سازمان هواشناسی کشور از بارش در ۵ استان و دامنه‌های زاگرس و ارتفاعات البرز همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت، بارش پراکنده برف و مه‌ خبر داد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی در آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور اعلام کرد که امروز (۸ بهمن) در استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، همچنین دریای عمان، دامنه‌های زاگرس مرکزی ارتفاعات مرکزی و غربی البرز بارش گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع کشور بارش پراکنده برف و مه‌آلودگی رخ می‌دهد.

از بعد از ظهر شنبه با ورود سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب و غرب، بارش در استان‌های مرزی این مناطق و برخی مناطق غرب کشور شروع خواهد شد این سامانه در روز یکشنبه (۹ بهمن) در شمال غرب، برخی نقاط غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و غربی و ارتفاعات زاگرس مرکزی سبب بارش برف و باران و وزش باد می‌شود.  

دوشنبه (۱۰ بهمن) گستره فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده در برخی نقاط جنوب غرب، غرب سواحل دریای خزر، مناطقی از استان اصفهان و به‌تدریج شمال شرق کشور خواهد بود که سبب بارش برف و باران و در مناطق گرمسیر گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد سبب کولاک برف می‌شود.  

سه‌شنبه (۱۱ بهمن) با تشدید فعالیت سامانه بارشی علاوه بر مناطق ذکر شده بارش دامنه‌های البرز شرقی در استان سمنان خراسان رضوی و خراسان شمالی را نیز فرامی‌گیرد. در این روز شدت بارش در استان‌های واقع در غرب، مناطق جنوبی استان‌های شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی خواهد بود. بارش برف در امتداد رشته کوه‌های البرز و زاگرس به‌ویژه در البرز مرکزی و زاگرس در استان کردستان تا چهارمحال و بختیاری نیمه سنگین تا سنگین است.

طی روز چهارشنبه (۱۲ بهمن) بارش در شمال غرب تضعیف شده ولی علاوه بر برخی مناطق غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی مناطق مرکزی کشور و شمال شرق سواحل شرقی خزر و استان‌های فارس و بوشهر نیز بارش خواهند داشت. در این روز شدت بارش در زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

چهارشنبه در مناطق مرکزی و کویری جنوب همچنین در جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور، وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطق مستعد و بی بارش خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.  

در غرب کشور تا یکشنبه و در دامنه‌های جنوبی البرز تا دوشنبه روند افزایش نسبی دما در پیش است و پس از آن تا پایان هفته کاهش دما رخ می‌دهد. 

امروز خلیج فارس و دریای عمان و یکشنبه شرق خلیج فارس و دریای عمان مواج است. 

کد خبر 737815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha