معاون تئاتر کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از بسته‌های زمستانی تئاتر این کانون خبر داد.

کانون پرورش فکری

به گزارش همشهری آنلاین، تئاتر همیشه یکی از فعالیت‌های جدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده است. از همان ابتدای تأسیس در دهه پنجاه تا امروز این کانون نمایش‌هایی برای کودکان و نوجوانان را روی صحنه برده و هنرمندان نامدار بسیاری هم دانش‌آموختگان و اعضای این مرکز هستند. حالا «سعید زین العابدین» معاون تئاتر کودک و نوجوان این مرکز از بسته‌های زمستانی تئاتر خبر می‌دهد.

یکی از این موارد این بسته زمستانی، اجرای تئاتر برای کودکان در مراکز درمانی است. زین‌العابدین در باره این اجراها می‌گوید: «در هفته ملی کودک نمایشی از سوی کانون در مرکز طبی کودکان اجرا شد. با تأکید مدیرعامل کانون مبنی بر ادامه‌دار شدن این نوع نمایش‌ها قرار بر این شد که این نمایش‌ها با توجه به شرایط مراکز درمان در طول زمستان اجرا شوند. در این نمایش‌ها به کودکان بهداشت و نحوه درست مصرف دارو آموزش داده می‌شود، ضمن این که امید را در خانواده‌های این کودکان بالا می‌برد.» به گفته او اولین نمایش زمستانی در مراکز درمان هفته آینده توسط نیلوفر سیاری اجرا خواهد شد.

بسته‌های زمستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان| تئاتر به مدراس و مراکز درمانی می‌رود

مورد بعدی در این بسته اجرای نمایش در مدارس است. این اجراها از هفته ملی کودک آغاز شده‌اند و در طول زمستان ادامه دارند. این نمایش‌ها با اقتباس از کتاب‌های درسی شکل می‌گیرند و برای دانش‌آموزان در مدارس اجرا می‌شوند.

اجرا برای توانیابان هم از دیگر موارد این بسته زمستانی است که زین‌العابدین به آن اشاره می‌کند: «در اجرای این نمایش‌ها توانیابان حضور دارند. این کار دو هدف را دنبال می‌کند. یکی این که توانخواهان در کنار دیگران در یک گروه مشارکت و تمرین و اجرا می‌کنند و دیگر این که در این میان به توانایی‌های خود پی می‌برند. این نمایش‌ها تمام استانداردهای هنری یک تئاتر را دارند. پیش از این هم البته چنین تجربه‌هایی داشتیم که مورد استقبال واقع شده‌اند.»

اولین نمایش ویژه توانیابان در این طرح زمستانی ماه آینده در کرمان اجرا خواهد شد که جزئیات آن روزهای آینده به اطلاع خواهد رسید.

کد خبر 732233
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha