فرمانده انتظامی سابق تهران گفت: اصلی‌ترین اولویت ما سرقت بود و امروز می‌توانیم بگوییم شاهد کاهش ٩ درصدی سرقت در پایتخت هستیم و در عین حال ١٠ درصد افزایش کشفیات جرایم انواع سرقت‌های مسلحانه را داشته‌ایم.

سردار حسین رحیمی

به گزارش همشهری آنلاین، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی سابق تهران در آیین تکریم و معارفه رئیس پلیس پایتخت اظهار داشت: امنیت یکی از اساسی‌ترین، بنیادی‌ترین و زیرساختی‌ترین نیاز همه جوامع بشری است و حاکمان و حکمرانان موظف و مکلف به براورده کردن این نیاز جوامع خود هستند و باید این نیاز را به طور کامل در جامعه پیاده کنند.

وی افزود: در شرایطی که دشمنان نظام سربلند جمهوری اسلامی در طول ٤٤ سال همواره تلاش کردند که نظام را با سردمداری آمریکا و اسرائیل و گماشته‌های آنان دچار چالش کنند، موضوع امنیت از اساسی‌ترین مقوله‌ها محسوب می‌شود و فراجا به عنوان رکن اساسی امنیت داخلی، طلایه‌دار برقراری نظم و امنیت است و این موضوع در تمامی مناطق از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: 

فرمانده انتظامی سابق تهران گفت: از ابتدای خدمت در فرماندهی انتظامی پایتخت، تلاش کردیم با راهبرد مناسب و شناخت عوامل مخل کننده، امنیت نظام را در تهران بزرگ برقرار کنیم؛ طرح های مختلفی از سال ٩٦ تا به امروز در پایتخت تدوین و ابلاغ و اجرا شد؛ به گونه‌ای که مردم عزیز بدانند پلیس در حال تلاش است و اگر نشود ١٠٠ درصد امنیت را برقرار کنیم اما بیش از ٧٠ تا ٨٠ درصد انجام شد.

اصلی‌ترین اولویت ماموریت پلیس موضوع سرقت بود | کاهش ۹ درصدی سرقت

سردار رحیمی اظهار داشت: اصلی‌ترین اولویت سرقت بود که جدا از ماموریت‌های جاری پلیس، دو طرح رعد و کاشف هم برای کاهش سرقت و کشف اموال مسروقه به طور مستمر اجرا شد.

وی افزود: امروز می‌توانیم بگوییم شاهد کاهش ٩ درصدی سرقت در پایتخت هستیم و در عین حال ١٠ درصد افزایش کشفیات جرایم انواع سرقت‌های مسلحانه را داشته‌ایم.

پاکسازی ٩٠ درصدی تهران از معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر

فرمانده انتظامی سابق تهران افزود: دومین دغدغه مردم تهران موضوع مواد مخدر در مورد مصرف کنندگان متجاهر، خرده فروشان و قاچاقچیان بود که بسیاری از باندهای بزرگ توزیع‌کننده مواد مخدر و بخش زیادی از خرده‌فروشان را شناسایی و دستگیر کردیم؛ و با پاکسازی بخش گسترده‌ای و حدود ٥٠ درصد بوستان‌های سطح شهر از جمله دره فرحزاد، منطقه جاجرود، شوش، مولوی و هرندی امنیت را برقرار کردیم.

وی ادامه داد: با اشاره به شناسایی و دستگیری باندهای بزرگ توزیع‌ مواد مخدر و بخش زیادی از خرده‌فروشان، گفت: امروز در بسیاری از نقاط پایتخت شاهد بیش از ٩٠ درصد پاکسازی معتادان متجاهر و مواد فروشان هستیم.

موضوع اراذل و اوباش امروز به طور کامل در تهران برچیده شده

سردار رحیمی گفت: روزگاری در سطح شهر اراذل و اوباش عرض اندام می‌کردند اما امروز به طور کامل موضوع اراذل و اوباش در تهران برچیده شده است همچنین بیش از ٩٠ درصد پرونده‌های جرایم در حوزه پلیس فتا و مجازی رسیدگی و مجرمان شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی سابق تهران اظهارداشت: در این دوره بیش از ده‌ها هزار میلیارد تومان از اموال سرقتی مردم و بیت المال کشف و شناسایی شد و مجرمان به خصوص در حوزه اقتصادی و ارزی دستگیر شدند و با آنها برخورد شد.

اغتشاشات با دلاوری پلیس جمع شد

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: تلاش پلیس این بود که از مردم و امول آنان مراقبت شود؛، به رغم اینکه بیشترین تمرکز دشمن بر تهران بود، همه اغتشاشات با دلاوری پلیس جمع و نقشه دشمنان نقش بر آب شد.

رحیمی تاکید کرد: همه این اتفاقات با دکترین پلیس که همان جامعه محوری و مردم محور بود، انجام شد.

سردار رحیمی به مشکلات معیشتی نیروهای پلیس اشاره کرد و گفت: با وجود همه محدودیت‌ها، همواره پلیس در صحنه حضور داشت و با جهاد و ولایتمداری و ایثارگری در برابر بی‌نظمی و ناامنی‌ها ایستادگی کرد.

قرارداد ساخت بیش از ۵ هزار منزل ملکی برای نیروهای انتظامی

فرمانده انتظامی سابق تهران افزود: در راستای حل بخشی از مشکلات نیروهای انتظامی، اکنون قرارداد ساخت بیش از ۵ هزار منزل ملکی با شهرداری منعقد شده که تاکنون ساخت حدود ٢ هزار واحد انجام شده است.

کد خبر 738413
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha