پرخودروترین شهرها و کشورهای جهان شامل سان‌مارینو، لیختن‌اشتاین، موناکو، لوکزامبورگ، ایسلند، پورتوریکو، ایتالیا، نیوزلند، لیتوانی و مالت می‌شود.

خودرو - جهان

به گزارش همشهری آنلاین، جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد که کشورهای اروپایی و استرالیایی در صدر فهرست بیشترین دارندگان خودرو قرار دارند. همچنین خودروهای سواری آلمان و بریتانیا در جاده‌ها بسیار زیاد است، به‌ویژه وسایل نقلیه‌ای که حداکثر ۹ نفر را حمل می‌کند. در ادامه شما را با کشورهایی که بیشترین تعداد خودرو را دارند، آشنا می‌کنیم:

لیتوانی: این کشور با داشتن ۵۶۵ خودروی سواری به ازای هر هزار نفر، در جایگاه دهم فهرست پرخودروترین کشورهای جهان قرار دارد. لیتوانی کشوری کوچک با جمعیت کم است، اما به نظر می‌رسد که هر خانواده حداقل یک ماشین شخصی دارد. اگرچه این کشور حتی از ایالت تگزاس آمریکا نیز کوچک‌تر است، اما زیرساخت‌های جاده‌ای سطح بالا و چهار فرودگاه دارد. بنابراین سفر با خودروی شخصی در چنین منطقه کوچکی برای گشت‌وگذار در کشور، کاملاً منطقی است.

۱۰ کشور با بیشترین خودروی شخصی | کشور کوچکی که همه شهروندانش دست کم یک ماشین دارند

مالت: مالت یک جزیره کوچک آفتاب‌گیر در دریای مدیترانه است که به ازای هر هزار نفر، ۵۹۵ خودروی سواری دارد. از آنجا که این کشور بسیار کوچک است، برای مسافرت در آن، استفاده از خودرو به جای اتوبوس و قطار، راحت‌تر است. افرادی که می‌خواهند از رانندگی در ترافیک وحشتناک مالت در امان بمانند، می‌توانند از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس، برای رسیدن به مقصد مورد نظر خود استفاده کنند.

نیوزلند: نیوزلند در مجموع دارای ۵۹۷ خودروی سواری برای هزار نفر است. این کشور یکی از زیباترین مناطق جهان با مناظر بی‌نظیر محسوب می‌شود. مردم نیوزلند برای لذت بردن از طبیعت زیبای این کشور ترجیح می‌دهند در تعطیلات برای رسیدن به مقصد مورد نظر خود، از خودروی شخصی استفاده کنند.

ایتالیا: ایتالیا یک کشور زیبا با مردم دوست‌داشتنی، فرهنگ قدیمی و دانشگاه‌های عالی است. مردم این کشور به داشتن خودروی شخصی علاقه دارند و ایتالیا به عنوان خانه خودروهایی مانند لامبورگینی، مازراتی و فراری شناخته می‌شود. این کشور با وجود داشتن بیشترین تعداد خودرو، شبکه حمل‌ونقل خوبی شامل قطار، اتوبوس، کشتی و مترو دارد. قطارهای محلی، شهرهای ایتالیا را به هم پیوند می‌دهد و اتوبوس‌هایی که مسافت طولانی را طی می‌کنند، در میان ایتالیایی‌ها محبوب است.

۱۰ کشور با بیشترین خودروی شخصی | کشور کوچکی که همه شهروندانش دست کم یک ماشین دارند

پورتوریکو: این کشور به ازای هر هزار نفر ۶۲۹ خودرو دارد. دولت پورتوریکو سعی کرده است که رانندگی با اتومبیل شخصی را کاهش دهد و سیستم حمل‌ونقل عمومی را بهبود ببخشد، اما هنوز هم شهروندان، خودروی شخصی را برای رسیدن به مقصد مورد نظر خود ترجیح می‌دهند. وجود اتومبیل‌های فراوان در این کشور جزیره‌ای بسیار کوچک، باعث شده است بزرگراه‌ها بسیار پرترافیک شود.

ایسلند: در کشور ایسلند به ازای هر هزار نفر، ۶۴۶ خودروی سواری وجود دارد. مساحت این کشور حدود ۳۹ هزار و ۷۷۰ مایل‌مربع است که بیشترین جمعیت آن در یک منطقه کوچک خوشه‌ای واقع در پایتخت ایسلند زندگی می‌کنند.

لوکزامبورگ: این کشور کوچک ثروتمند که بین آلمان، فرانسه و بلژیک قرار دارد، جایگاه چهارم را در فهرست پرخودروترین کشورهای جهان به خود اختصاص می‌دهد. لوکزامبورگ با جمعیت تنها نیم میلیون نفر، مملو از افراد ثروتمند با حقوق بالا است. بنابراین آن‌ها عاشق خرید اتومبیل‌های لوکس گران قیمت هستند.

موناکو: موناکو یک کشور ویژه ماشین‌سواری است که به ازای هر هزار نفر، ۷۲۹ خودروی شخصی دارد. این کشور کوچک، بیشترین میزان نرخ تولید ناخالص داخلی را در جهان دارد. حقوق مردم موناکو به‌نسبت بالا است و خودروها به عنوان نماد وضعیت مالی آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. این کشور دارای یک شبکه جاده‌ای مدرن است و مردم آن عاشق رانندگی با ماشین و مسابقات جاده‌ای هستند.

۱۰ کشور با بیشترین خودروی شخصی | کشور کوچکی که همه شهروندانش دست کم یک ماشین دارند

لیختن‌اشتاین: لیختن‌اشتاین یک کشور کوچک است که تعداد خودروهای آن به ازای هر هزار نفر، ۷۴۴ عدد است. ۳۷ هزار نفر در این قلمروی کوچک با مساحت ۶۱ مایل‌مربع زندگی می‌کنند. با وجود قطارها و فرودگاه‌ها، مردم ترجیح می‌دهند در لیختن‌اشتاین رانندگی کنند و از سفر با خودروهای شخصی لذت ببرند.

سان‌مارینو: سان‌مارینو کشوری است که بیشترین تعداد خودرو را در جهان دارد و تعداد آن‌ها به ازای هر هزار نفر، ۱۱۳۹ عدد است. این کشور کوچک تنها ۲۴ مایل‌مربع مساحت دارد و با جمعیت حدود ۳۲ هزار و ۵۷۶ نفر، در خشکی محصور شده است. بزرگراه‌های سان‌مارینو ۵.۵ مایل طول دارند، اما در کمال تعجب، هر شهروند صاحب یک ماشین است و بیشترین تعداد خودرو را در بین کشورهای جهان دارد.

منبع:ایمنا

کد خبر 732409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha