دوشنبه هفته جاری بورس‌کالای ایران از پذیرش ۲۱هزارو۱۴۰ دستگاه خودروی وارداتی از شرکت‌های چانگان و کیا خبر داد که قرار است فرایند فروش آنها نهایتا تا پایان دی‌ماه در بورس انجام شود.

واردات خودرو

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام سخنگوی وزارت صمت از زمان شروع ثبت سفارش واردات خودرو تاکنون ۴۰هزار دستگاه خودرو ثبت سفارش شده و تا پایان سال این تعداد به ۱۰۰‌هزار خودرو خواهد رسید.

فرایند تعیین قیمت پایه خودروهای وارداتی در بورس‌کالا به این شکل است که حقوق گمرکی و سود بازرگانی خودروها با قیمت خرید جمع و به‌عنوان قیمت پایه اعلام خواهد شد.

سود بازرگانی خودروهای وارداتی بین ۱۰ تا ۱۵درصد اعلام شده که بسته به قیمت خرید خودرو کم یا زیاد می‌شود. سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صمت تعرفه واردات خودروهای زیر ۱۰هزار دلار را ۱۰درصد و همچنین سقف تعرفه واردات را ۷۵، ۸۵ و ۹۵درصد اعلام کرد که درباره خودروهای دارای سقف قیمت تعیین شده در آیین‌نامه واردات اعمال شده است.

از آنجا که خودروهای اعلام پذیرش شده در بورس‌کالا در حدود ۲۰هزار دلار هستند برای تعیین قیمت احتمالی آنها برای عرضه در بورس، حداقل ۷۵ و حداکثر ۹۵درصد تعرفه درنظر گرفته خواهد شد.

خودروهایی که قرار است در بورس عرضه شوند شامل ۱۹هزار خودروی سواری چینی چانگان و ۲.۱۴۰دستگاه کیا است که به‌ترتیب شرکت‌های سایپا و کوشاخودرو نگین آنها را وارد کرده‌اند.

فیات نیز یکی از وارداتی‌هاست که گفته می‌شود آنچه به بازار وارد می‌شود از مدل فیات تیپو خواهد بود.

خودروهای وارداتی چند قیمت می‌خورند؟ |  جدول قیمت‌ها با تعرفه و سود بازرگانی

کد خبر 734090
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 15
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    11 1
    واردات خودروی اقتصادی!!!! با دلار ۲۸ تومنی یا حتی خیلی پایین تر!!!!
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
      3 1
      و با گمرک 100 درصد به بالا البته !
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    10 1
    اینارو ولش چند دست من خریدار میرسه ؟ این همه کیا کیا کردید همینقدر شد کلش ؟
  • GB ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    14 1
    کی می خره ماشین با تعرفه شده دو برابر قیمت اولیه . کجای کره زمین زندگی می کنیم . اصلا تعرفه 95% کجا هزینه میشه . آیا این تعرفه باعث رونق تولید ملی و پایین اومدن هزینه تولید ملی می شود ؟
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    9 1
    بی زحمت یکی جواب مارو بده مگه کشورای اطراف ایران و کلا کشورای دنیا اکثرا تعرفه های زیر بیست درصد ندارن ؟ چرا ما صد درصدتعرفه میدیم ؟ ماشین داخلی باکیفیت تولید میکنیم که با اینکار میخواین حمایت کنید ؟ با اینکار غیر از اینه که مردمو بزور به خرید خودروی بی کیفیت داخلی اجبار میکنید و خودرو ساز داخلی هم فشاری برا رقابت بش نمیاد ؟ شما حالا صد میلیون تا وارد کن به چه درد میخوره وقتی کسی نمیتونه بخره !!!!
  • سعید IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    12 2
    واقعا خجالت اور هست که باز خودرو چینی رو که قبلا هم ازادبود وارد کنیم بهتر نبود به جای اون تویوتا. هیوندا . نیسان .هوندا .میتسوبیشی .گلف .بی ام و .سوبارو .مزدا.سوزوکی.وخیلی ازخودروهای باکیقیت جهانی وارد میکردیم ویا میتوانستیم حدود 30هزار دلار خودرو برقی باکیفیت وارد میکردیم البته اگر مافیای واردات خودرو اجازه میدادن