معضل کمبود پارکینگ و جای پارک مناسب این‌روزها جز جدا نشدنی زندگی در کلانشهرها به‌ویژه مناطق مرکزی شهر تهران مانند پازل دهم شهر تهران است که برای رفع این مشکل به‌زودی نهضت ساخت پارکینگ در این منطقه آغاز می‌شود.

بهاره خسروی

همشهری آنلاین،تکه دهم شهر تهران یکی از قدیمی‌ترین و فرسوده‌ترین بخش‌های پایتخت است که این‌روزها با تغییر چهره شهری و ساخت‌وساز در این منطقه و همچنین افزایش جمعیت لزوم تامین سرانه پارکینگ در دل این منطقه نیاز است.

«مهدی اخ الصنایع‌» شهردار منطقه ١٠ با توجه به همین نیاز بر ضرورت ساماندهی و ساخت پارکینگ‌های عمومی تاکید دارد و از رویکرد جدید مدیریت شهری برای تامین پارکینگ‌های مورد نیاز شهروندان می‌گوید : «برای رفع معضل سرگردانی وسایل نقلیه شهروندان در سطح منطقه توسعه پارکینگ‌های طبقاتی و هوشمند مورد نیاز است. بر همین اساس تفاهمنامه ساخت ۳۰۰ پارکینگ جدید از جمله پارکینگ در محدوده خیابان گلستانی که از بخش‌های پر تراکم و ترافیک منطقه است، را با سازمان حمل‌ونقل و ترافیک منعقد کرده‌ایم. »

اخ الصنایع کمبود فضاهای عمومی، وجود معابر کم‌عرض، بافت فرسوده و جمعیت متراکم را از مهم‌ترین دلایل نیاز منطقه و اهالی به افزایش سرانه‌های مورد نیاز شهری ازجمله پارکینگ عنوان کرد و ادامه داد : «‌متاسفانه به رغم تراکم زیاد منطقه ۱۰ در حال حاضر فقط از۳۳۰ پارکینگ برخوردار است و بر اساس همین کاستی و محدودیت، مدیریت شهری نهضت ساخت پارکینگ را آغاز کرده و رویکردش برای رفع این مشکل را توسعه پارکینگ‌های طبقاتی و مکانیزه براساس دانش کارشناسان مجرب قرار داده است. »

همچنین شهردار منطقه ١٠ در پایان از ساخت نخستین پارکینگ بلند مرتبه شهر تهران در محله گلستانی خبر داد.

کد خبر 738223

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha