داستان‌ کشتی‌های ارواح برای قرن‌ها مردم را می‌ترساندند. روزنامه سان چهار داستان از اسرارآمیزترین کشتی‌های ارواح را گردآوری کرده است.

کشتی ارواح

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، ماجرای کشتی‌هایی که به دریا می‌زنند و ناپدید می‌شوند، برای قرن‌ها یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و در عین حال ترسناکترین داستان‌هایی بود که مردم برای هم تعریف می‌کردند. چهار داستان از عجیب‌ترین ماجراهای کشتی ارواح را در ادامه می‌خوانید. 

اکتاویوس

در سال ۱۷۶۲ یک کشتی دو دکله به نام اکتاویوس، از چین به سمت لندن حرکت کرد‏ اما ناپدید شد، تا اینکه ۱۳ سال بعد شناور در سواحل گرینلند دیده نشد. این کشتی توسط خدمه یک کشتی صید نهنگ پیدا شد. وقتی خدمه کشتی صید نهنگ وارد این کشتی مرموز شدند، تمام خدمه را یخ‌زده یافتند. کاپیتان کشتی اکتاویوس در حالی که عکس همسر و پسرش کنارش بود، پشت میزش یخ‌زده بود. 

طبق فهرستی که کاپیتان کشتی نوشته بود، آخرین محلی که اکتاویوس به آن وارد شده بود، ۲۵۰ مایلی شمال بارو در آلاسکا، چند ماه پس از ترک سواحل چین بود. پس از اینکه خدمه کشتی صید نهنگ دفترچه کاپیتان را برداشتند، کشتی را ترک کردند و طبق گزارشات، کشتی دیگر هرگز دیده نشد.

اس‌اس بایچیمو

در سال ۱۹۳۱ یک کشتی سوئدی به نام اس‌اس بایچیمو (SS Baychimo) در یخ گرفتار شد و خدمه کشتی را رها کردند. در نهایت بایچیمو از دام یخ‌ها نجات پیدا کرد، اما بعد از طی حدود ۱۱۵ کیلومتر، دوباره در تله یخی گیر کرد. تا چند دهه بعد کشتی بدون هیچ سرنشینی در آب‌ها مشاهد می‌شد. تاریخ آخرین مشاهده بایچیمو در حال حرکت در دریا به مارس ۱۹۶۲ برمی‌گردد و هفت سال بعد از آن دوباره در یخ‌ها به دام افتاد. 

مومیایی در کشتی

چند سال پیش، جسد مردی به نام مانفرد فریتز بایورات در قایق تفریحی او در سواحل فیلیپین پیدا شد. ظاهرا ماهیگیری به نام کریستوفر ریواس قایق تفریحی او را با دکل شکسته پیدا کرد، در حالی که بیشتر کابین زیر آب فرو رفته بود. بایورات در حالی پیدا شد که نزدیک دستگاه تماس رادیویی نشسته و بدنش مومیایی شده بود. 

به گزارش همشهری آنلاین، پروفسور فرانک رولی، مدیر موسسه پزشکیِ تکاملی دانشگاه زوریخ می‌گوید: «روش‌های مختلفی وجود دارد که طی آن‌ها مومیایی‌سازی طبیعی می‌تواند اتفاق بیفتد. اساسا در بیشتر موارد، کم‌آبی بافت است که باعث جمع و کوچک شدن سلول‌ها می‌شود.» اما مشخص نبود چه چیزی منجر به مرگ بایورات شده است. 

بیشتر بخوانید:

کشتی ارواح ایرلندی

در سال ۲۰۱۳، مت رادرفورد و همکارش در پروژه تحقیقات اقیانوس، یک قایق بادبانی متروکه را «جایی در اقیانوس اطلس» پیدا کردند. اندکی بعد، آن دو برای کاوش سوار کشتی خالی شدند. در کابین قایق تفریحی، آن‌ها مقداری وسایل شخصی و لباس پیدا کردند. در یکی از ویدئوهایی که ضبط کردند، روی تصویری از دورن کابین، شنیده می‌شود که یکی از محققان می‌گوید: «به هر حال این واقعا عجیب و دیوانه‌کننده است. من اینجا هستم، ۱۲۰۰ کیلومتری برمودا، ۲۵۰۰ کیلومتری ایالات متحده، روی یک قایق سوان ۴۸ زیبا در وسط اقیانوس ایستاده‌ام.»

آنها اسم این قایق را «کشتی ارواح ایرلندی» گذاشتند. 

کد خبر 732589
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha