معاون سازمان سنجش به این سوال که «در صورت آماده نشدن سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور از سوی آموزش و پرورش، وضعیت احتساب سوابق تحصیلی چگونه خواهد بود؟» پاسخ داد.

کنکور - آزمون کارشناسی

به گزارش همشهری آنلاین، حسن مروتی معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش در رابطه با آماده نشدن سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور از سوی آموزش و پرورش و احتساب سوابق تحصیلی، گفت: آموزش و پرورش متعهد شد مقدمات لازم برای ایجاد سابقه تحصیلی را فراهم کند و داوطلبان متقاضی ترمیم نمرات یا ایجاد سابقه تحصیلی می‌توانند در ۳ نوبت امتحانات شهریور، دی و خرداد شرکت کنند.

او افزود: مبنای کار ما این است که تا پایان خرداد ۱۴۰۲ سوابق تحصیلی داوطلبان در سایت آموزش و پرورش بارگذاری خواهد شد و با تعهدی که مسئولان این وزارتخانه در جلسات مختلف ارائه کردند، از ارائه سوابق تحصیلی مطمئن خواهیم بود.

مروتی تصریح کرد: اگر به هر دلیلی آموزش و پرورش نتواست مقدمات کار را فراهم کند، وضعیت افرادیکه سابقه تحصیلی ندارند را بررسی و احتمالا از طریق نمرات کنکور جایگزین خواهیم کرد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش بیان کرد: اگر مقدمات ایجاد سابقه تحصیلی توسط آموزش و پرورش فراهم شد اما داوطلبان برای ایجاد سابقه اقدام نکردند، نمره سابقه تحصیلی برای آنها صفر در نظر گرفته می‌شود.

سهم کنکور در پذیرش دانشگاه‌ها برای سال ۱۴۰۲، ۶۰ درصد و سهم امتحانات نهایی برای ۱۰ درس، ۴۰ درصد به صورت قطعی است. متقاضیان کنکور می‌توانند برای ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم، دروس مورد نظر خود را در نوبت‌های مختلف امتحانی انتخاب و ثبت‌نام کنند. هر متقاضی صرفا یک بار مجاز به ایجاد سابقه و یک‌ بار ترمیم نمره برای هر درس است.

کد خبر 733895
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha