گروه حوادث- آزاده مختاری: «هرکسی تلفن همراه سرقت می‌کند سراغ من می‌آیند و مرا دستگیر می‌کنند، مگر تنها سارق تلفن همراه تهران من هستم؟»

جوان سارق ساعاتی پس از دستگیری توسط ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی روبه‌روی قاضی قریشی‌زاده نشست و با بیان این جملات مدعی شد از دزدی تلفن همراه دست برداشته است.

ادعاهای مرد جوان لحظاتی بعد و هنگامی رنگ باخت که مشخص شد 50 شاکی که تلفن‌های همراهشان به سرقت رفته است، همگی چهره وی را در میان آلبوم عکس متهمان سابقه‌دار پلیس آگاهی تهران شناسایی کرده بودند.

مرد جوان که نخستین بار در 16 سالگی به اتهام سرقت دستگیر و راهی کانون اصلاح و تربیت شده بود، روز گذشته، وقتی با شاکیان روبه‌رو شد سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: تمام سرقت‌ها را به خاطر تفریح و هیجان مرتکب شده است.

دزدهای کارتونی

  • از چند سالگی شروع به دزدی کردی؟

از بچگی به این کار علاقه داشتم، حتی در کارتون‌های تلویزیونی هم از دزدها بیشتر از پلیس‌ها خوشم می‌آمد، ولی با آنکه به این کار خیلی علاقه داشتم اما هیچ وقت جرأت دزدی کردن را نداشتم تا اینکه بالاخره در 16سالگی، نخستین سرقتم را مرتکب شدم.

  • از چه کسی سرقت کردی؟

طعمه‌ام مرد جوانی بود که در خیابان در حال قدم زدن بود و داشت با تلفن همراهش حرف می‌زد، وقتی تلفن را قطع کرد خیلی سریع خودم را به او رساندم و به این بهانه که کار واجبی دارم و در این اطراف تلفن همگانی نیست، از او خواستم تلفن همراهش را به من قرض بدهد تا تماس کوتاهی بگیرم.

مرد جوان هم قبول کرد اما به محض اینکه گوشی را به من داد پا به فرار گذاشتم، با تمام توانم می‌دویدم آنقدر دویدم تا مطمئن شدم دیگر کسی به‌دنبالم نیست. وقتی ایستادم تمام بدنم از شدت ترس و هیجان می‌لرزید و عرق می‌ریختم اما این هیجان باعث شد تا از آن به بعد به این کار علاقه‌مند بشوم و بدون دلهره طعمه‌هایم را انتخاب کنم.

  • اولین‌بار کی دستگیر شدی؟

سرقت‌هایم زیاد طول نکشید، در همان سال برای نخستین بار دستگیر شدم و بعد از محاکمه مرا به کانون اصلاح و تربیت فرستادند. چند ماهی در کانون بودم اما به‌محض آنکه آزاد شدم دوباره به سراغ دزدی رفتم، خودم هم نمی‌دانستم که چه کار می‌کنم اما انگار به دزدی معتاد شده بودم و اگر یک روز دزدی نمی‌کردم و به آن هیجان نمی‌رسیدم، احساس کسالت و افسردگی می‌کردم.

  • چند بار زندان رفتی؟

یکبار به کانون اصلاح و تربیت رفتم و 6 بار هم زندان بزرگسالان.

  • گوشی‌های سرقتی را چه کار می‌کردی؟

چون به پولشان احتیاج نداشتم، همین‌طوری نگهشان می‌داشتم، ولی بعد از مدتی با یک زن میانسال آشنا شدم که اموال مسروقه می‌خرید، پس از آن هرچه می‌دزدیدم به او می‌دادم، او پول خیلی ناچیزی بابت آنها می‌داد که آن را هم خرج خرید لباس‌های شیک و تفریح
می‌کردم.

  • تو که به پول آنها احتیاج نداری، پس چرا دوباره می‌روی سراغ سرقت؟

نمی‌دانم شاید معتادش شده‌ام.

  • این دفعه که از زندان آزاد شدی می‌خواهی چه کار کنی ؟

شاید دیگر اصلا به‌دنبال دزدی نروم.

نخستین مظنون

قاضی قریشی‌زاده بازپرس پرونده روز گذشته با بیان اینکه روش سرقت‌های این متهم در تمامی موارد دستگیری به یک شیوه یکسان است، گفت: او سال‌هاست که از شیوه سرقت تلفن همراه به بهانه تماس فوری استفاده می‌کند و به این ترتیب یکی از شناخته‌شده‌ترین سارقان با این شگرد است که در اکثر موارد اگر در زندان نباشد به‌عنوان یکی از متهمان اصلی مطرح است.

کد خبر 73602

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز