رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آمادگی و اقتدار کامل قرار دارند، گفت: مقامات نظامی و سیاسی صهیونیست‌ در این ایام که این رژیم اوج دوران افول و درهم ریختگی خود را سپری می‌کند گاهی سخنانی می‌گویند که ارزشی ندارد.

محمد باقری

به گزارش همشهری آنلاین، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای قرآنی نیروهای مسلح، اظهار کرد: نیروهای مسلح در امور قرآنی در کشور پیشگام هستند. همچنین در زمینه‌های مختلف قرآنی مانند قرائت، حفظ، فهم، تفسیر و تدبر در قرآن نیز فعالیت‌های فراوانی برای توسعه آن در مجموعه نیروهای مسلح اعم از کارکنان پایور، وظیفه، بسیج، خانواده‌ها و بازنشستگان صورت گرفته و این کار با کیفیت، عمق مناسب و کمیت قابل توجه در حال انجام است.

وی با اشاره فعالیت‌های گسترده نیروهای مسلح در زمینه‌های قرآنی اظهار داشت: در این نمایشگاه نمونه‌هایی از قدردانی‌های دستگاه‌های مسئول از نیروهای مسلح بابت فعالیت‌های قرآنی و کسب رتبه‌های برتر کشوری به نمایش گذاشته شده است. همچنین در مسابقات قرآنی با کشورهای اسلامی و سایر فعالیت‌های قرآنی نیز کارهای اساسی صورت گرفته است.


رییس ستاد کل نیروهای مسلح به فعالیت‌های نیروهای مسلح برای ترویج، درک و عمل به قرآن اشاره و تاکید کرد: تعداد بسیاری محافل قرآنی، دارالقرآن‌ها، تبدیل مساجد نیروهای مسلح به درالقرآن و مجموعه‌های پژوهشی مرتبط با قرآن نیز در نیروهای مسلح فعال هستند. همچنین تعداد زیادی پایان‌نامه‌های دوره‌های تحصیلات تکمیل و کارهای پژوهشی در سطح نیروهای مسلح انجام شده که هم مورد بهره برداری نیروهای مسلح و هم بخش‌های دیگر کشور قرار گرفته است.


سردار سرلشکر پاسدار باقری درباره وضعیت منطقه و قدرت پهپادی ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یکی از پنج قدرت برتر پهپادی جهان است. این اتفاق حاصل ۳۷ سال تجربه بهره‌گیری پهپادها از اوایل دوران دفاع مقدس تا امروز است. با اتکا به خود و با بهره گیری از دانشمندان جوان کشور، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و بُنیه خوب نیروهای مسلح قدرت پهپادی کشور توسعه پیدا کرده است.


وی افزود: امروز پهپادهای ما از جهت بُرد و عملکرد در بیش از ۱۵ رشته عملکردی و از جهت دقت، ماندگاری و ماموریت در سطح بالای جهانی قرار دارند. جوسازی‌هایی که امروز درباره استفاده از پهپادهای ایرانی می‌شود، فارغ از اینکه بسیاری از آنها ممکن است دروغ باشد، اما نشان از تاثیرگذاری، اهمیت و رتبه بالای پهپاد در جمهوری اسلامی ایران دارد.


رییس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: فرمانده سابق سنتکام تروریست آمریکایی در منطقه بیان کرده که برای اولین بار در دوران بعد از جنگ جهانی دوم، برتری هوایی آمریکا برهم خورده و نمی‌توانیم در صحنه‌ای که ایرانی‌ها با پهپاد حضور دارند، برتری هوایی داشته باشیم. این اعتراف بزرگ و تحقیرآوری برای آمریکایی‌ها است. این واقعیت دارد که آنها برتری هوایی را از دست داده‌اند و این در منطقه‌ای که ما اراده و در آن حضور پیدا کنیم حتما برقرار است.


سردار سرلشکر باقری تاکید کرد: ما به رشد پهپادی ادامه می‌دهیم و در هر موردی که مطابق مصالح و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی باشد، با سایر کشورها به همکاری در زمینه پهپادی می‌پردازیم. مهم این است که در چند سال اخیر صهیونیست‌ها با اضافه شدن به منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) درصدد هستند که در محدوده پیرامونی جمهوری اسلامی حضور نظامی پیدا کنند و بتوانند قدری از عقب‌ماندگی خود از تهدیدات فراوانی که از سمت جهان اسلام احساس می‌کنند را جبران کنند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: مقامات نظامی و سیاسی صهیونیست‌ در این ایام که این رژیم اوج دوران افول و درهم ریختگی خود را سپری می‌کند، گاهی سخنانی می‌گویند که ارزشی ندارد اما در مجموع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آمادگی و اقتدار کامل قرار دارند. ما به هرگونه تجاوز نسبت به سرزمین و منافع خود با قاطعیت تمام پاسخ خواهیم داد و هیچ درنگی در این موضوع نداریم. هم قدرت و هم اراده داریم و همچنین هر کشوری که مبدا تهاجم به جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد، فارغ از این که آنها اعلام کنند که از این قضایا اطلاع داشتند یا خیر، آن مبدا هم مورد تهاجم سنگین و پاسخ دندان‌شکن جمهوری اسلامی قرار خواهد گرفت. ما امیدواریم منطقه با آرامش، صلح، دوستی و برادری به عنوان یک منطقه اسلامی بتواند نمونه پیشرفت در جهان باشد.

کد خبر 730490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha