مجموع نظرات: ۱۶
پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
۲ نفر

ترکیه یکی از همسایگان ایران است که سالیانه افراد زیادی بین این کشور و کشور ما در رفت و آمد هستند و ایرانیان زیادی با خرید بلیط تهران استانبول به این کشور زیبا سفر می‌کنند.

image-20230126120807-1.jpeg

علاوه بر ایران؛ ترکیه با کشورهای گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، عراق، بلغارستان، سوریه و یونان هم مرز است. هم مرز بودن این کشور با چندین همسایه و قرار گرفتن آن در اروپا، ترکیه را به یکی از کشورهای در حال توسعه و پر رفت و آمد تبدیل کرده است. با ما همراه شوید تا در این مطلب کمی بیشتر با این کشور و نگاه آنان به ایران و ایرانیان آشنا شویم.

با ترکیه آشنا شویم

ترکیه یک کشور اوراسیایی است که بخش اعظم آن در جنوب غربی اسیا و بخش دیگر آن در خاورمیانه واقع شده است. ترکیه گذرگاه اروپا و آسیا است و کشورهای متعددی با این کشور تبادلات کالا و انرژی دارند. با توجه به هم مرز بودن ترکیه با ایران، سالیانه افراد زیادی بین ایران و این کشور در حال رفت و آمد بوده و آمار بلیط تهران استانبول و پرواز استانبول به تهران بسیار بالا است. در سال 2015 جمعیت این کشور حدود 77 میلیون نفر تخمین زده شد که این آمار قطعا در چند سال اخیر افزایش پیدا کرده است. حدود 70 تا 75 مردم این کشور ترک، حدود 18 درصد کرد و مابقی اقوام دیگر هستند.

از زمان حکومت عثمانی تا کنون در ترکیه مردم با ادیان مختلف با صلح در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند. وجود 236 کلیسا در کنار مساجد این کشور نشان دهنده این موضوع است. با این وجود حدود 98 درصد جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل داده و 2 درصد دیگر مسیحی و یا از ادیان دیگر هستند. اگر قصد خرید بلیط تهران استانبول و سفر به این کشور زیبا را دارید، بهتر است بدانید بهترین زمان سفر به این کشور پاییز و بهار است. در این دو فصل هوا معتدل و بسیار مطبوع است و خاطره سفر شما را لذت بخش تر خواهد کرد.

مردم ترکیه چقدر ایران را می شناسند؟

فرهنگ مشترک ایران و ترکیه

یکی دیگر از دلایل تعداد بالای خرید بلیط استانبول به تهران و یا بلیط تهران استانبول، در کنار هم مرز بودن دو کشور، وجود تشابهات فرهنگی بسیار است. ایرانیان و مردم ترکیه در بسیاری از آداب و رسوم فرهنگی با یکدیگر مشابه هستند و این مساله باعث شده که مردم این دو کشور با یکدیگر احساس راحتی و دوستی بیشتری داشته باشند. در ادامه با برخی از این آداب و رسوم آشنا می‌شویم.

  • ترک‌ها نیز مانند ایرانی‌ها اهل رفت و آمدهای خانوداگی هستند. مردم در ترکیه نیز هر چند وقت یک بار مهمانی گرفته تا دوستان و اقوام خود را ببینند. ترک‌ها بسیار مهمان نواز هستند و تمام سعی خود را در برگزاری یک مهمانی عالی انجام می‌دهند.
  • یکی دیگر از تشابه‌های فرهنگی ایران و ترکیه آن است که مردم هر دو کشور در زمان فوت یک شخص در منزل او جمع شده تا خانواده داغدار را تسکین دهند. همچنین در هر دو کشور رسم حلواپزی برای پذیرایی از مهمانان وجود دارد.
  • چانه زدن هنگام خرید در هر کدام از کشورهای اروپایی عجیب است، اما در ترکیه مانند ایران شما می‌توانید هنگام خرید حتی خریدهای جزئی و کوچک چانه زده و کمی تخفیف بگیرید.
  • با توجه به جمعیت بالای مسلمانان در این کشور، ذبح اسلامی نیز در ترکیه رعایت می‌شود. بنابراین بعد از تهیه بلیط تهران استانبول و سفر به این شهر و کشور زیبا، نگرانی بابت سرو غذا نداشته باشید.

مردم ترکیه چقدر ایران را می شناسند؟

نظر مردم ترکیه در مورد ایران و ایرانیان چیست؟

با توجه به تشابهات فرهنگی بسیار، هم مذهب بودن و البته فرهنگ غنی ایرانیان، مردم ترکیه شناخت نسبی و مناسبی نسبت به ایران و ایرانیان دارند. ترک ها علاقه ی زیادی به تهیه برنج و چای ایرانی، گربه ایرانی، زعفران و سرمه ایرانی دارند. بازگانان بسیاری سالانه با تهیه بلیط استانبول به تهران و سفر به ایران نسبت به خرید این اجناس از ایران و فروششان در ترکیه اقدام می‌کنند.

بیش از 90 درصد مردم ترکیه ایرانیان را افرادی خون گرم و دوست داشتنی می‌شناسند و تقریبا اغلب ترک‌ها حداقل یک دوست ایرانی دارند. با توجه به آن که ترکیه یک کشور مهاجرپذیر نیز هست، مردم ترکیه از ایرانیان نیز به خوبی استقبال کرده و حتی ایرانیان را از دیگر مهاجران بیشتر دوست دارند.

کد خبر 737544

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha