مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

 میراث فرهنگی شاهرود در  قلعه نو خرقان  در محوطه اطراف آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی  اقدام به قطع کامل درختان زنده از روی خاک کرده است. درپی تماس شهروندان و پیگیری، شاهد قطع درختان جوان و زنده توت و... هستیم، که پس از پیگیری مشخص شد که این موضوع به دستور میراث فرهنگی صورت گرفته است.

  زهرا سرویان- همشهری آنلاین: با توجه به شرایط ناسالم آب و هوایی که در حال حاضر درکشور شاهد هستیم و اهمیت فضای سبز در کل دنیا، متاسفانه امروز ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱،شاهد قطع درختان جوان در محوطه ارامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی در شاهرود هستیم.

گفته می شود میراث فرهنگی شاهرود در  قلعه نو خرقان  در محوطه اطراف آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی  اقدام به قطع کامل درختان زنده از روی خاک کرده است. درپی تماس شهروندان و پیگیری، شاهد قطع درختان جوان و زنده توت و... هستیم، که پس از پیگیری مشخص شد که این موضوع به دستور میراث فرهنگی صورت گرفته است. طی تماس با آقای ابوطالب جلالی فرماندارویژه شاهرود جهت پیگیری و ممانعت این کار ناصواب، ایشان سریعا پیگیر موضوع شدند و مدیر میراث فرهنگی شاهرود اذعان داشتند: هرس ساده‌ای بوده است و درختی قطع نشده است.

 البته به دستور فرماندار، مدیر میراث به محل مراجعه نمودند و  باز هم همین پاسخ را تکرار نمودند و این درحالی است که مشاهده می شود که درختان قطع شده و یا درحال قطع شدن هستند که ویدئویی که در انتهای این مطلب می بینید گواه ماجرا است. 

لذا باید میراث فرهنگی استان سمنان و شهرستان شاهرود پاسخگوی این موضوع باشند و شاهرودی‌ها می گویند: میخواهیم استاندار سمنان شخصا وارد عمل شود و برای پاسخگویی به شهروندان و حفظ میراث  ارزشمند فرهنگی و طبیعت شهرستان شاهرود ، علت این کار روشن شود و برخورد قاطعانه ای برای جلوگیری از قطع بقیه درختان صورت پذیرد .چه نیازی بود این درختان زنده که خود زیبنده محیط آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی بودند قلع و قمع شود ؟!

قطع درختان زنده در شاهرود

قطع درختان زنده در شاهرود

کد خبر 735109

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha