سازمان حفاظت محیط زیست مازندران به منظور مقابله با قاچاق و فروش پرندگان مهاجر، تصمیمات تازه ای گرفت.

پرنده مهاجر

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران، بازار فریدونکنار به عنوان یکی از اصلی ترین بازارهای مازندران برای فروش پرندگان بوده تعطیل شد تا به خرید و فروش پرندگان به صورت زنده و کشتار پایان داده شود.

 عطاءالله کاویان اظهار کرد: محیط زیست متعلق به همه است و همه باید در نگهداری محیط زیست و جاندارانش تلاش کنند.

 او با اشاره به برقرار بودن بازار فروش پرندگان در فریدونکنار در طی سالیان متمادی افزود: امسال در یک اتفاق خوب و با پیگیری‌های انجام شده بازار اصلی فریدونکنار به عنوان اصلی ترین بازار فروش پرندگان مازندران تعطیل شد.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: با تعطیلی بازار فروش پرندگان در فریدونکنار، اصلی‌ترین محل عرضه اصلی پرندگان زنده و کشتار در مازندران تعطیل و به فروش پرندگان پایان داده شد.

 کاویان افزود: در طول سالیان گذشته با وجود ممنوع بودن صید و شکار، فعالیت بازار فروش پرندگان فریدونکنار به صورت غیرقانونی ادامه داشت و هزاران بال پرنده در این بازار عرضه می‌شد که به تمامی این خرید و فروش‌ها پایان داده شد تا پرندگان از زندگی طبیعی خود به طور کامل برخوردار باشند.

 او با اعلام اینکه با تعطیلی بازار پرندگان فریدونکنار، خرید و فروش پرندگان تا حد بسیار بالایی کم شد، خاطر نشان کرد: گشت و پایش به صورت جدی در دستور کار است و امیدواریم با استمرار این طرح، برای همیشه جلوی قاچاق پرندگان را گرفته شده و به خرید و فروش پرندگان پایان داده شود. با پایش و رصدهای انجام شده، باندهای قاچاق کشف و این پرندگان در تالاب میانکاله رهاسازی شدند.

کد خبر 733353
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
    1 0
    باید سالها پیش تعطیل میشد این بازار کثیف