گلاره ناظمی به ماجرای فیلم بازی سپاهان و سنندج در لیگ فوتبال زنان و همچنین اتفاقات جنجالی بعد از قضاوت برادرش واکنش نشان داد.

گلاره ناظمی

به گزارش همشهری‌آنلاین گلاره ناظمی هفته خوبی را پشت سر نگذاشت. ابتدا بعد از بازی استقلال و تراکتور در جام حذفی مردان به او حمله شد و انتقاد اصلی هم بعد از بازی تیم‌های زارع‌باتری سنندج و سپاهان در لیگ فوتبال زنان متوجه او بود. در مورد اول، جرم گلاره این بود که برادرش کوپال در بازی جام‌حذفی ۲ پنالتی برای استقلال گرفت و تراکتور از جام‌ حذف شد. طرفداران تراکتور در فضای مجازی نه به کوپال رحم کردند و نه به خواهرش. اما مورد دوم؛ این بازی در روزهای برفی برگزار شد. ویدئویی چند ثانیه‌ای از این بازی، زمین پوشیده از برف را نشان می‌دهد و بازیکنانی که مجبور به ادامه بازی هستند. ناظمی به‌عنوان مسئول مسابقات فوتبال زنان با این سؤال مواجه شده که چرا این بازی در برف شدید سنندج برگزار شده است.

*توضیحات کوتاهی درباره برگزاری بازی سنندج دادید اما خیلی قانع‌کننده نبود. شما گفته‌اید که فیلم مربوط به دقایقی است که برف شدت گرفته. اما در همان دقایق هم چطور داور بازی را متوقف نکرده؟ خط‌کشی زمین اصلا مشخص نیست.

این فیلم مغرضانه منتشر شده و هدفی جز ضربه زدن به فوتبال زنان را ندارد. بعضی‌ها فقط سیاه‌نمایی می‌کنند و کارهای مثبت را نمی‌بینند. سنندج یکی از استان‌های محروم است و در شرایطی که باشگاه‌های بزرگ حاضر به تیم‌داری در لیگ زنان نیستند، آنها سرمایه‌گذاری کرده‌اند و تیم داده‌اند. با یک فیلم چند ثانیه‌ای فقط زحمات آنها و دیگران را زیر سؤال می‌برند. بله در آن بازی برف بارید اما فقط چند ثانیه برف شدت داشت و این فیلم هم مربوط به همان چند ثانیه است.

*ولی گفته می‌شود برگزاری بازی ۴ ساعت طول کشیده است.

دقیق نمی‌دانم بازی چقدر طول کشیده. دقیقه ۱۷ برف شدت گرفته، داور بازی را متوقف کرده و ۲ تیم به رختکن‌ رفته‌اند. زمین پاکسازی شده و بازی ادامه پیدا کرده. نیمه دوم هم که اصلا نه خبری از برف بوده و نه از باران. فیلم‌های بازی هست، می‌توانید ببینید. بعضی‌ها برای اینکه در فضای مجازی دیده شوند، موضوع را طوری جلوه داده‌اند که انگار ۹۰ دقیقه بازی زیر برف شدید انجام شده است.

*به‌نظر می‌رسد در فوتبال و حتی در فوتسال زنان به‌خاطر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، شما و همکارانتان به‌اجبار در بعضی از شرایط تصمیماتی می‌گیرید که شاید خیلی به نفع بازیکنان نباشد. در این اتفاق هم شاید این نگاه بوده و برای اینکه هزینه دوباره‌ای نشود، ترجیح داده شد که بازی برگزار شود. به هر حال در آن شرایط احتمال مصدومیت و سرماخوردگی بازیکنان وجود داشت.

موضوع این است که شرایط برای برگزاری بازی مهیا بود. اگر برف با همان شدتی که در فیلم دیده می‌شد، ادامه پیدا می‌کرد، حتما داور تصمیم دیگری می‌گرفت. اما آن شرایط فقط برای چند ثانیه بود. بازیکنان هم کنار زمین نبودند. همگی به رختکن رفتند که گرم بود. بحث صرفه‌جویی در هزینه‌ها درست است اما سپاهان مشکل مالی ندارد و می‌توانست دوباره هزینه کند و به سنندج برود. تنها مسئله‌ای که در این موضوع وجود دارد، امکانات و افراد کم میزبان برای پاکسازی زمین بود. به هر حال اگر به جای ۵ نفر ۱۰ نفر زمین را پاکسازی می‌کردند، زمان کمتری می‌برد. ولی بضاعت تیم همان بود و نمی‌شد کاری کرد.

*غیراز این مورد، لیگ این فصل مشکلات دیگری هم داشته است؟

مشکل همیشگی که مشکل مالی است، پابرجاست. در شروع فصل ذوب‌آهن و همیاری آذربایجان غربی به‌خاطر مسائل مالی انصراف دادند. به‌خاطر همین است که می‌گویم نباید یک اتفاق ساده را بزرگ‌نمایی و علیه تیمی که با بضاعت کم سرمایه‌گذاری کرده، موضع‌گیری کنیم. امسال لیگ را با ۱۰ تیم برگزار کردیم و برای اینکه کیفیت لیگ حفظ شود، ترجیح می‌دهم سال آینده هم لیگ با همین تعداد برگزار شود اما این توقع را داریم که تیم‌های حاضر در لیگ برتر مردان از تیم‌های زنان هم حمایت کنند. از ۱۶ تیم حاضر در لیگ مردان انتظار می‌رود ۱۰ تیم در لیگ زنان حضور داشته باشد (فقط سپاهان و ملوان تیم زنان دارند). با توجه به شرایط اقتصادی، توان بخش خصوصی در حمایت از زنان کمتر شده و برای داشتن لیگ به حمایت تیم‌های بزرگ نیاز داریم. اگر تیم‌های بزرگ یک‌پنجم پولی را که به بعضی از بازیکنانشان می‌دهند، کنار بگذارند، می‌توانند در لیگ زنان تیم بدهند.

*داوران هم این مشکلات مالی را داشتند. دستمزدشان تغییری کرد؟

دستمزد داوران فوتبال ۴ برابر شد. در فوتسال هم گفته‌اند افزایش داشته‌اند. ولی امیدوارم این افزایش به حدی برسد که دستمزدها درشأن داوران باشد. همچنان دستمزدها خجالت‌آور است.

*سر داوری برادرتان کوپال در جام‌حذفی هم اذیت شدید و طرفداران تراکتور به صفحه اینستاگرام شما حمله کردند. معروف بودن هم سخت است!

داوران که همیشه سنگ‌ زیر آسیاب هستند. ما تلاش می‌کنیم که منصفانه قضاوت کنیم اما به غیرمنصفانه‌ترین شکل ممکن قضاوتمان می‌کنند. این رفتار در ورزش ما باب شده و دیواری کوتاه‌تر از داور نیست و این مسائل چه برای خودش، چه برای خواهرش پیش می‌آید.

کد خبر 735908
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha