رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی در برخی از استان‌های کشور، از آماده‌‎باش امدادگران این جمعیت برای امدادرسانی در حوادث احتمالی جوّی خبر داد.

امداد و نجات هلال احمر

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امداد و نجات گفت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور در خصوص بارش برف و باران به خصوص در غرب، جنوب و نواحی مرکزی کشور امدادگران این جمعیت در آماده باش کامل قرار گرفتند.

وی در ادامه گفت: با توجه به این شرایط حضور معاون یا رئیس اداره عملیات امداد و نجات در مرکز EOC استان و آماده باش و فراخوان تیم واکنش سریع و سایر تیم‌های عملیاتی ضروری است.

رئیس سازمان امداد و نجات در ادامه افزود: آماده باش کلیه شعب و پایگاه امداد و نجات با توجه به تجارب سال‌های گذشته از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است. همچنین تهیه نقشه خطر با توجه به نوع مخاطره جوی و رصد بیشتر مناطق دارای سابقه در سنوات گذشته در این چند روز از جمله اقدامات سازمان امداد و نجات است.

ولی پور با تاکید بر رصد و پایش شرایط جوی و اعلام گزارش به مدیر عامل جمعیت و eoc سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: با توجه احتمال افزایش سوانح ترافیکی، مسمومیت با گاز co، سرما زدگ، صاعقه‌زدگی، مفقودی و … تهیه و انتشار هشدارها و نکات آموزشی و ایمنی از طریق رسانه‌های شهرستانی و استانی با همکاری معاونت آموزش و روابط عمومی‌ باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 730060
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha