مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان درباره بازماندگی از تحصیل ۸۴۶ کودک در این استان توضیحاتی ارائه داد.

مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین، علی اسماعیلی گزارشی از وضعیت اشتغال به تحصیل افراد زیر ۱۸ سال در استان ارائه کرد و اظهار داشت: میزان پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در استان از میانگین کشوری ۱.۳ درصد بالاتر است و استان زنجان در این بخش رتبه نخست کشوری را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به شناسایی ۸۴۶ کودک ( دانش آموز ابتدایی) بازمانده از تحصیل در استان زنجان گفت: گاها عدم تمایل والدین و همچنین بیماری موجب بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل شده است.

او تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل مقطع متوسطه اول را هم یک هزار و ۹۵۲ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار شامل ۳.۸ درصد جمعیت دانش‌آموزی استان است که البته این آمار نسبت به سال قبل ۹۰۰ نفر کاهش دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه در مقطع متوسطه دوم نیز ۷ هزار و ۴۴۳ دانش‌آموز از تحصیل بازمانده است، گفت: این آمار هم شامل ۱۶ درصد از دانش آموزان است که نسبت به سال قبل یک هزار و ۳۰۷ نفر کاهش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تلاش این اداره کل برای پوشش حداکثری دانش‌آموزان در ارتباط با تحصیل افزود: در حال حاضر ۱۲ مدرسه یک دانش‌آموز دار در استان فعال است و ۱۸۷ مدرسه ابتدایی زیر ۱۰ نفر در استان داریم.

او از موضوعات مهم در بازماندن کودکان از تحصیل را رواج کودک همسری اعلام کرد و گفت: البته امکانات تحصیل برای مزدوجین فراهم شده است اما با این حال یکی از چالش‌های پیش روی آموزش مجدد بازماندگان از تحصیل شناسایی آنهاست که در این حوزه نیازمند همکاری سایر ارگان‌ها و نهادهای مرتبط هستیم.

اسماعیلی با اشاره به فراهم ساختن زمینه ایاب و ذهاب دانش آموزان در حاشیه شهرها و روستاها بیان کرد: طبق هماهنگی قرار است که بحشی از هزینه‌ها در این حوزه توسط شهرداری تقبل شود.

کد خبر 736272
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha