یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه حمایت‌های دولت و سازمان بورس از بازار سهام مثبت بوده و برای بازگشت اعتماد به بورس نیازمند تداوم حمایت‌ها هستیم، گفت: روند آینده بورس مثبت پیش‌بینی می‌شود و شاخص بورس می‌تواند به راحتی به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد دست یابد.

سازمان بورس

به گزارش همشهری آنلاین، مجید محمد علیزاده آرانی به بهبود روند این روزهای معاملات بورس اشاره کرد و افزود: شرایط بازار سهام در چند وقت گذشته بهبود یافته و از مدار رکود و ریزشی خارج شده است.

وی به تاثیر حمایت‌های دولت از بازار سهام تاکید کرد و گفت: اخیراً حمایت‌های دولت و سازمان بورس از این بازار مثبت بوده که این امر منجر به تغییر مسیر شاخص بورس و قرار گرفتن آن بر مدار صعود شد.

علیزاده آرانی به رشد قابل توجه صنایع و شرکت‌های بزرگ و شاخص ساز در چند روز گذشته اشاره کرد و ادامه داد: ارزیابی شاخص هم‌وزن در بازار نشان دهنده رشد این شاخص مانند شاخص کل است، بنابراین آغاز رشد در شرکت‌های بزرگ می‌تواند باعث همسویی شرکت‌های کوچک شود و آنها را بر مدار صعود قرار دهند.

اعتماد نیاز فعلی بازار سهام

این کارشناس بازار سرمایه اعتماد را به عنوان نیاز فعلی بازار عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاران باید اطمینانی را نسبت به روند افزایشی و رشد بازار داشته باشند. شاخص بورس اکنون در مسیر رشد خود با مقاومتی همراه است که می‌تواند به‌راحتی از این مقاومت عبور کند و اهداف جدیدی را برای خود در نظر بگیرد.

وی معتقد است که کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد شاخص بورس دور از دسترس نیست و انتظار می‌رود شاخص بورس به این کانال دست یابد.

عقب‌ماندگی بازار سهام از دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری

علیزاده آرانی به عقب‌ماندگی بازار سهام نسبت به دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری اشاره و بیان کرد: اگر رشد سایر بازارها را با بازار سرمایه مورد مقایسه قرار دهیم، می‌توان گفت که بازار سهام از دیگر بازارها عقب است و از جای رشد بسیار خوبی برخوردار است.

این کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد که بازار ارز طلا و سکه در چند وقت گذشته رشد زیادی را تجربه کردند که این موضوع می‌تواند محرکی برای رشد بازار سرمایه باشد.

توصیه‌هایی برای سرمایه گذاری در بورس

وی در خصوص سرمایه گذاری در بازار سهام، اظهار کرد: اگر سهامداران برای سرمایه‌گذاران دیدگاه بلندمدت دارند، می‌توانند از طریق مقایسه ارزندگی سهام شرکت‌های بورسی و ارزیابی شرکت‌هایی از سوددهی خوبی برخوردارند در این بازار سرمایه‌گذاری و اقدام به خرید سهام کنند.

علیزاده آرانی گفت: اکنون سهام، ارزان‌ترین دارایی برای سرمایه‌گذاری است، بنابراین افرادی که دارای نگاه بلندمدت برای سرمایه‌گذاری هستند می‌توانند اقدام به ورود سرمایه‌های خود در این بازار کنند.

بیمه سبد سهام یکی از اقدامات مثبتی بود

این فعال بازار سرمایه به استمرار حمایت دولت و سازمان بورس از بازار سهام تاکید کرد و افزود: مسmولان می‌توانند از این طریق اعتمادسازی را به سرمایه گذاران در بازار سهام برگردانند و اطمینان دهند که سرمایه آنها در این بازار حفظ خواهد شد.

وی گفت: بیمه سبد سهام یکی از اقدامات مثبتی بود که در چند روز گذشته در دستور کار مسئولان قرار گرفت و می‌تواند کمک کننده به سرمایه گذاران و افرادی باشد که برای سرمایه گذاری وارد این بازار شده‌اند.

کد خبر 729812
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 20
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • تحلیلگر اقتصادی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    31 5
    شاخصی قلابی که فقط با 10 سهم از 700 سهام بازار بالا و پایین میرود تحلیل بردار نیست.عدد واقعی شاخص الان حدود 340-350 هزار واحد است نه یک ملیون بالاتر الان.تمام سهام از یک پنجم تا یک دهم از 3 سال قبل سقوط کردن ولی شاخص فقط حدود 30درصد ریزش داشته.این شاخص فقط برای فریب عموم ساخته شده و سندیت ندارد.
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      7 20
      پرت و پلا نگو. با توجه به تورم ، نرخ ارز، قیمت سکه ، طلا ، خودرو، ملک و.... شاخص کل بورس باید در حال حاضر بالای ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار باشه نه یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد‌ . این خود گویای این هست که بازار سرمایه که درحقیقت موتور محرکه ی اقتصاد کشور هست خیلی عقب ماندگی دارد و خودش را برای رسیدن به بازارهای موازی داره آماده میکنه.
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      16 1
      کاملا درسته. پرتفوی سهامداران هنوز در ضرر های ۸۰ و ۷۵ درصدی هست ولی شاخص کمتر از ۳۰ درصد ریزش الان نشان می‌دهد. جالبه در روزهای ریزشی که پرتفوی ۷ درصد و ۵ درصد ریزش می کند شاخص فقط منفی ۳هزار واحد ریزش دارد ولی در روزهایی که مثلا مثبت ۴۵ هزار واحد رشد دارد شاخص کل پرتفوی سهامدار کمتر از ۲ درصد مثبت می شود.
    • محمد IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      18 1
      اعتبار و اعتماد چیزی ست که به راحتی بدست نمیاد مخصوصا برای بورس که آبرویی برای سهامدارانش نذاشته . طرف هم پولش رفته و از اون طرف همه بهش میگن با چه عقلی پولتو گذاشتی بورس ؟!! این دومی بدتر از اولی است . خلاصه هر کی می خواد هم پولش بره و هم سلامتی جسمی و روحیش از دست بده و مورد شماتت دیگران قرار بگیره بیاد تو بورس
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    24 1
    وقتی ضرر سهامداران بیچاره که سه سال قبل اومدندجبران شد اون موقع از برگشت اعتماد به بورس صجبت کنید.
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    29 2
    سه سال سرمایه ها با ضرر60 تا 80 درصدی تو بورس خوابیدند در مقابل تو این سه سال نرخ ارز و قیمت ها چندین برابر شده . بعدا این اقا وعده سرخرمن و شاخص 1600 میده.
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    17 4
    سال ۹۹ قیمت دلار حدود ۳۰ هزار تومان ، شاخص کل بورس بوده بالای ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد. اکنون قیمت دلار حدود ۳۹ هزار تومان ولی شاخص کل بورس زیر یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد!!!!!!!!!!!!!!!!! یک کارشناسِ کاربلد لطف کند و علت حرکت بورس و دلار را در جهت مخالف همدیگر توضیح دهند. با توجه به تورم کنونی ، نرخ ارز ، قیمت سکه ، طلا، خودرو، ملک و ... شاخص کل بورس در حال حاضر باید بالای ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار باشه نه یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد !!!!!!!!
  • ناشناس IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    15 2
    هیچ اهمیتی به بازارسرمایه داده نشده درصوتی که اصل اقتصادکشوربابازار بورس رونق میگیرد نه دلال بازی ارز وسکه که باعث رکود وتعطیلی کلی مارخونه شده فوری فوری به داد بورس برسید
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    18 1
    باسلام الکی مردمو قول نزنیدباوعده های توخالی دوسال میشه سهم ثشاهدخریدیم ۵۵درصدتوضررهست کجای بلندمدت سودسازه شاخص دستوری میره پیایین ولی بیشترسهمهاتومنفی معامله میشه یه روزه ۴۵هزارمثبت میکنندولی ثغییری درسهمهاوجودنداره بعدش ۳ماه همون ۴۵هزارو۳درصد۳درصدمیارن پایین هیچ اعتمادی نیست
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
    21 0
    فکر نمیکنم دیگه کسی انقدر بخواد حماقت کنه که پولشو بیاره تو بورس