تهیه‌کننده فیلم «برادران لیلا»: اگر قرار است تنبیهی اتفاق بیفتد، بنده که در حال سپری کردن مسیر آن هستم و فکر می‌کنم کارگردان (سعید روستایی) هم همین مراحل را طی می‌کند. اگر اشتباهی مرتکب شده‌ایم، پاسخ آن را می‌دهیم.

برادران لیلا

به گزارش همشهری آنلاین، جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده فیلم «برادران لیلا» که این فیلم در دوره گذشته جشنواره فیلم کن حضور حساسیت‌زایی داشت و در عین حال جایزه فیپرشی جشنواره را از آن خود کرد، درباره آخرین وضعیت پروانه نمایش این فیلم که قرار است به زودی نسخه‌ بلورِی آن در فرانسه نمایش داده شود و اینکه این اتفاق امکان دانلود و پخش کپی غیرقانونی فیلم را به وجود می‌آورد، توضیح داد: پس از پایان جشنواره کن، در چند مرحله طی جلسات حضوری متعدد و نیز به صورت کتبی درخواست دادم که فیلم «برادران لیلا» در شورای پروانه نمایش بررسی و شرایط برای اکران مهیا شود اما واکنش‌ها نشان می‌داد که انگار چنین اتفاقی رخ نخواهد داد؛ در حالی که فیلم پروانه ساخت داشت و قاعدتاً باید طبق قانون، در شورای پروانه نمایش بررسی می‌شد.

البته یک ماه پس از جشنواره کن رییس سازمان سینمایی تاریخی را اعلام کرد تا تمام فیلم‌هایی که بدون پروانه ساخت تولید شده بودند برای دریافت پروانه نمایش مراجعه کنند ولی ما پروانه ساخت هم داشتیم و این مسائل پیش آمده بود. به نظرم مقاومت شورا بر این بود که چرا قبل از اطلاع و بازبینی آن‌ها فیلم به جشنواره کن ارسال شده بود، چون می‌شنیدم که می‌گویند فیلم که به خارج از کشور ارسال شده، دیگر چه دلیلی دارد آن را ببینند؟ البته این تناقض هم وجود دارد که برای فیلم‌های بعد از «برادران لیلا» مثل «شب، داخلی، دیوار» یا «تفریق» چنین برخوردی نشد، چرا که آن‌ها فرصت بیشتری پیش از حضور در جشنواره‌ها داشتند.  

او ادامه داد: همچنین این اتفاق در حالی رخ داده بود که طبق سنوات گذشته فیلم‌ها به محض آماده شدن به جشنواره‌های بین‌المللی ارائه می‌شدند و متناسب با پذیرش در این رویدادها مراحل آماده‌سازی و گرفتن مجوز توسط فیلمسازان پیگیری می‌شد که اصلاحات احتمالی هم انجام شود ولی CGI (جلوه‌های ویژه کامپیوتری) «برادران لیلا» خیلی دیر یعنی دو، سه روز مانده به مهلت پایانی کن تکمیل شد. درواقع تا پیش از آن فیلم اصلا آماده نبود که به شورا ارائه دهیم.

با این حال، یک گروه پنج نفره که از طرف رییس سازمان سینمایی تعیین شدند، فیلم را تماشا کردند و اصلاحاتی وارد شد که بخشی از آن را انجام دادیم و بخشی هم تعهد دادیم که پس از بازگشت از جشنواره انجام شود اما حاشیه‌هایی در جشنواره کن ایجاد شد و همه چیز در کنار هم شرایط را به سمتی برد که ما کتکِ آن را بخوریم.

این تهیه‌کننده سینما افزود: به نظرم در آن مقطع آینده‌نگری وجود نداشت که نباید با فیلمی که می‌تواند در اکران اتفاقات بی‌نظیری را ایجاد کند به این شکل برخورد شود. من معتقدم اگر به عنوان سازندگان یک فیلم اشتباهی می‌کنیم، به لحاظ صنفی باید پاسخگو باشیم اما وقتی اثری خلق می‌شود، متعلق به همه است و باید جایگاهش حفظ شود؛ در صورتی که در شرایط فعلی، هم ما تنبیه شدیم و هم فیلم، و فکر نمی‌کنم تنبیه فردی و جمعیِ به این سختی در سینمای ایران تاکنون اتفاق افتاده باشد.

ما در حال تلاش برای عبور از این وضعیت هستیم، چون همیشه به دنبال تعامل و پیدا کردن راهی برای اکران فیلم بودیم. این فیلم طبق قوانین ساخته شده و طبیعی است که پس از اعمال نظرات شورای پروانه نمایش مجوز آن صادر شود.

نوروزبیگی در پاسخ به اینکه آیا صحت دارد که شنیده می‌شود برای او یک پرونده قضایی تشکیل شده و آیا این موضوع با فیلم «برادران لیلا» ارتباطی دارد؟ گفت: این پرونده قضایی درباره فیلم «برادران لیلا» است و وقتی به دادسرا رفتم هم عنوان اتهامی من به صراحت ساخت این فیلم مطرح شده بود. البته در آنجا به بازپرس محترم هم گفتم که من براساس قانون یک فیلم ساخته‌ام و می‌توانید از سازمان سینمایی استعلام بگیرید و اگر این سازمان در نهایت اعلام کرد که اقدامی غیرقانونی کرده‌ام، قاعدتا آن‌ها باید از من شکایت کنند.

در این زمینه با توجه به سابقه‌ کاری‌ام و اینکه همیشه تابع قانون بوده‌ام، مسیر فیلمسازی و پروانه ساخت و نمایش و شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی را توضیح دادم. پرونده نیز اکنون در مرحله دادسرا و بررسی و طی مراحل حقوقی است و خودم هم فعلا به قید کفالت آزاد هستم.

وی تاکید کرد:‌ با وجود تمام بحث‌ها، مسئله اصلی این است که فیلم نباید به خاطر نوروزبیگی یا سعید روستایی (کارگردان) یا دیگران آسیب ببیند، بلکه باید مسیر خود را طی کند. همانطور که این روزها شاهد هستیم که سریالی با وجود حاشیه‌ها و موضع‌گیری‌های سیاسی بازیگر اصلی‌اش، در حال پخش است. من، سعید روستایی یا هر کسی دیگر که در این مملکت هم کار می‌کنیم، اگر اشتباهی مرتکب شده‌ایم، باید به ما تفهیم اتهام شود و بعد از اثبات آن تنبیه می‌شویم.

درباره این پرونده هم که فقط مرتبط با ساخت فیلم «برادان لیلا» است و مسئولان سازمان سینمایی هم بعد از اطلاع از اینکه پرونده قضایی برای فیلم تشکیل شده و من به دادسرا رفته‌ام، پیگیر ماجرا شدند و امیدوارم تمهیدی بیندیشند تا این موضوع را خودشان حل کنند. اینطور نمی‌شود که یک تهیه‌کننده به خاطر ساخت یک فیلم که پروانه ساخت داشته، آسیب ببیند. زمانی هست که مناسبات سیاسی یا موضع‌گیری‌هایی وجود دارد که آن موضوع فرق می‌کند ولی آیا پای یک تهیه‌کننده در ارتباط با ساخت فیلم باید به دادسرا باز شود و پشتیبانی هم نداشته باشد؟

این تهیه‌کننده سینما گفت: به نظرم جناب آقای خزاعی باید با سازمان‌های بالادستی به تعامل برسند که سازمان سینمایی مرجع رسیدگی به تخلفات فیلمسازی و فیلمسازان باشد و تاکید شود که تنبیه‌هایی مانند ممنوع‌الفعالیتی اصلا زیبنده هنرمندان نیست. الان بنده که ممنوع‌الفعالیت شدم، تقریبا نفراتی‌ که با من کار می‌کردند هم عملا بی‌کار می‌شوند، در حالی که باید شرایط کشور را و اینکه می‌بایست کارآفرینی رونق بگیرد، مدنظر داشته باشند.

نوروزبیگی با اشاره به تاثیرات ناشی از بروز مشکل در صدور پروانه نمایش فیلم‌ها یادآور شد: با جلوگیری از اکران، پول سرمایه‌گذار از بین می‌رود و یقینا سینمای بخش خصوصی را با فرار سرمایه‌گذاران، کاملا از بین می‌بریم. در سال‌های گذشته موضوع ورود پول‌های مشکوک توسط بعضی از سرمایه‌گذاران مشکوک حاشیه‌ها و مشکلاتی را در سینما به وجود آورد و حالا هم که سرمایه‌گذارانی با اشتیاق در همکاری با فرهنگ و هنر و ساخت فیلم‌های سینمایی موفق داخلی و بین‌المللی مشارکت می‌کنند نباید به راحتی آن‌ها را فراری دهیم.

این تهیه‌کننده در پاسخ به اینکه آیا پیشنهاد شده بود که فیلم در جشنواره فجر امسال حضور داشته باشد یا خیر؟ گفت: به لحاظ قانونی به دلیل آن که فیلم در جشنواره‌های خارجی حضور داشته، امکان نمایش و شرکت در جشنواره فجر را ندارد اما پیشنهادی هم به ما داده نشده است.

او با تاکید براینکه «با نوع عملکردی که در این مدت در سینما شاهد بوده‌ایم قطعا جایگاه حضور پرافتخار سینمای ایران در عرصه بین‌المللی آسیب خواهد دید، زیرا شرایط ساخت و عرضه فیلم برای جشنواره ها کمرنگ می‌شود، ادامه‌ داد: درباره «برادران لیلا» تلاش ما بر اکران بوده است که وقتی سینما چنین وضعیتی دارد بتوانیم با اکران آن مخاطب را به سینما دعوت کنیم. در حال حاضر یک خطر جدی برای پخش فیلم وجود دارد که کمپانی پخش‌کننده فیلم در فرانسه به زودی، یعنی شاید تا یک ماه آینده - اگر جلوی آن را نگیریم - نسخه‌ بلورِی فیلم را منتشر خواهد کرد و قاعدتا این مطلوب ما هم نیست، چون فیلم باید در شورای پروانه نمایش بررسی شود و به صورت قانونی در کشور اکران شود.

این تهیه‌کننده بیان کرد:‌ من درخواست می‌کنم شرایطی فراهم شود تا فیلم به سرعت در شورای پروانه نمایش بررسی شود. اگر قرار است تنبیهی اتفاق بیفتد، بنده که در حال سپری کردن مسیر آن هستم و فکر می‌کنم کارگردان (سعید روستایی) هم همین مراحل را طی می‌کند. اگر اشتباهی مرتکب شده‌ایم، پاسخ آن را می‌دهیم ولی فیلم نباید آسیب ببیند و امیدوارم مسیر درست نمایش خود را طی کند.

نوروبیگی در پاسخ به اینکه آیا حضور برخی بازیگران از جمله ترانه علیدوستی به عنوان مانعی برای اکران فیلم به او اعلام شده است یا خیر؟ ‌ گفت:‌ چنین مسئله‌ای مطرح نشده است. البته حمید فرخ‌نژاد هم سریال داشت که در حال پخش است و او سریال‌ و فیلم سینمایی دیگری هم دارد، پس شرایط خانم علیدوستی متفاوت‌تر هم است؛ چرا که داخل کشور است و مسیر حقوقی پرونده خود را طی می‌کند.

با این حال با قطعیت می‌گویم که در این‌باره، چیزی تاکنون به ما گفته نشده که به دلیل حضور این بازیگر یا افراد دیگر امکان نمایش فیلم وجود ندارد. مسئله اصلی نمایش خود فیلم است که اگر در این موقعیت اکران شود، می‌تواند برای سینمای اجتماعی هم کمک‌کننده باشد.

تهیه‌کننده «برادران لیلا» در پایان با بیان اینکه «در بخش جنبی جشنواره کن فیلم دیگری با نام «تصور» به کارگردانی علی بهراد داشتم که با هزینه بخش خصوصی ساخته شده و مراحل اصلاح ممیزی‌های آن اعلام شده و امیدوارم به‌زودی برای اکران آماده شود» اظهار کرد: در پایان از تمام افراد و بخصوص وزیر محترم ارشاد که می‌توانند شرایطی را به وجود آورند تا فیلم «برادران لیلا» اکران شود، خواهش می‌کنم دریغ نفرمایند و بگذارند با نمایش اینگونه فیلم‌ها رونق به گیشه سینما برگردد.

کد خبر 736850
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 37
  • نظرات در صف انتشار: 44
  • نظرات غیرقابل انتشار: 55
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    برای نظام فیلم بساز جایزه ببرید. نرگس آبیار، مهدویان، حاتمی کیا
    • ناشناس IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      اشتباه رای منفی دادم کاملا با حرف شما موافقم
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      نتیجه ارتباط با مجاهدین خلق و خائنین به ایران بدتر از این باید باشد
    • درک صحیح IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      اگر نظام شاهنشاهی بود که زندانی بودی و دست ساواک! از طیب حاج رضایی بگیر که شهید شد تا سیاوش قمیشی که با تیمش توبیخ سنگین شدند! شما که آزاد می چرخین و بعد آزادی، دهن کجی می کنین! اندیشه راستین، یعنی حاتمی کیا و..
    • افشین IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      وقتیکه میگی برای نظام بساز یعنی برای کشورت بساز و این خیلی هم خوبه. فیلمهای نرگس آبیار مگر غیر از این بود که در مورد حماسه یک رزمنده مفقودالاثر و صبر مادرش بود. پرداختن به این مقوله که سراسر نشان دهنده ایثار یک ملت در زمان بحران هست چه عیبی دارد؟؟؟یا فیلم دیگرش که در مورد شرور تروریست عبدالمالک ریگی بود غیر از واقعیت تاریخی چه بود؟؟ ساختن فیلم برای سیاه نمایی و نمایی زشت و کثیف از کشور آیا چیزی جز خواست دشمنان ماست؟؟ نگاهی به ساخته های دیگر کشورها بکنید و ببینید کدامشان برای گرفتن جایزه به خود و ملت و کشور خود شلیک میکنند؟
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
      17 13
      اصلا تو زمینه کارگردانی شما در این سیستم اگر جزو نور چشمی ها نباشی نمیتونی مطرح بشی. چون کارگردان شدن به روابط نیاز داره و سرمایه گذار و... شما نگاه کن به کارگردان‌های ایرانی اونور آب که به اصطلاح فرار کردن و به کشور خیانت کردن ، همون ها هم عده ای که بعد انقلاب کارگردان شدند اول که مطرح شدند انقلابی شدید بودند. بعد برگشتن.
  • سعید IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    خودتون هم خوب واقف هستیدکه برادران لیلا هیچگونه ارزش هنری نداره و فقط چون درباره ایران سیاه نمایی کرده اید جایزه کن را گرفته اید. بعدم اگر سوسن تسلیمی و مریلازارعی و امثالهم هنرمند هستند ترانه علیدوستی باید بره ...
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      66 94
      خدا امثال شما رو ... تندروها
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      عده‌ای فکر می کنند هرکس جلو دربین حرکت کرد و از او فیلم برداری کردند مجاز است به نوکر انگلیس ومنافقین باشد
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      نوکر مسئولین ایرانی باشی شرف دارد به نوکر انگلیس بودن
  • لیلی IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    باید چنان برخوردی کنند که درس عبرتی برای‌ بقیه باشد فقط وفقط ياد گرفتند ميلياردي دست مزد بگیرند .درضمن ... بازی رو هم خوب ياد گرفتند باعث تمام آشوب‌های کشور زیر سر همین‌ها بود
    • ناشناص IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      چرا برای یکبار هم شده شماها که اشتباه میکنید وافراد بی لیاقتی که اصلا تجربه اداره کشور را ندارند سر کار میگذارید ومردم در میان آسیب فراوان میبینند تنبیه نمیشید تا درس عبرتی برای بقیه باشد.هرچند این نظر من منعکس نمیشه
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      56 42
      تو که بلدی بیا دستمزد بگیر
  • احمد‌‌ IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    فیلم‌ ابگوشتی‌ بسازید‌ و سراسر‌ تملق‌ بگویید‌ تا هزاران‌ مجوز‌ بگیرید‌ و فیلم‌ را‌ برای‌ در و‌ دیوار‌ پخش‌ کنید
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    رفته تمام ...کاری های خودش را فیلم کرده و آبروی ایران را برده حال می‌خواد ... جیب مردم ایران را بزند. برو تو همون خارج از کشور فیلم را بفروش
  • بهروز IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    خوب دردی به این نمک نشناش زدن باید از سینما وتاتر باتی پا بندازنش بیرون سیلبرتی دوزاری
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    70 38
    اگر هر کسی به کار خودش برسه خوبه ولی انگار یه گروهی فکر میکنن تافته جدا بافته هستن وتو هر کاری دخالت میکنن
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    91 59
    خدایش میمونه آدم چی بگه هنرپیشه های اونا هم خوشگل تر و خوشتیپ ترو استعداد بیشتر وحرفه ای ترن نسبت به اینا حالا چطور به اینا جایزه میدن جای تعجب داره
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    شما هنرمندان فقط از ایران سیاه نمایی میکنید چون کن وامثالهم باید از ایران وایرانی سیاهی ببیند وبشما ها جایزه دهند باعث اغتشاشات شماها بودید که تحریک می‌کردید . مالیات نمیدهید . بد نظام و وطن می‌گوید. با این فیلم های دوزاری متنفرم از وطن فروشان
  • عبدهمرزم شهیدان IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    99 87
    روزآزاد شدنت ودهن کجی به همه ارزشها یادم نمیره قاضی پرونده بایدنهایت واشدمجازات خصوصا بخاطرکشف حجاب رامدنطرداشته باشد
  • محمد ملک نیا IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    باسلام. فکر نمی‌کنم آبرو ايران بایه فیلم که واقعيت رابه صحنه ببری بره. آبروی ايران قرارداد ۲۵ ساله چین باج به عرب دادن برده .ايران دارای نفت‌ گاز معدن.وحتی صادرات تمام محصولات‌ کشاورزي وهزاران درآمد ديگه داره وامار ۷۰۰درصدی طلاق. بخاطرفقر که جای ايمان شده فساد اينکه مردم توفلاکت زندگی می‌کنن فقط یه عده‌ خاص دارن عیش نوش می‌کنن.اینها برا ملت‌ ايران آبرو ریزیه وزیر ارشاد فقط درقبال سينما واهالی آن مسؤل نيست. بلکه درجهت فرهنگ اجتماعی رفتارهای پرخطر اجتماعي خانه‌ تيمي های فساد بعلت فقر طلاق بی رويه ازدواج نکردن دهه ۶0و70مستاجرین بيچاره همه این‌ها دردآور وابرو ملتی مسلمان‌ ايران که حق ما این نيست. اعتراضات اخیر و بازور مردم نشاندن این‌ها درد مردمن حالا یه خانم محترم یا یه اکیب ازخانواده سينما فیلمی ساختن‌ شاید اصلاحاتي لازم بوده‌ یا اشتباهاتي شده‌ باشه باشهامت منطق می‌پذیرند ديگه حاشيه نداره. حق بازیگر تحريم نيست بازدارندگي از هرچیزی. بدترین شکنجه روح روان‌ این عزيزان است‌ البته‌ نظر بنده‌ نشر نمی‌شه چون بارها اظهار نظر دادم وشرکت کردم‌ التماس.
    • Mn IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      94 90
      برو بخواب کمی،مطالعه کن توهم نباف زیاد هم ماهواره نبین
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    98 88
    شما فعلا برو اغتشاشگران را تحریک بکن که ادم بکشند و جنایت بکنند شما و بسیاری از سلبریتی ها هنرمند نما هستید ، چون هنرمند واقعی دنبال تحریک ، اغتشاش و ادم کشی نیست ولی شما چون هنرمند نما هستید ، کارتان شده تحریک جوانان و جوگیر کردن انها تا اتش بزنند و ادم بکشند تا دشمنان امیدوار شده و تحریم ها را سخت تر کنند
  • علی IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    89 42
    هرچه این فیلم ها پخش نشود به سود نظام است
  • ناشناس IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    تمام جوان هایی که الان در حال تنبیه و جریمه دادن و...هستند تحت تاثیر افکار این خانم بازیگر و امثال آنها قرار گرفتن حالا ایشون چون بازیگر هستش و یک جامعه هنری ازش حمایت میکنه آزاد شده و یک عده باید پاسوز وی باشند
  • ناشناس IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    80 79
    اینقدر نگین آشوب ها و بدبختی های مردم زیر سر ایناست کار کردن حقشون هم گرفتن دیگه چیکار کردن میشه بگید؟
  • هموطن IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    69 82
    تعداداتدکی از بازیگران ... امثال فرخ تژاد و ترانه علی دوستی باعث این وضع شده اند
    • . IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      28 37
      نه بابا
  • همشهری IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    60 57
    درود برشما دزست گفتی برو این فیلم مزخرف رو همون خارج از کشور بفروش چه سودی برلی ملت ما داره این فیلم جز سیاه نمایی فیلم باید بیشتر ازنقد نکات مثبت توش باشد و خافظان وطن برحسته نشان داده شوند
  • DE ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    56 48
    این اقا یک جوری از فیلمسازی و کارهاش بحث میکنه پنداری از نو شب ملت واجبتره جمع کن این بساط مسخره هنریتون را به اسم هنر هر اقدامی که دلتان میخواهد علیه نظام مردم و خون شهدامون میکنید بعد خودت میای قانون وضع میکنی که با فلان افراد کاری نداشته باشید یکی علنا رفته خارج داره مستقیم علبه کل ایران فعالیت سیاسی میکنه و یا اونیکی ارتباط با منافقین و از خانواده اعضای منافقین است و خودش هم در بحران اخیر متهم است انوقت تو امدی میگی بخاطر فیلم ببخیال بشه نظام الحق که خیلی متوقع هستی نخیر اگر هم مسئولین بخواهند مماشات کنند و پا روی خون شهداموپ بگذارند ملت بکروزی همانند خاتمی ها که در عرصه هنر خیانت کردند رسوایشان میکنند
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    61 34
    اگه دنبال چیزی نیستی چرا فیلمتو بردی جشنواره کن که فیلم عنکبوت مقدس وتایید کردن قطعا ریکی به کفش داری جرا به حاتمی کیا کار ندارن؟
  • محمد IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    42 63
    نه گیشه مهم است نه هزینه هایی خصوصی مهم و نه هیچ چیز دیگر مهم این است که صدای مخالف باید خاموش شود !
  • معصومه IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
    47 29
    بنظرم اینک جو رو متشنج کنید و گوشه بشنید زیبنده هنر مند نیس بذار نباشی نبینیم ات
  • شوتبال IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    42 23
    عزیزان تندرویی که منفی میدن از نظرشون فیلمی که پر از تملق و پاچه خواری هست بسیار اثر هنرمندا نه ای هست....
  • ناشناس IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    34 23
    احتمالا توقع داشتی با این خیانتی که کردی جایزه هم دریافت فرمایید
  • بهروز IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    26 29
    ترانه علیدوستی وامثال وی را قانون بایدنقره داغ کنداین فردوقتی اززندان بیرون هم آمدهم آنجا به قانون دهن کجی کردبه امیداینکه قاضی محترم درروزدادگاه اشدمجازات را برایش درنظربگیردزندان برای متنبه شدن خاطیان است تا عامل بازدارنده ای برای ارتکاب جرم درجامعه باشد مجریان قانون نبایداجازه دهندتخفیف مجازات وزندان، زمینه گستاخی وحتی شهرت وکاسبی بیشترمجرم شودوگرنه بازارقانون گریزی وهنجارشکنی ودرنتیجه ناامنی وبی نظمی اجتماعی روزبه روزداغتروبیشترمیشود
  • US ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    27 24
    ترانه علیدوستی گل است ولی گرفتار خارهای خطرناک شده است ...