ایالت نیویورک هم تبدیل جنازه مردگان به کود، یا به اصطلاح کمپوست انسانی را مجاز اعلام کرده است. 

کمپوست انسانی

به گزارش همشهری آنلاین، حالا در ایالت نیویورک آمریکا هم می‌توان جسد فرد را بعد از مرگ به کود تبدیل کرد. در این روش که به نام «تنزل طبیعی ارگانیک» جسد هم شناخته می‌شود، بدن طی چند هفته در یک ظرف در بسته تجزیه می‌شود.

نخستین ایالت آمریکا که این روش را پذیرفت، ایالت واشنگتن بود که در سال ۲۰۱۹ آن را قانونی کرد. پس از آن ایالت‌های کلرادو، اورگان، ورمونت و کالیفرنیا هم یکی‌یکی آن را مجاز کردند.

سرویس تبدیل جسد به کمپوست نخستین‌بار توسط یک شرکت ارائه خدمات تشییع جنازه در آمریکا به نام «بازگشت به خانه»راه‌اندازی شده است. در این روش اجساد را در ظروف دربسته قرار می‌دهند و دور آن را با مخلوط حجیمی از یونجه و خاک اره پر می‌کنند. این مواد آلی گرمای حاصل از فساد و تخمیر بدن را به طور طبیعی حفظ کرده و از هزینه زیاد سوخت فسیلی در کوره‌سوزی‌های معمولی جلوگیری می‌کنند. میکا ترومن، مدیر عامل این شرکت، می‌گوید: «فرآیند سوزاندن ۱۳۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند و حدود ۲۴۵ کیلوگرم دی‌اکسید کربن به جو پمپاژ می‌کند.»

اسقف‌های کاتولیک در ایالت نیویورک با این استدلال که با بدن انسان نباید مانند «آشغال خانگی» رفتار کرد، با این قانون مخالفت کردند.

کد خبر 732215

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha