بازی روز یکشنبه پاری سن ژرمن با رن اولین باری است که سه ستاره اصلی این تیم یعنی لیونل مسی، کیلیان امباپه و نیمار از زمان جام جهانی با هم در زمین حضور دارند.

مسی/ نیمار/ امباپه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از geo news، امباپه پس از بازگشت از قطر و حضور در دو بازی اول پاری سن‌ژرمن پس از جام جهانی، روز پنجشنبه به تمرینات بازگشت.

او برای استراحت به نیویورک رفت و در حالی که مسی به بازی‌های تیم برگشت و در پیروزی ۲-۰ برای گروه برتر لیگ ۱ مقابل آنجرز در روز چهارشنبه گلزنی کرد، امباپه هیچ جا دیده نشد.

بعد از جام جهانی نحوه بازی امباپه، مسی و نیمار در کنار هم در تعیین چگونگی ادامه فصل برای پاری سن ژرمن بسیار مهم است. آنها قبل از اتمام نیم‌فصل اول در رن شش امتیاز با لنز فاصله دارند، اما لیگ قهرمانان هدف اصلی‌شان است.

تیم کریستوف گالتیه پس از ناکامی در صدرنشینی گروه خود، در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل بایرن مونیخ قرار گرفت و بازی رفت در خانه را ۱۴ فوریه برگزار کرد.

گالتیه مسی ۳۵ ساله را، به عنوان کاپیتان تیم ملی آرژانتین و پیروزی در ضربات پنالتی مقابل امباپه فرانسه در فینال حماسی جام جهانی، پس از اولین بازی خود در ماه گذشته چنین توصیف کرد: در کمال آرامش و از نظر بدنی در فرم عالی بود.

حالا سوال این است که ستاره سابق بارسلونا پس از آن پیروزی تعیین‌کننده‌اش، چقدر انگیزه برای قهرمانی دارد.

پاری سن ژرمن به دنبال تمدید قرارداد او در پایتخت فرانسه برای فصل سوم است و بزرگ‌ترین هدف مسی حالا قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برای اولین بار از سال ۲۰۱۵ خواهد بود.

امباپه قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸ بازیکن دیگر پاری سن ژرمن، که با از دست دادن فینال جام جهانی علیرغم هت تریک کردن، برای قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدن بی‌انگیزه شده است.

نیمار هم کمی عجیب و غریب به نظر می‌رسد. او پس از آنکه برزیل در ضربات پنالتی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی شکست خورد، زمین را با چشمانی گریان ترک کرد، چون می‌دانست که شانس او برای بردن این جام ممکن است برای همیشه از بین رفته باشد.

بعد از قطر، او در اولین بازی پاری سن ژرمن مقابل استراسبورگ اخراج شد و با یک پایان بد سال ۲۰۲۲ را پشت سر گذاشت.

اما در پاری سن ژرمن فقط این سه بازیکن نیستند. گالتیه اصرار دارد که آنها هنوز به زمان نیاز دارند تا به روزهای اوج خود برسند. آنها در دفاع ضعیف عمل کردند تا جایی که به نظر می‌رسد بیش از حد به سرخیو راموس سالخورده متکی هستند. در خط میانی هم چندان قوی نیستند، منطقه‌ای که مارکو وراتی بازیکن کلیدی آنهاست.

گالتیه پس از بازی چهارشنبه گفت: «همه ما به بازی دوباره با هم عادت کرده‌ایم، با این حال گاهی اوقات می‌توانستید ببینید ارتباطاتی که بین بازیکنان قبل از جام جهانی داشتیم، در این بازی نداشتیم».

کد خبر 734741
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha