رسانه‌های مخالف در ادامه هجمه‌های خود علیه شهردار تهران این بار به تحریف صحبت‌های زاکانی روی آوردند.

زاکانی

از شایعه تا واقعیت: برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب مدعی شدند که علیرضا زاکانی، شهردار تهران اعلام کرده «انتقاد به آلودگی هوا خنده دار است».

این درحالی است که پاسخ زاکانی نه به سوالی درباره آلودگی هوا بلکه به آرزوی رسانه‌هایی بود که گفته بودند شورای شهر باید وی را به دلیل آلودگی هوا برکنار کند.

عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران هم درباره‌ی تحریف صحبت‌های زاکانی نوشت: باز هم دروغ!

ابزار پروژه تخریب دولت، مجلس، شهردار و اعضای شورای شهر در رسانه‌های جمعی، کاربست غیراخلاقی اطلاعات کاذب عمدی (disinformation) است. گزاره «انتقاد به آلودگی هوا خنده‌دار است» برساخت دروغین از مصاحبه آقای زاکانی است.

 تعبیر شهردار خطاب به پروژه‌سازان این بود: «آنها درباره آرزوهایی صحبت کردند که عرضه انجام آن را نداشتند و جز خنده، حرف‌های آنها برای ما هیچ ندارد.» 

حل معضل آلودگی هوا نیازمند پویش ملی است. کینه‌توزی سیاسی حل مشکلات بدخیم را به تعویق می اندازد.»

ماجرا چیست؟

طی روزهای اخیر رسانه‌های اصلاح‌طلب به صورت دسته‌جمعی انتقادات شدیدی را به بهانه آلودگی هوا به شهردار تهران وارد کردند و حتی از شورای شهر خواستند تا او را برکنار کند.

پس از این اتفاقات، خبرنگاران به سراغ علیرضا زاکانی رفتند و واکنش او به این هجمه ها را جویا شدند. شهردار تهران نیز در این باره گفت: این تیترها موجبات خنده مردم را فراهم می‌کند، اندیشه ما جز «کار» نیست. آن‌ها عرضه کار کردن که نداشتند، آرزو بافی می‌کنند.

پس از این هجمه‌ها، بسیاری از اعضای شورای شهر و مدیران شهری به این حملات واکنش نشان دادند و این نوع نگاه اصلاح‌طلبان را سیاسی و حزبی خواندند. 

حتی عده دیگر به بازخوانی عملکرد ضعیف شهرداران اصلاح‌طلب پرداختند و این سوال را مطرح کردند که چرا شورای شهر پنجم این شهرداران را آن زمان استیضاح نکرد.

به گزارش فارس، امروز نیز علیرضا زاکانی پس از حضور در جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد: شهرداری در زمینه اجرا نشدن قانون هوای پاک مقصر اعلام نشد.

کد خبر 732686

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha