غلامعلی حداد عادل در مراسم پایانی ششمین مجمع بین‌المللی استادان زبان و ادبیات فارسی، از تدوین اساسنامه‌ «بنیاد سعدی» و راه‌اندازی آن زیر نظر رئیس‌جمهوری برای گسترش زبان فارسی خبر داد.

در این همایش که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران به پایان رسید، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه امروز پس از گذشت 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی با در دست داشتن تمامی تجربه‌های قبل و بعد از انقلاب درنظر داریم تا گام بلندی را در جهت آموزش زبان فارسی به تمامی غیرایرانیان دنیا برداریم، گفت: به همین منظور، اساسنامه‌ تأسیس «بنیاد سعدی» را تهیه کرده‌ایم که هم‌اکنون به‌منظور بررسی و تصویب در دستور کار شورای‌عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد.

اما رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که آخر هفته پرکاری داشت، برای بازدید از نمایشگاه پوستر‌های عاشورایی، میهمان خانه هنرمندان هم شد.

به گزارش پایگاه خبری خانه‌ هنرمندان ایران، حداد عادل ضمن بازدید از خانه هنرمندان ایران از سوگواره پوسترهای عاشورایی و نمایشگاه نقاشی خط‌های ابراهیم الفت دیدن کرد. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بازدید ازسوگواره پوسترهای عاشورایی گفت: دیدن پوسترهای عاشورایی در ماه محرم، هر بیننده‌ای را یاد غزه و شهادت مظلومانه مردم فلسطین می‌اندازد.

در ادامه این دیدار حداد عادل ضمن گفت‌وگو درباره مسائل مختلف فرهنگی با مجید جوزانی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، از دیدار آتی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از خانه هنرمندان ایران و شرکت ایشان در جلسه شورای‌عالی این مؤسسه در اسفند ماه خبر داد.

در این دیدار، غلامحسین امیرخانی، داوود رشیدی و مجید سرسنگی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی را همراهی کردند. البته سومین سوگواره‌ پوستر‌های عاشورایی هم که از 14 تا 26 دی‌ماه در نگارخانه‌های ممیز و میرمیران خانه هنرمندان برپا بود و درآن 110‌پوستر عاشورایی به نمایش گذاشته شد، همان شامگاه پنجشنبه با معرفی و تقدیر از برگزیدگان در تالار اندیشه حوزه هنری به پایان رسید

کد خبر 73097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز