وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی که در تاریخ ۲۸ دی ماه نیز زلزله‌ای ۵.۴ ریشتری را از سرگذرانده بود، تاکنون سبب مصدومیت ده‌ها تن از ساکنان این مناطق شده و البته خساراتی را نیز به برخی ساختمان‌ها و منازل مسکونی وارد کرده است. امدادگران در این مناطق در آماده‌باش کامل قرار دارند.

خیابان های خوی بعد از زلزله

به گزارش همشهری آنلاین، محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه این سازمان به محض وقوع زلزله تمامی دستگاه‌های امدادی در استان آذربایجان غربی و سه استان معین را حالت آماده‌باش درآورد گفت: یکی از مشکلات جدی در مناطق متاثر از زلزله سرمای هوا و بارش برف است که در این خصوص تاکید شد تا تمهیدات لازم اندیشیده شود. در همن راستا نیز چادر و وسایل گرمایشی از جمله اولویت‌هاست که به یاری خدا تا فردا در میان مردم توزیع شود.

وی ادامه داد: فضاهایی برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان در نظر گرفته شده است و امکانات و اقلام در حال گسیل شدن به سمت مناطق متاثر از زلزله است. همچنین با توجه به شلوغی بیمارستان‌ها احتمال برپایی بیمارستان صحرایی نیز وجود دارد. 

صادق محمودی سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز آخرین شمار مصدومان زلزله را تا ساعت یک بامداد یکشنبه، نهم بهمن ماه ۴۴۷ نفر اعلام کرد و گفت: عمده این افراد به دلیل ترس یا در حین فرار از زلزله دچار مصدومیت شده‌اند. از این تعداد ۴۴۰ نفر در شهرستان خوی و هفت تن در شهرستان سلماس دچار مصدومیت شده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۱ روستا از سوی تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر مورد ارزیابی قرار گرفته است.

روابط عمومی جمعیت هلال احمر کشورمان نیز در اعلام تازه‌ترین آمار فوتی‌های زلزله خوی به نقل از مرکز EOC اورژانس کشور از افزایش شمار جانباختگان به سه تن خبر داد.

نامدار، معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر نیز گفت: با توجه به زلزله ۵.۹ ریشتری امشب و بر اساس اطلاعات اولیه تیم های ارزیاب هلال‌احمر تیم‌های عملیاتی واحدهای BHC & RDH استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان ، کردستان و اردبیل به حالت آماده باش کامل درآمدند و آماده اعزام به مناطق زلزله زده هستند.

نامدار تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر آماده است تا چادر RDH یا بیمارستان سیار سریع‌الاستقرار در مناطق زلزله زده برپا کند.

کد خبر 738048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha