علیرضا اکبری به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم شد. او یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بود که اطلاعات مهم کشور را جمع آوری و به صورت کاملا آگاهانه و هدفمند در اختیار این سرویس قرار می‌داده است.

وزارت اطلاعات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، علیرضا اکبری، مدتی قبل در پی جاسوسی علیه کشور دستگیر شد. بر همین اساس و پس از تشکیل پرونده قضایی برای متهم و صدور کیفرخواست، پرونده به دادگاه ارجاع و جلسات رسیدگی با حضور وکیل متهم برگزار گردید و بر اساس مستندات متقن موجود در پرونده این فرد به جرم جاسوسی برای انگلیس به اعدام محکوم گردید.

در پی اعتراض متهم و فرجام خواهی وی، پرونده مجددا در دیوان عالی کشور بررسی شد و دیوان عالی کشور ضمن رد فرجام خواهی، دادنامه اولیه را ابرام و حکم اعدام اکبری را تایید کرد.

وزارت اطلاعات در همین زمینه با انتشار اطلاعیه‌ای تاکید کرد: علیرضا اکبرییکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس بود که اطلاعات مهم کشور را جمع آوری و به صورت کاملا آگاهانه و هدفمند در اختیار این سرویس قرار می‌داده است.

اطلاعیه وزارت اطلاعات در مورد این جاسوس و جزئیات اقدامات صورت گرفته در شناسایی و دستگیری وی به شرح ذیل است:

به استحضار ملت شریف ایران می رساند یکی از مهمترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث در مراکز حساس و راهبردی کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی و چند لایه در حوزه های ضد اطلاعاتی، فنی و عملیات فریب دستگیر شد.

جاسوس شناسایی شده به نام علیرضا اکبری دارای دسترسی‌هایی به برخی دستگاه های حساس کشور بود و در همان حد نیز اطلاعات مکتسبه را به صورت کاملا آگاهانه و به دفعات متعدد در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار داده بود.

این جاسوس در جریان اخذ ویزا از سفارت انگلیس در تهران توسط مأمورین اطلاعاتی مستقر در آن سفارت، نشان‌شده و مورد مصاحبه قرار می‌گیرد. سپس و در خلال سفرهای شخصی خود به اروپا، به استخدام تمام‌عیار سازمان جاسوسی انگلستان در می‌آید.

علیرضا اکبری با توجه به اهمیت موقعیت و دسترسی‌هایش به یک جاسوس کلیدی برای سرویس اس آی اس (SIS) تبدیل می‌شود که همزمان توسط چندین افسر برجسته‌ی میز ایران تخلیه اطلاعاتی و هدایت می‌شد.

افسران ضد جاسوسی وزارت اطلاعات پس از کشف روابط جاسوسی مورد بحث، تکمیلِ اطلاعات پیرامون اهداف و لیستِ نیازمندی‌ها، شکل ارتباطات و ابزارهای ارتباطی سرویس حریف، از مقطعی به مدار ارتباطی فیمابین سرویس اس آی اس (SIS) و جاسوس موردنظر ورود نموده و به تزریق اطلاعات هدایت شده به مدار مذکور پرداختند.

نهایتاً در زمان مقتضی و با حکم مرجع محترم قضایی متهم بازداشت و پس از طی فرآیند قضایی حکم وی صادر گردید.

جان برکفان گمنام ایران اسلامی صراحتا اعلام می نمایند، اگرچه دشمن خبیث انگلیسی توانسته بود از نقطه ضعف های این فرد بهره گیرد و او را به استخدام خویش درآورد، اما یقینا نمی داند که کدام بخش از اطلاعات دریافتی، از نوع اطلاعات هدایت شده و فریب بوده است.

همچنین مجاهدین گمنام ایران اسلامی قاطعانه اعلام می نمایند که با توکل به ذات اقدس احدیت و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) شناسایی جواسیس و عناصر نفوذی دشمن در هر سطحی و برخورد قانونی با آن‌ها را بدون هیچ گونه تساهل و تسامح و ملاحظه ای، در اولویت تلاش‌های مجاهدانه و شبانه روزی خویش قرار داده اند.

کد خبر 734319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 25
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • علی IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    وطن فروشان را اعدام کنید مخصوصا این چنین اشخاصی که دارای سمت هستند گذشت نفرمائید
  • فرزادحیدری IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    نباید گذشت بهشون کنند
  • هادی IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    خداروشکر ،انشالله هر کسی که جاسوسی ایرانو میکنه برای کشورهای دیگه و متخاصم دستگیر بشه
  • علی IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    25 10
    هه هه هه
  • میثم IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    23 17
    کاش بی صدا دستگیرش میکردین ازش به عنوان جاسوس دوجانبه استفاده میکردین
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      23 6
      زیاد فیلم و سریال نیگاه میکنی!
  • حسین IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    72 14
    خدا قوت دمتون گرم❤❤
  • کسری IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    38 23
    جاسوس از هر جانی و قاتلی خطرناکتره تقریبا در حد سلبریتی های خائن
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    61 8
    کاش سربازهای گمنام چند تا از این مسولین دزد واختلاس کننده را دستگیر وسریع اعدام میکردن وگرنه جاسوس دیگه نخ نما شده چی چاسوسی اینکه تمام مسولین دوتابعتی وتمام اهل بیتشان در خدمت انها دیگه امثال این بدبخت چی اطلاعاتی میخواد بده اصلا چیزی هم مونده
  • علی معصومی خواه IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    49 36
    درود بر جمهوری اسلامی
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    39 1
    معاون وزیر دفاع جاسوس انگلیس یعنی تا این حد؟؟؟!!!
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    26 5
    طبق معمول خبر توضیح بیشتز نمیده این طرف چند سال اخیر چه مسئولیت هایی داشته؟ به نظرم مشکوک هست.
  • رسول اقامحمدی IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    22 21
    با سلام وخدا قوت به سربازان گمنام امام زمان با جاسوسان واغتشاشگران قاطعانه بر خورد کنیدتا درس عبرتی باشد برای تمام خاطیان.با آرزوی سلامتی وطول عمر با عزت برای رهبر عزیز انقلابمان.
  • خدایا IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    24 4
    میشه واضع و علنی جاسوسی اکبری را بیان کنید
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      6 22
      نه نمیشه باید یک نفر رو تو دولت اصلاحات پیدا میکردیم که کردیم. طناب دست ما هست و بس
  • ... IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    24 7
    سلام و درود هرکی یه موضعی برا خود گرفته و با نظر شخصی بیان میکنه ..جناب آقای حمید نوری در محاکمه افراد سازمان منافقین خلق خبیث یکی از پرسنل دادسرای دولت جمهوری اسلامی ایران بوده و به نظرم این جور محاکمه کشور سوئد کار درستی نیست ..چون فشار از طرف منافقین هست ..این منافقین پست فطرتی که یه زمانی به هیچ کس رحم نمی کردن...
  • فرزین IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    16 7
    بدون هیچ اغماضی ،پدر این بیشرفها رو در بیارید.از وزارت اطلاعات کمال تشکر را داریم.لعنت ابدی خداوند به وطن فروشان.چه اونهایی که در این حد به مردم خود ظلم و خیانت میکنن، و چه افرادی که با خریدن کالای خارجی که تو ایران هم هست ،از واردات به رانت میرسن.خدا لعنت کند این جاسوس‌های عوضی رو.مگه این مملکت بیچاره تقصیری داره که شهرهای ما یا روستاهای ما ،مثل انگلیس و فرانسه و آمریکا نیست.چرا یک هندی یا ژاپنی یا ترک یا اصلا یک فرانسوی به کشورش خیانت نمیکنه؟ چرا همیشه ایرانی به کشورش خیانت کنه؟ اون از قاجاریه و خائنین آن زمان ، این هم از جاسوس‌های حالا.اعدام کمترین جزای اینهاست.به چه خاطر؟ برای ویزای انگلیس؟ خاک بر سرت خائن.
  • بی نام IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    30 2
    بنظر من کسانیکه چندین سال این فرد را تایید امنیتی میکردن هم باید اعدام بشن.