جانشین رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به ۱۴ استان که بیشترین آمار سرقت خودرو را در کشور دارند، برای پیشگیری از این موضوع توصیه‌های مهمی به صاحبان خودور ارائه کرد.

سرقت خودرو

به گزارش همشهری آنلاین، سردار فرامرز به‌گذر جانشین رئیس پلیس آگاهی فراجا در تشریح جزئیات اجرای طرح عملیاتی مبارزه با سارقان وسایل نقلیه گفت:‌ از جمله مهم‌ترین جرائمی که همواره می‌تواند امنیت هر جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد سرقت خودرو است چراکه علاوه بر سود مالی حاصل از سرقت، در برخی از موارد نیز سبب سرعت بخشیدن در ارتکاب سایر جرائم از جمله سرقت از مغازه، منزل، آدم‌ربایی، قتل، اعمال منافی عفت و... می‌شود.

وی افزود: یکی از عمده اقداماتی که همواره پلیس آگاهی را در راستای کنترل این جرم پیش‌رو قرار داده اجرای طرح‌های عملیاتی مقطعی بوده که استمرار و پیگیری آن در بلندمدت نتایج ملموس و قابل قبولی را در برخواهد داشت.

جانشین پلیس آگاهی فراجا با اشاره به ضرورت اجرای مستمر طرح مبارزه با سارقان وسایل نقلیه گفت: سومین مرحله از طرح مبارزه با سارقان خودرو به طور همزمان به مدت ۳ روز در ماه گذشته در ۱۴ استان که حدود ۸۵ درصد از وقوعات کشور را شامل می‌شود، اجرا شد. طی این بازه زمانی ۱۵۳ دستگاه خودرو و همچنین در خلال اجرای طرح تعداد ۸۰ دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف شد.

به‌گذر با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح مبارزه با سارقان و مالخران خودرو و  کاهش و کنترل نسبی وقوعات جرم و افزایش کشف است، گفت:‌ کاهش زمان وقوع تا کشف، ارتقای امنیت اجتماعی و ایجاد آرامش روانی جامعه، ناامن کردن محیط برای فعالیت سارقان و پیشگیری از جرم از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی ضمن هشدار به شهروندان به اینکه از پارک کردن اتومبیل در نقاط خلوت و تاریک خودداری کنند، گفت: شهروندان باید از جا گذاشتن سوئیچ اتومبیل خود روی آن  به طور جدی بپرهیزند و همیشه خودرو خود را به تعمیرگاه‌های مجاز و آشنا بسپارند، چراکه امکان ساختن سوئیچ آن و سپس سرقت خودرو بسیار زیاد است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس

کد خبر 737895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha