به‌دلیل ارائه نشدن مستندات سازمان هواپیمایی کشوری برای افزایش 15درصدی قیمت بلیت هواپیما، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان، پرونده تخلف این افزایش قیمت را به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار ما، در حالی که مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی افزایش 15درصدی قیمت بلیت هواپیما در پروازهای داخلی از 24 دی‌ماه امسال را با استناد به مصوبه شورای‌عالی هواپیمایی قانونی و قطعی قلمداد کرده و این موضوع را مرتبط با سازمان حمایت نمی‌دانند، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با غیرقانونی خواندن این اقدام از ارسال پرونده این افزایش قیمت به سازمان تعزیرات حکومتی، خبر داد.

به گفته کیومرث جلیلیان، با سپری شدن مهلت یک‌هفته‌ای این سازمان به سازمان هواپیمایی کشوری برای ارائه مستندات افزایش 15درصدی نرخ بلیت هواپیما، سازمان حمایت  این شیوه افزایش قیمت را غیرقانونی قلمداد کرده و پرونده این سازمان برای بررسی و اعلام نظر نهایی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است. 

وی افزود: پس از بررسی موضوع در سازمان تعزیرات، این سازمان تا 2روز آینده نظر نهایی خود درخصوص این افزایش قیمت را اعلام و درصورت احراز تخلف نسبت به جریمه متخلفین اقدام خواهد کرد.

این دیدگاه رئیس سازمان حمایت در حالی مطرح می‌شود که پیش از این سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار ما با قانونی و قطعی خواندن افزایش 15درصدی قیمت بلیت هواپیما از ارائه مستندات این افزایش به سازمان حمایت خبر داده بود.

افزایش قیمت بلیت، ارتباطی به سازمان حمایت ندارد

با وجود این، روز گذشته مدیرعامل هما نیز با قانونی خواندن افزایش 15درصدی قیمت بلیت پروازهای داخلی براساس مصوبه شورای‌عالی هواپیمایی در جمع خبرنگاران، گفت: شورای‌عالی هواپیمایی متولی تعیین قیمت بلیت هواپیماست و این موضوع ارتباطی با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان وزارت بازرگانی ندارد.

سعید حسامی افزود: اینکه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با چه استنادی افزایش قیمت بلیت هواپیما را غیرقانونی و قابل پیگیری می‌داند، جای تعجب دارد. اگرچه قیمت بلیت پروازهای داخلی از 24 دی ماه افزایش یافته اما هنوز نظر شرکت‌ها تامین نشده است.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بیش از میزان مصوب است و شورای‌عالی هواپیمایی با ملاحظاتی کمترین مقدار را تصویب کرده است. قیمت بلیت در دنیا ساعتی 300 یورو است اما در ایران حتی با افزایش اخیر نیز این قیمت به ساعتی حدود 35 هزار تومان رسیده و قابل مقایسه با خارج از کشور نیست.

دیدگاه اخیر مدیرعامل هما در شرایطی مطرح می‌شود که با توجه به کاهش قیمت بلیت هواپیما و سایر کالاها و خدمات در سطح جهان، چندی پیش وزیر بازرگانی در ابلاغیه‌ای سازمان حمایت تولید‌کنندگان را ملزم کرده است تا با توجه به کاهش‌ قیمت‌های جهانی، دستگاه‌های ذی‌ربط را ملزم به نظارت بر کاهش قیمت‌ها کند.

حمایت وزیر راه از افزایش قیمت بلیت هواپیما

وزیر راه و ترابری در نخستین واکنش نسبت به افزایش قیمت بلیت هواپیما از این اقدام حمایت کرد. حمید بهبهانی در زمینه افزایش نرخ بلیت هواپیما گفت: حدود 3 سال است که هیچ‌گونه افزایش قیمتی در این بخش نداشته‌ایم.

وی افزود: اگر تورم را مورد توجه قرار دهیم خیلی از خدمات ما با مشکل روبه‌رو شده و درصدد هستیم خدمات را کامل کنیم و تأخیر پروازها را کاهش دهیم.

کد خبر 73866

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز