مهدی طارمی در بازی با ژیل ویسنته گلی را به ثمر رساند که شاید در نگاه اول خیلی معمولی باشد اما کلی نکته فنی مهم در دل خود جای داده است.

طارمی

به گزارش همشهری آنلاین، تیم پورتو در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی پرتغال موفق شد میهمان خود ژیل ویسنته را با نتیجه دو بر صفر شکست دهد. مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو زننده یکی از دو گل تیمش در این دیدار بود. این گل مهدی حاوی نکات فنی مهمی بود که می توان از آن برای تدریس گلزنی برای بازیکنان جوان بهره بود.

طارمی که بعد از زدن دو گل در سه دیدار دور گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ به پرتغال برگشت، طی دو بازی اخیر تیمش به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شده بود. او امشب در بازگشت به ترکیب اصلی آبی پوشان، خوش درخشید و با هوشیاری و حرفه ای گری توانست یک گل وارد دروازه حریف کند.

تصاویر | مهدی طارمی در پرتغال اینگونه تدریس گلزنی کرد!
مکث‌ به موقع و استارت سریع بلافاصله بعد از آن؛ شروع اقدام حساب شده طارمی‌برای گلزنی بود.

در شبی که علی علیپور هم برای ژیل وینسته بازی می کرد، پورتو در دقیقه سه به گل اول رسید و حدود یک ساعت بعد در دقیقه ۶۸ شاهد به ثمر رسیدن دومین گل این تیم توسط مهدی طارمی بودیم. این گل روی یک فرار عالی از آفساید توسط مهاجم پورتو به ثمر رسید.

با بررسی تصاویر فریز شده از صحنه به ثمر رسیدن گل دوم پورتو می توان پی به هوشیاری بالای مهاجم ایرانی پورتو برد که در جام جهانی قطر موفق شد به انگلیس دو گل بزند و برابر ولز پاس گل بدهد. طارمی در لحظه ارسال پاس، با یک مکث به موقع از ورود به منطقه آفساید خودداری کرد و سپس استارتی سریع زده و در دهانه دروازه، دریافت کننده یک پاس به بیرون دقیق بود.

تصاویر | مهدی طارمی در پرتغال اینگونه تدریس گلزنی کرد!
او در بهترین نقطه ممکن ایستاد تا پاسی را دریافت کند که با یک بغل پای دقیق آن را به گل تبدیل کرد.

ملی پوش ایرانی پورتو که بعد از فرار خوبش از آفساید، در موقعیت گلزنی خوبی قرار گرفته بود، پاس رو به بیرون اوتاویو را با یک بغل پای دقیق و بدون کنترل توپ، وارد دروازه حریف کرد. این گل طارمی یک گل سرتاسر آموزشی برای مهاجمان جوانی بود که رویایی ستاره شدن دارند و دوست دارند در کلاس کاری بالا فوتبال بازی کنند. طارمی برای به ثمر رسیدن این گل، از تله آفساید فرار کرد، به موقع خود را به داخل محوطه جریمه رساند، در یک منطقه عالی جاگیری کرد و با یک ضربه دقیق، پاس هم تیمی خود را به گل تبدیل کرد.

منبع: ورزش سه

کد خبر 729835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha