معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه به صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری واکنش نشان داد.

تریبون سخنگوی  کاخ سفید

به گزارش همشهری آنلاین، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در ادامه مداخله‌جویی واشنگتن در امور داخلی کشورمان به صدور حکم اعدام برای علیرضا اکبری معاون اسبق وزیر دفاع ایران به جرم جاسوسی واکنش نشان داد و آن را ناعادلانه خواند.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، پاتل در اظهارات مداخله‌جویانه خود با اشاره درخواست دولت بریتانیا از ایران برای عدم اجرای این اعدام، اتهامات علیرضا اکبری و صدور حکم اعدام برای وی را همراه با انگیزه سیاسی خواند.

معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا همچنین تصریح کرد:  ما برای پاسخگو کردن ایران ابزارهایی در اختیار داریم. این ابزارها شامل تحریم‌های مختلف و قراردادن نهادها و شخصیت‌های گوناگون در فهرست سیاه است و ما این اقدامات را با هماهنگی متحدان خود انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این اقدامات تاثیری هم داشته است؟ مدعی شد که این اقدامات آمریکا موثر بوده  و در منزوی کردن ایران تاثیر داشته است.

پاتل در پاسخ به سوالی درباره حمایت پارلمان انگلیس از قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا به اقدام خصمانه واشنگتن در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران ایران اشاره و ادعاهایی را علیه ایران و نیروهای سپاه مطرح کرد و مدعی شد که فعالیت‌های آنها به منافع آمریکا و همچنین متحدان آن در منطقه آسیب می‌رساند.

این دیپلمات آمریکایی در ادامه مدعی شد که واشنگتن در تصمیمات سایر کشورها در این خصوص اظهار نظری نمی‌کند و این اتحادیه اروپاست که باید درباره تروریستی خواندن سپاه تصمیم‌گیری کند.

بیشتر بخوانید:

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته با صدور اطلاعیه‌ای درباره علیرضا اکبری توضیحاتی را ارائه کرد که در آن آمده است: به استحضار ملّت شریف ایران می‌رساند؛ یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث در مراکز حساس و راهبردی کشور، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی و چندلایه در حوزه‌های ضداطلاعاتی، فنی و عملیات فریب دستگیر شد.

بر اساس اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه حکم علیرضا اکبری فرزند علی دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

کد خبر 734700
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۴
    12 12
    دورود بر شما سلام بر سپاه. طبق گفته رهبر کبیر انقلاب اگر سپاه نبود. کشور هم نبود واقعا که سپاه خار چشم دشمنان هست خواهد بود