همشهری‌آنلاین: شماری ازکارشناسان اقتصادی اروپایی و مغرب عربی خواستار سرعت بخشیدن به ایجاد نهادهای اتحادیه مدیترانه شدند.

بر اساس سندی که در تونس منتشر شد این کارشناسان فکر ایجاد بانکی منطقه‌ای را برای تامین هزینه طر‌ح‌های واقعی مطرح کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این توافقنامه موسوم به درخواست تونس که درپی یک نشست همگرایی اقتصادی منتشر شد شرکت کنندگانی از الجزایر،‌ فرانسه، ‌مغرب و تونس از کشورهای اروپایی خواستند تا به همگرایی اروپایی مدیترانه‌ای سرعت بخشند و از کشورهای ساحل جنوب این دریا خواستند تا به همگرایی خود تحرک بخشند.

آنها با اشاره به طرح پیشین نافرجام بانک جهانی و بانک اروپایی سرمایه‌گذاری، بر ایجاد بانک منطقه‌ای که به مشارکت اروپا مدیترانه اختصاص داشته باشد تاکید کردند.

کریستیان دو بواسو رئیس شورای تحلیل اقتصادی دفتر نخست وزیری فرانسه که امضا کننده این درخواست است خواستار ایجاد بانکی منطقه‌ای شد که از سرمایه‌های اروپایی و منابع مالی که اتحادیه اروپا به مشارکت اروپا مدیترانه اختصاص داده است تغذیه شود. [اتحادیه مدیترانه؛ گذرگاه فرانسه به ایفای نقش برتر]

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تونس، امضا کنندگان این توافقنامه اعلام کردند 43 کشور عضو اتحادیه مدیترانه هنوز واقعا تدبیری برای بحران جهانی اتخاذ نکرده ان و درباره خطر منزوی شدن منطقه هشدار دادند.
 

کد خبر 73313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز