«لندرور دیفندر» تمام برقی جدید با برد ۳۰۰ مایلی (۴۸۳ کیلومتر) در راه است.

لندرور

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از اتو اکسپرس، «لندرور دیفندر» (Land Rover Defender) قرار است ظرف چند سال آینده به طور کامل برقی شود. آخرین نسخه این خودروی محبوب دو دیفرانسیل چهار چرخ در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، با این حال به احتمال زیاد شاهد تولید نسخه‌های کاملا الکتریکی ۹۰، ۱۱۰ و ۱۳۰ به عنوان بخشی از خط تولید به روز شده «دیفندر» در سال ۲۰۲۵ خواهیم بود. این مدل‌ها در سال ۲۰۲۶ به دست مشتریان می‌رسند.
این اتفاق احتمالا به معنای تغییر در فناوری پلتفرم «لندرور دیفندر»، از طراحی سبک وزن فعلی «دی ۷ پرمیوم» (D۷ Premium) به پلتفرم پیشرفته جدید «ام ال ای فلکس» (MLA Flex) است. «ام ال ای» که می‌تواند از پیشرانه‌های کاملا برقی و همچنین موتورهای احتراق داخلی پشتیبانی کند در حال حاضر به عنوان پلتفرم مدل‌های جدید «رنجرور» و «رنجرور اسپورت» این شرکت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسخه‌های تمام برقی این خودروهای «رنجرور» قرار است از سال ۲۰۲۴ تولید ‌شوند. پلتفرم «ام ال ای» قرار است به عنوان پلتفرم جدید لندرورهای دیفندری که از سال ۲۰۲۵ تولید خواهند شد، مورد استفاده قرار گیرد.

 

لندرور تمام برقی با برد ۴۸۳ کیلومتر | شاسی‌بلند جذاب با تغییراتی ویژه



با وجود تغییر در طراحی موتور نسخه‌های جدید لندرور، انتظار تغییرات بزرگی در ظاهر خودرو وجود ندارد. انتظار می‌رود ظاهر و ابعاد «دیفندر» ثابت بماند. ممکن است تغییراتی در سیستم اطلاعات داخلی خودرو همراه با اختصاص صفحه نمایش کمی بزرگ‌تر در راه باشد، اما انتظار نمی‌رود در طرح کابین لندور که همچنان مورد استقبال مشتریان است، تغییرات زیادی ایجاد شود. با این حال، افزایش استفاده از مواد پایدارکننده در بدنه این خودرو محتمل است، زیرا مدیران کمپانی لندور به دنبال تقویت بدنه این خودرو هستند.
مهندسان کمپانی لندرور در مورد چشم انداز برقی شدن نمادین این خودروی دو دیفرانسیل چهار چرخ و مزایایی که این کار برای بهبود عملکرد رانندگی «آف رود» (off- road) به همراه خواهد داشت خوش بین هستند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات فنی خودروی رنجروور تمام برقی که به عنوان خودروی خواهر «لندرور دیفندر» در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد، هنوز فاش نشده است، اما کارشناسان لندروور پیش‌بینی می‌کنند باتری حدودا ۱۰۰ کیلووات ساعتی به راحتی در پلت فرم جدید «ام ال ای» قرار بگیرد، با تعبیه این باتری هدف رساندن برد لندرور تمام برقی به ۳۰۰ مایل (۴۸۳ کیلومتر) محقق خواهد شد.

کد خبر 730469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha