مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان از مجموع ۳ هزار و ۳۱۸ ملک و اموال غیرمنقول دولتی در استان ۲۳۴ مورد مازاد و غیرقابل استفاده شناسایی شده است

املاک مازاد

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا نادری،  مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان در جلسه شورای اداری استان که با موضوع مولدسازی دارایی‌های دولت برگزار شد، با اشاره به مساله مولدسازی دارایی‌های دولت اظهار کرد: در مولدسازی دارایی‌های شناسایی شده، با مشکلات قانونی مواجه شدیم هر چند تعدادی از این دارایی‌ها هم به فروش رفت.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی زنجان مقاومت مدیران و بخش‌های دولتی در شهرستان‌ها را در مولدسازی دارایی‌های دولت یادآور شد و افزود: شناسایی، صدور مجوز، ارزش‌گذاری و نحوه عرضه و هزینه‌کرد، از مشکلات موجود برای مولدسازی دارایی‌های دولت محسوب می‌شود.

وی به مصوبه جدید مولدسازی دارایی‌های دولت اشاره و تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، نیمی از درآمدها، بلافاصله به حساب استان واریز خواهد شد.

نادری به وجود ۳ هزار و ۳۱۸ ملک و اموال غیرمنقول دولتی در استان اشاره کرد و گفت: ۲۳۴ مورد این مجموعه مازاد شناسایی شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی زنجان با تاکید بر اینکه برای مولد سازی دارایی‌های دولت باید تلاش بیشتری انجام شود، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید اموال مازاد خود را در سامانه طراحی شده برای مولدسازی ثبت کنند که در این مورد ۱۹ ملک ثبت نشده شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه ارزش‌گذاری و قیمت گذاری املاک دولتی با حضور کارشناسان رسمی و با معرفی دستگاه اجرایی انجام می‌شود، ابراز امیدواری کرد، با همکاری هر چه بیشتر دستگاه‌های اجرایی، املاکی را که دارای ارزش افزوده بیشتری است شناسایی شود تا شاهد تحقق بیشتر اهداف مولدسازی در استان باشیم.

نادری به لزوم مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و نیز همراهی رسانه‌ها برای اجرای طرح مولدسازی دارایی‌هایی مازاد دولتی استان اشاره کرد و گفت: مولدسازی اموال و دارایی‌های دولت به منظور تنظیم سیاست‌ مالی و حفظ منافع بلندمدت جامعه وظیفه‌ای است که به خزانه‌داری واگذار شده است و دبیرخانه آن در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قرار دارد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی زنجان مجموع مبلغ اموال مازاد دولتی فروخته شده در این استان در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ را معادل ۱۵۷ میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر 738261
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha