پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸
۰ نفر

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به مناسبت سال جدید میلادی در اوکراین آتش بس اعلام کرد.

پوتین

به گزارش همشهری آنلاین،  در پی درخواست «کایریل» اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه از طرفین جنگ اوکراین برای اعلام «آتش‌بس کریسمس»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در شب قبل و روز کریسمس در تمامی مرزبندی‌ها در عملیات نظامی روسیه در اوکراین فرمان آتش بس صادر کرد.

در فرمان پوتین که کاخ کرملین آن را منتشر کرده، آمده است: به‌دنبال درخواست والامقام پاتریارک کایریل، به وزیر دفاع فدراسیون روسیه دستور می‌دهم تا در تمامی خطوط جبهه بین طرفین (جنگ) در اوکراین، از ساعت ۱۲ نیمه ششم تا ساعت ۲۴ هفتم ژانویه سال جاری، آتش‌بس اعلام کند.

در ادامه این فرمانمی‌خوانیم: با توجه به اینکه شمار زیادی از شهروندان پیرو مذهب ارتدوکس، در مناطق درگیری زندگی می‌کنند، از طرف اوکراینی می‌خواهیم که آتش‌بس اعلام کند و به آنها این فرصت را می‌دهیم که آداب و رسوم شب قبل از کریسمس و روز ولادت مسیح را به جای آورند.

بسیاری از مسیحیان ارتدوکس از جمله ارتدوکس‌های کلیساهای روسیه و اوکراین، مطابق با تقویم «ژولین» (تقویم رومی)، هفتم ژانویه کریسمس را جشن می‌گیرند. این تقویم با تقویم میلادی ۱۳ روز اختلاف دارد.

مقامات اوکراینی درخواست آتش‌بس پاتریارک «کایریل» را رد و میخائیل پودولیاک، مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین کلیسای ارتدوکس روسیه را به نقش‌آفرینی به عنوان «مروج و مبلغ جنگ» و «فراخوان دادن برای نسل‌کشی اوکراینی‌ها» متهم کرده‌اند. پودولیاک درخواست کایریل «دامی رِندانه و بخشی از پروپاگاندا» خواند و مدعی شد که کلیسای ارتدوکس روسیه «نماینده ارتدوکس‌های جهان» نیست.

کد خبر 732852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • Borzoo NO ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    20 3
    کمونیست سابق و رئیس کا گ ب..چطور شد گربه عابـــد از آب در آمد و به توصیه اسقف های کلیسا گوش کرد ؟
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    10 10
    خوب این هم آتش بس حالا معلوم میشه کی دنبال جنگه کی ریگ تو کفششه سوال اینجاست که آمریکا به دست نشانده خودش اجازه میده قبول کنه یا نه