مراسم بیست ویکمین سالگرد تأسیس مؤسسه نیکوکاری دارالاکرام که با حضور جمعی از خیران و حامیان تدارک دیده شده بود یک مهمان ویژه داشت؛دکتر« محمدرضا شفیعی کدکنی». او که از سفیران مهربانی این موسسه است، در این مراسم گفت:« همه‌جای دنیا کارهای خوب را مردم انجام می‌دهند.»

بهاره خسروی / محله

به گزارش همشهری آنلاین، مؤسسه نیکوکاری دارالاکرام از مراکز خیریه در حوزه آموزش و تحصیل کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست است که بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز را در ۲۵ شعبه کشور با جدیدترین تکنولوژی روزتحت پوشش دارد. 
در این مراسم دکتر شفیعی کدکنی که از سفیران مهربانی دارالاکرام است، وقتی پشت تریبون قرار گرفت ابتدا ۲۱ سالگی  مؤسسه را تبریک گفت و حرف هایش را اینگونه ادامه داد:« در همه جای دنیا کارهای خوب و مؤثر غالبا به وسیله‌ی مردم انجام می‌گیرد و دولت‌های مترقی و برخاسته از نهادهای ملی و اجتماعی مسئولیت‌های خاص دیگری دارند و اینگونه فعالیت‌ها را از دور کنترل و در صورت لزوم کمک می‌کنند. در حقیقت بخش عظیمی از پیشرفت‌های کشورهای مترقی جهان حاصل کوشش جمعیت‌هایی از نوع دارالاکرام است که برای تعالی و ترقی زندگی اجتماعی مردم انجام می‌شود.»
دکتر کدکنی به اهمیت بالای کار مؤسسات مردم نهاد تاکید کرد:« پرورش استعدادها که ممکن است به علت وجود فقر در خانواده‌های کم برخوردار نادیده گرفته شود، توسط نهادهایی چون دارالاکرام ممکن می‌شود؛ چراکه به لحاظ ژن و نبوغ بین یک خانواده بسیار فقیر و بسیار ثروتمند هیچ تفاوتی وجود ندارد. بنابراین احتمال وجود نبوغ و استعداد در بچه‌های دارالاکرام زیاد است که بتوانند در آینده مایه‌ی آبرومندی کشور در دنیا شوند. »

کدکنی معتقد است هر کس به اندازه امکانات خود دارای مسئولیت است برخی این مسئولیت را می‌فهمند و می‌پذیرند؛ برخی نیز از آن غافلند.بنابراین باید افرادی پیدا شوند تا آنها را آگاه کنند. البته در معرفی نقش اجتماعی اینگونه مؤسسات باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام شود.معرفی درست باعث می‌شود افراد ثروتمند بدون وارث نیز با طیب خاطر تمام یا بخشی از ثروت خود را در اختیار استعدادهای گمنام قرار دهند.

در ادامه مراسم «اسماعیل جلیلیان» مؤسس دارالاکرام درباره فعالیت‌ها و خدمات این مجموعه به دانش‌آموزان مستعد در سراسر کشور صحبت کرد: « حفظ کرامت اصلِ کار ماست به ویژه وقتی با قشر خاصی از جامعه مواجه می‌شویم که ضعیف‌تر هستند باید بیش از همیشه مراقب حفظ کرامت باشیم. » او  با بیان اینکه خرد، مهربانی و کرامت سه اصل مهم در موسسه دارالاکرام است، گفت:« ما در پی چارچوبی هستیم که مجموعه درالاکرام را از درون منسجم و از بیرون نیز محافظت کنیم؛ در همین چارچوب منشور دارالاکرام در ۱۲ اصل شکل گرفت و در این دو دهه بیش از پیش مورد توجه همه بوده است. » جلیلیان به شفافیت مالی موسسه‌های خیریه تاکید کرد:« در این موسسه صددرصد مراحل کار خیر به نیکوکار نشان داده می‌شود. »
ایمان آذیش، نویسنده و فاتح قله اورست، از دیگرسفیران مهربانی موسسه هم در این مراسم دقایقی صحبت کرد: «کاری که یک نهاد خیریه برای انسان‌ها انجام می‌دهد به مراتب دشوارتر و ارزشمندتر از فتح اورست است.»
این فاتح اورست با اشاره به جمله بدرالملوک امام، مادر خیریه‌های ایران، گفت: « در مسیر فتحِ کوهستان و در مسیرِ کارِ خیر دستی از جنس نور انسان را به جلو هل می‌دهد و آن نور خداست.»

کد خبر 731267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha