مسئول روابط عمومی کشت و صنعت فجر صفای لرستان جزئیات تلف شدن یک راس گوزن زرد در خرم‌آباد را تشریح کرد.

انتقال گوزن زرد از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری

به گزارش همشهری آنلاین، اسفند کرم‌الهی با بیان این مطلب افزود: گوزن زرد گونه‌ای از گوزن‌هاست که تا ۵۰ سال پیش در منطقه زاگرس زندگی می‌کرده است.

وی ادامه داد: براثر شکارهای بی‌رویه و عوامل دیگر این گونه در معرض انقراض قرار گرفته است.

تصاویر | انتقال گوزن زرد از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری

مسئول روابط عمومی کشت وصنعت فجر صفای لرستان گفت: با توجه به اینکه کشت و صنعت محیطی بسته و قابل کنترلی دارد و چنین عرصه‌ای در جنگل‌های زاگرس وجود ندارد که کسی بتواند متولی مراقبت از این گونه باشد از سوی سازمان محیط زیست پیشنهاد نگهداری از این گونه به شرکت کشت و صنعت داده شد تا پروژه حفاظت از گوزن زرد را تقبل کند.

کرم‌الهی بیان کرد: براین اساس هشت گوزن زرد را سازمان حفاظت محیط زیست انتخاب می‌کند تا در این مجتمع از آنها نگهداری شود؛ نهایتا این گوزن‌ها از ساری به لرستان منتقل می‌شوند.

وی افزود: به محض انتقال یکی از گوزن‌ها علائمی از بیماری در خود نشان می‌دهد که دامپزشک گوزن را بیهوش می‌کند تا درمان‌هایی روی این گونه انجام شود اما متاسفانه به درمان جواب نمی‌دهد و تلف می‌شود.

مسئول روابط عمومی کشت وصنعت فجر صفای لرستان اضافه کرد: لاشه این گونه کالبد شکافی شده و به محض دریافت نتیجه کالبدشکافی، آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

کد خبر 737908
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
    1 0
    همه ما میدونیم که ما از نظر دانش دامپزشکی پایینیم.آقاجان از متخصصین خارجی در اینگونه موارد کمک بگیرید..به تریج قبایتان برنخوره