همشهری آنلاین: نخست‌وزیر جدید تایلند قول داد مالیات بر اموال و ارث را افزایش می‌دهد، اما تصدیق کرد روند قانونگذاری در این زمینه حداقل یک سال زمان نیاز دارد.

خبرگزاری آلمان از بانکوک گزارش داد، آبهیستی وجاجیوا (Abhisit Vejjajiva) در برنامه هفتگی تلویزیونی خود اعلام کرد: «این اقدام به حدود یک سال زمان نیاز دارد، اما روندی است که ما آن را آغاز کرده‌ایم.»

آبهیستی که 15دسامبر از پارلمان رای اعتماد گرفت، در روزهای اخیر به خاطر حمایت از افزایش مالیات بر اموال و ارث جنجال‌ساز شده است. هدف او از این اقدام، افزایش درآمد دولت و ایجاد جامعه‌ای برابر است.

حامیان مالیات جدید خاطرنشان کرده‌اند که 90 درصد جمعیت تایلند کمتر از یک رای (حدود 1500 متر مربع) زمین دارند و این در حالی است که باقی 10 درصد جمعیت این کشور بیش از 100 رای زمین در اختیار دارند.

آبهیستی گفت: «ما نیاز به یافتن معیارهایی داریم که مالیات را بر کسانی که زمین بسیاری در اختیار دارند، اما از آن استفاده نمی‌کنند، افزایش دهد.»

وی خاطرنشان کرد که مالیات جدید بر ارث ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشد.
تلاش‌های گذشته برای افزایش مالیات بر اموال و ارث با مقاومت شدید پارلمان تایلند مواجه شدند، زیرا مجالس اعلی و سفلی مملو از سیاستمداران ثروتمند و صاحب زمین است.

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود نوشت، آبهیستی، رهبر حزب دمکرات برنامه‌های پوپولیستی متعددی را به اجرا درآورده است، اما احتمال دارد با کسری بودجه مواجه شود، زیرا رشد اقتصادی این کشور به صفر تا دو درصد کاهش یافته است.

کد خبر 73834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز