رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «یکی از پیام‌های اغتشاشات گذشته ضعف فرهنگی بود و این توقع وجود داشت که دولت در این خصوص بهتر برخورد کند» اظهار کرد: اقتصاد اولویت زمانی دارد اما فرهنگ نسبت به اقتصاد اولویت منطقی دارد.

اقا تهراني

مرتضی آقاتهرانی نماینده تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ مجلس در تذکری گفت: روزنامه آمریکایی یو اس ای تودی به نقل از اندیشکده‌ای آمریکایی عبارتی دارد که می‌گوید «بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابر حریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است که نقشه راه را می‌شناسد و مردم به او اعتماد آمیخته به اعتقاد دارد»؛ به این رهبری و این ملت تبریک می‌گویم.

وی همچنین ضمن محکومیت توهین به قرآن کریم تاکید کرد: مدعیان آزادی حق ندارند که به قران کریم توهین کنند.

این نماینده مجلس در تذکر دیگری با بیان اینکه «یکی از پیام‌های اغتشاشات گذشته ضعف فرهنگی بود و این توقع وجود داشت که دولت در این خصوص بهتر برخورد کند» اظهار کرد: اقتصاد اولویت زمانی دارد اما فرهنگ نسبت به اقتصاد اولویت منطقی دارد.

آقا تهرانی با اشاره به وضعیت بودجه فرهنگی در لایحه بودجه سال آتی گفت: ۵ الی ۷ بند سیاست‌های ابلاغی رهبری درباره برنامه هفتم توسعه مربوط به فرهنگ است اما متاسفانه در شرایطی که ۴۳ درصد رشد به بودجه داده شده، این رشد در حوزه فرهنگ ۶ درصد است. فرهنگیان از مجلس توقع دارند که مجلس این کمبود بودجه را جبران کند و در این زمینه از اعضای کمیسیون تلفیق می‌خواهم که نسبت به فرهنگ نگاهی جدی داشته باشند.

وی در پایان اظهار کرد: حجاب و عفاف واجب اسلامی است و باید توجه بیشتری شود؛ کم کاری و سهل‌انگاری در این زمینه اشتباه است.

کد خبر 738450
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha