سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه‌های مدعی طرفداری هوگو چاوز شهرداری کاراکاس را به تصرف خود در آوردند.

به نوشته ال پائیس، گرو‌ه‌هایی که خود را طرفدار  هوگو چاوز رئیس جمهوری ونزوئلا می‌دانند. پس از تصرف ساختمان شهرداری کاراکاس آن را تغییرنام داده و نام ساختمان مقاومت انقلابی مردمی را بر آن گذاشته‌اند.

روز شنبه 17 ژانویه نیز طرفداران هوگو چاوز با استفاره از بمب‌های اشک‌آور سه حمله علیه سفارت واتیکان، شبکه بین‌المللی آر سی تی وی و فدراسیون دانشجویان دانشگاه مرکزی ونزوئلا انجام دادند.

شهرداری کاراکاس توسط گروه‌هایی که خود را پیدریتا (سنگ کوچک)، اسکینا کالینته (گوشه گرم)، پلاسا بولیوار (میدان بولیوار) می‌نامند، تصرف شد، این گروه‌ها می‌گویند 3 هزار نفر از طرفداران را در خود جای داده‌اند و در صدد  هستند ساختمان شهرداری کاراکاس را به ستاد ماموریت‌ها و اجرای برنامه‌های اجتماعی دولت مرکزی تبدیل کنند. این گرو‌ه‌ها اعلام کرده‌اند که ما در مقام ملت ونزوئلا نمی‌توانیم به حضور در خیابان‌ها ادامه دهیم . روند انقلابی این ساختمان را به دست آورده و در حال بر قراری ارتباط با وزارتخانه‌ها سازمان‌ها برای همکاری با آنان است.

انتونیو لادسنا شهردار کارکاس که از حزب مخالف دولت در انتخابات شهرداری‌های ونزوئلا  در سال 2008به پیروزی رسیده است ودیگر دفتری برای حضور در آن ندارد، در مصاحبه‌ای گفت که تمامی شهر را تبدیل به دفتر بزرگ خود خواهد کرد و در هر خیابانی با خبرنگاران گفت و گو خواهد کرد.

پرتاب گاز اشک آور به سفارت واتیکان در کاراکاس

گروه پیدریتا هم چنین سفارت واتیکان محل پناهندگی نیکسون مورنو دانشجوی مخالف دولت را با با پنج بمب گاز اشک اور مورد حمله قرار دادند.

این گروه کاغذ نوشته‌هایی را به دیوار واتیکان چسپانده بودند که در آن‌ها کلیسای کاتولیک را به خیانت به مردم ونزوئلا متهم کرده  و نوشته بودند، گروه کار پیدریتا و رئیس اصلی ما والنتین سانتانا، به ملت قیام کننده سیمون بولیوار اطلاع می‌دهیم که سازمان انقلابی ما سفارت واتیکان را به رسمیت نمی‌شناسد.

سی ان ان نیزگزارش داده است که از 6 بمب گاز اشک آوری که به سمت سفارت واتیکان پرتاب شد  سه عدد از این بمب‌ها به حیاط واتیکان افتاد.

بر اساس این گزارش، سفارت واتیکان در کاراکاس از ماه ژوئن سال 2008 به نیکسون مورنو دانشجوی ونزوئلایی که متهم به آزار یک پلیس زن و مجروح کردن تعداد زیادی از افسران بوده است، پناهندگی اعطا کرده بود.

خبرگزاری‌های غربی این حملات را بی ارتباط با برگزاری رفراندوم تغییر ماده قانونی انتخاب رئیس جمهوری ونزوئلا نمی‌دانند. روزنامه ال پائیس نیز به نقل پاره‌ای از کارشناسان نوشته است که شواهد حکایت دارد که این وقایع برای آماده کردن شرایط جهت برگزاری همه پرسی رخ می‌دهد. [برگزاری همه‌پرسی اصلاح قانون انتخابات در ونزوئلا]

کد خبر 73492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز