیافتی، سبب رونق در بازار فروش فلزات بازیافتی  شده است.

ممکن است بسیاری از افرادی که دارای فلزات بازیافتی یا هر نوع دیگر بازیافت باشند، در این بازار پر رونق صنعت بازیافت به فکر فروش مواد بازیافتی خود بیفتند. در اینجا یک چالش رو به روی این افراد قرار خواهد گرفت؛ این چالش، یافتن بنگاهی مطمئن برای فروش بازیافت است.

متاسفانه اکثر خریداران در صنعت بازیافت به علت عدم آگاهی فروشنده از قیمت روز بازیافت، اقدام به خرید اقلام بازیافتی زیر قیمت بازار می کنند. این اقدام سبب عدم اعتماد فروشندگان و ایجاد چالش به هنگام فروش بازیافت شده است. به همین دلیل اکثر فروشندگان بازیافت به دنبال پیدا کردن بنگاهی مطمئن برای فروش بازیافت هستند.

بازیافت پلاستیک

بازیافت پلاستیک مانند بازیافت دیگر مواد همچون کاغذ نیست و باید انواع پلاستیک ها را به صورت جداگانه بازیافت کرد. در فرایند بازیافت مواد پلاستیکی، نوع ماده ای که باید بازیافت شود، اهمیت فراوانی دارد. بدین ترتیب که هر نوع پلاستیک جدا از انواع دیگر باید بازیافت شود، در غیر این صورت فرایند بازیافت با مشکل روبه رو خواهد شد.

بازیافت فیزیکی

برخی از پلاستیک ها برای ساخت اشیا پلاستیکی جدید ذوب می شوند. به عنوان مثال ، یک بطری آب PET می تواند به یک پلی استر متصل به لباس تبدیل شود. یک مشکل در این نوع بازیافت این است که وزن مولکولی پلیمر می تواند بیشتر تغییر کند و سطح مواد ناخواسته در پلاستیک با هر ذوب، مجدد افزایش یابد.

بازیافت چیست ؟

بنگاه آرمین ضایعات: بهترین بنگاه برای فروش با قیمت روز بازیافت

یکی از بنگاه های خوب برای فروش بازیافت، بنگاه آرمین ضایعات است. این بنگاه با به کارگیری پرسنل مجرب اقدام به خریداری اقلام بازیافتی شما با قیمت روز بازیافت خواهد کرد. تنها کافی است تا با بنگاه آرمین ضایعات تماس بگیرید؛ پرسنل این بنگاه در کوتاه ترین زمان در تهران و شهرستان های اطراف، خود را به محل مورد نظر می رسانند و پس از جمع آوری اقلام بازیافتی، تسویه حساب نقدی خواهند کرد. تسویه حساب این بنگاه طبق قیمت روز بازیافت خواهد بود و شما هرگز در معامله با بنگاه آرمین ضایعات متضرر نخواهید شد.

بنگاه ضایعاتی آرمین ضایعات بهترین خریدار ضایعات در تهران در خدمت شما عزیزان برای بازیافت است.

سخن پایانی در مورد صنعت بازیافت

با توجه به سودمند بودن فرآیند بازیافت برای حفظ محیط زیست و همچنین بازار پردرآمد صنعت بازیافت، بسیاری از افراد به دنبال پیدا کردن بنگاهی مطمئن برای فروش اقلام بازیافتی هستند. همانگونه که در متن بالا توضیح دادیم، یکی از مکان های خوب برای فروش بازیافت، بنگاه آرمین ضایعات است. این بنگاه اقلام بازیافتی شما را با توجه به قیمت روز بازیافت، خریداری خواهد کرد و شما در معامله با این بنگاه هرگز متضرر نخواهید شد.

کد خبر 738811

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha