در آستانه برگزاری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر گمانه زنی‌ها درباره فیلم‌های راه یافته به بخش سودای سیمرغ از سوی رسانه ها منتشر می شود.

جشنواره

به گزارش همشهری آنلاین، چند روز مانده به اعلام فهرست فیلم‌های بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، گمانه زنی‌هایی درباره  فهرست‌ فیلم‌های راه یافته به جشنواره فیلم فجر منتشر می شود. 

در این فهرست‌ها نام برخی از فیلم‌ها تکرار می شود. فیلم‌هایی چون بشکل پرتقال ساخته آرمان خوانساریان، ت.م ساخته ابوذر حیدری، بهشت تبهکاران ساخته مسعود جعفری جوزانی، عطر آلود ساخته هادی مقدم دوست، غریب ساخته محمد حسین لطفی، بندباز ساخته رضا نجاتی، شماره ۱۰ گریخت ساخته حمید زرگر نژاد، پالایشگاه ساخته مهرداد خوشبخت، سینما متروپل ساخته محمدعلی باشه آهنگران، کت چرمی ساخته محمد عسگری، سرهنگ ثریا ساخته لیلا عاج، هوک ساخته حسین ریگی، استاد ساخته سید عماد حسینی، اتاقک گلی ساخته محمدعلی عسگری و پرونده باز است ساخته کیومرث پور احمد از نام‌های تکرار شوند در فهرست‌های گمانه زنی شده توسط رسانه ها هستند. 

گمانه زنی درباره فهرست نهایی سودای سیمرغ| غریب و متروپل هست، رکسانا و ویلای ساحلی نیست
نمایی از پالایشگاه  مهرداد خوشبخت

بر اساس این گمانه زنی ها  انتظار می رود فیلم‌هایی چون راه شیری ساخته علی جعفرآبادی، نائله ساخته حسن آخوند پور و اخت الرضا ساخته مجتبی طباطبایی به این فهرست اضافه شود.

گمانه زنی درباره فهرست نهایی سودای سیمرغ| غریب و متروپل هست، رکسانا و ویلای ساحلی نیست
نمایی از پرونده باز است کیومرث پور احمد

بر اساس شنیده ها فیلم‌های  ویلای ساحلی به کارگردانی کیانوش عیاری و رکسانا به گارگردانی پرویز شهبازی  در این رویدا حضور نخواهند داشت.

گمانه زنی درباره فهرست نهایی سودای سیمرغ| غریب و متروپل هست، رکسانا و ویلای ساحلی نیست
نمایی از عطر آلود ساخته مقدم دوست
گمانه زنی درباره فهرست نهایی سودای سیمرغ| غریب و متروپل هست، رکسانا و ویلای ساحلی نیست
اتاقک گلی محمدعلی عسگری
گمانه زنی درباره فهرست نهایی سودای سیمرغ| غریب و متروپل هست، رکسانا و ویلای ساحلی نیست
نمایی از اخت‌الرضا مجتبی طباطبایی

معاونت سینمایی در دبیرخانه جشنواره

رئیس سازمان سینمایی شب گذشته از دبیرخانه چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر بازدید کرد.

در فاصله چند روز مانده به شروع چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر محمد خزاعی (رئیس سازمان سینمایی) به همراه علیرضا اسماعیلی (مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی) از دبیرخانه چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند کاری این دوره جشنواره قرار گرفتند.

محمد خزاعی در جمع مدیران جشنواره ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی ستاد برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر به مثابه میراث فرهنگی و هنری کشور، تاریخ پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته تا به اینجا رسیده است بنابراین وظیفه همه ما اعم از: سینماگران، هنرمندان، اصحاب رسانه، منتقدان و متولیان است که در حفظ این میراث کوشا باشیم. وی ادامه داد: رشد و بالندگی این درخت ریشه‌دار و پرثمر، به نفع سینمای این مرز و بوم و تاریخ و فرهنگ ماست.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به روند مطلوب و قابل توجه فعالیت‌ها و برنامه‌های این دوره جشنواره عنوان کرد: در این دوره جشنواره شاهد خلاقیت ها و شاخص‌های بسیار متمایزی خواهیم بود.

وی بیان کرد به شخصه فیلم‌های بخش مسابقه ملی و بین‌الملل جشنواره را دیده‌ام و شاخص‌ ها و تمایزات بسیار زیادی در مقایسه با دوره‌های گذشته در این آثار مشهود است که پس از نمایش آنها در جشنواره، جامعه سینمایی و منتقدان به این تمایزات و تفاوت‌ها پی خواهند برد.وی با بیان اینکه جشنواره امسال بستری برای گفتمان جدی در حوزه سینمای ملی است، افزود: قطع به یقین، این رویداد فرهنگی در پرتو همدلی و همگرایی همه هنرمندان و سینماگران کشور – فارغ از سلایق و گرایشات سیاسی و جناحی – همانند دوره‌های قبل با شکوه و پرشور برگزار خواهد شد.

خزاعی ادامه داد: امسال به دلیل شرایط پیش آمده، اعضای ستاد برگزاری، همکاران سازمان سینمایی و موسسات، فیلمسازان و تهیه‌کنندگان سختی‌های خاصی را تحمل کرده‌اند تا آثارشان را به جشنواره فجر برسانند. در پرتو زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی فیلمسازان، هنرمندان، و ستاد برگزاری امسال در جشنواره، منتظر رویدادهای متفاوتی از حیث اجرا و کیفیت آثار خواهیم بود. خزاعی در پایان خاطرشنان ساخت: شایسته می‌دانم از زحمات همه عزیزان از جمله دبیر جشنواره آقای مجتبی امینی، همه دست‌اندرکاران جشنواره و خانواده سینما و صنوف سینمایی و اصحاب رسانه تشکر کنم و اطمینان دارم مخاطبان مردمی و علاقه‌مندان سینما نیز، در پایان جشنواره قدردان این تلاش‌ها خواهند بود.

مجتبی امینی دبیر چهل یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر نیز ضمن قدردانی از حضور رئیس سازمان سینمایی در دبیرخانه جشنواره گفت: از ابتدای امسال فعالیت دبیرخانه به طور منسجم آغاز شد و تیم خیلی خوبی دور هم جمع شده اند. امسال با توجه به ادغام بخش ملی و بین الملل برنامه ریزی های جدیدی صورت گرفت و امیدواریم که جشنواره خیلی خوبی داشته باشیم . تیم‌ها با روحیه خیلی بالایی در حال انجام کار هستند و یک صمیمیت و مودت در بین اعضای ستاد جشنواره وجود دارد. در حوزه بین الملل حضور ۷۲ کشور برای خود ما هم اتفاق خیلی خوبی بود.

وی ضمن قدردانی از همراهی و حمایت رئیس سازمان سینمایی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی ها، جشنواره فجر در تمام استان‌ها برگزار خواهد شد. شخص آقای خزاعی همراهی ویژه ای با جشنواره داشته اند. امیدواریم با همراهی تمام دستگاه‌ها جشنواره باشکوهی را پیش رو داشته باشیم.

اعلام  جزئیات جشنواره  در صبحانه ایرانی

مسعود نجفی مدیر روابط عمومی چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر جزئیاتی را از برپایی این دوره جشنواره اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه در این دوره پردیس ملت میزبان اهالی رسانه است، افزود: اهالی رسانه امسال استقبال خوبی داشتند و ۱۵۱۲ نفر شامل نمایندگان خبرگزاری‎ها و پایگاه‌های خبری، رسانه‌های مکتوب، برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و برخط و رسانه‌های خارجی برای حضور در جشنواره ثبت نام کردند. بررسی‌ها هم طبق آئین نامه‌ این بخش انجام شد و صدور کارت‌ها برای افراد حائز شرایط به پایان رسیده و از دوشنبه همین هفته توزیع کارت‌ها آغاز خواهد شد.

او افزود: علاوه بر فیلم‌های بخش اصلی جشنواره که در چهار سالن به صورت همزمان به نمایش گذاشته خواهد شد، فیلم‌های بخش بین‌الملل، کوتاه ومستند هم در سالن‌های دیگر به نمایش درخواهد آمد. سالنی را هم به تکرار فیلم‌های سودای سیمرغ اختصاص داده‌ایم. همچنین نشست‌های پرسش و پاسخ هم در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود. ضمن اینکه امکان حضور خبرنگاران در برج میلاد برای گفت و گو و تهیه گزارش از بخش بین الملل جشنواره فراهم است. 

نجفی با بیان اینکه امسال برنامه‌ریزی وسیعی برای نمایش فیلم‌ها در استان‌ها شده است، گفت: از ۱۷ تا ۲۳ بهمن ماه فیلم‌های جشنواره فجر در ۳۱ استان کشور به نمایش درخواهد آمد و فروش بلیت‌ها به صورت آنلاین خواهد بود.

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در پاسخ به وحید رونقی مجری برنامه که اعلام کرد اطلاع‌رسانی‌های جشنواره بیشتر از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است توضیح داد: وقتی شخص اول فرهنگ و هنر کشور درباره مهمترین رویداد فرهنگی و هنری کشور مورد سوال قرار می‌گیرد و ایشان هم پاسخگو هستند، نشان از اهمیت و اعتبار این جشنواره دارد.

کد خبر 736538
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha