شهرآورد شماره۹۹ پایتخت، بدون حضور تماشاگران و تحت‌تأثیر آلودگی هوا برگزار می‌شود.

دربی

به گزارش همشهری‌آنلاین، پرسپولیس و استقلال سرانجام امروز در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند تا دربی شماره۹۹ پایتخت را برگزار کنند. این بازی که در چارچوب مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر برگزار می‌شود، قرار بود قبل از جام‌جهانی به انجام برسد، اما با تأخیری مفصل مواجه شد تا ۲تیم امروز به مصاف یکدیگر بروند. این بازی اما گمشده‌هایی دارد که فهرست برخی از آنها را مرور می‌کنیم.

هوای پاک

مهم‌ترین گمشده دربی۹۹ هوای پاک است. پرسپولیس و استقلال در حالی پنجه در پنجه هم می‌اندازند که هوای بسیاری از کلانشهرهای ایران و به‌خصوص تهران به‌شدت آلوده است. این آلودگی منجر به تعطیلی چندروزه مدارس شده و شرایط طوری است که خیلی از مردم مسافت چند متری پیش روی خود را نمی‌بینند. در همین راستا، ابتدا با فشار استانداری گفته شد دربی به‌تعویق خواهد افتاد، اما نهایتا تصمیم گرفتند آن را همین امروز برگزار کنند. آیا بازی در این شرایط برای بازیکنان مضر نیست؟ صددرصد هست، اما گویا چاره دیگری نیست.

تماشاگر

ابتدا گفته شد برخلاف مسابقات چند هفته اخیر لیگ، مصاف پرسپولیس و استقلال با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد، اما در ادامه تصمیم مسئولان تغییر کرد. به این ترتیب بازی امروز تماشاگر نخواهد داشت تا بخش زیادی از جذابیتش را از دست بدهد. چندین دربی آخر تهران بدون حضور تماشاگر یا با حضور محدود آنها برگزار شد، اما حالا که کرونا نیست، مشکلات دیگری به‌وجود آمده است.

رودی ژستد

مهاجم فرانسوی استقلال فصل گذشته آمار درخشانی در گلزنی نداشت، اما در آخرین دربی تهران گلی به ثمر رساند که تاریخ‌ساز شد. رودی ژستد در بازی برگشت پرسپولیس و استقلال، گل دیرهنگامی به ثمر رساند که هم به قهرمانی استقلال کمک شایانی کرد و هم نام خودش را به‌عنوان نخستین گلزن خارجی تاریخ آبی‌ها به‌ثبت رساند. او پیش از شروع فصل از استقلال جدا شد.

یورگن لوکادیا

بدون تردید غیبت او، عجیب‌ترین خبر پیش از دربی تهران بود. مهاجم هلندی پرسپولیس که بهترین بازیکن این تیم در فصل جاری بود، پیش از مهم‌ترین بازی فصل قرمزها به بهانه مشکلات شخصی به کشورش بازگشت تا شوک بزرگی به اردوگاه سرخ‌ها وارد شود. لوکادیا با ۶گل در کنار محمد عباس‌زاده بهترین گلزن لیگ برتر محسوب می‌شود که طبیعتا در دربی گلی نخواهد زد.

شیخ دیاباته

از زمان حضور او در پرسپولیس، همه منتظر رویارویی این بازیکن با تیم سابقش در دربی بودند. شیخ دیاباته کمی هم با دلخوری از استقلال جدا شده بود و همین مسئله، حساسیت کار را دوچندان می‌کرد، اما او نهایتا در ادامه مصدومیت‌های سریالی‌اش حضور در این مسابقه را هم از دست داد تا یک جنبه تماشایی مسابقه از بین برود.

ابوالفضل جلالی

ملی‌پوش غیرمنتظره استقلال در جام‌جهانی، این اواخر با مصدومیت مواجه شده و حضور نامنظمی در تمرینات آبی‌ها داشته است. در مورد او گفته می‌شود به دربی امروز نخواهد رسید، اما باید تا زمان شروع مسابقه صبر کنیم.

علیرضا فغانی

از زمان قضاوت‌شدن دربی تهران از سوی داوران داخلی، علیرضا فغانی و محسن ترکی با ۷بار داوری رکورددار قضاوت در این مسابقه لقب گرفتند. ترکی مدت‌هاست بازنشسته شده، اما فغانی همچنان در سطح بسیار بالا فعالیت می‌کند و در شرایط نرمال می‌توانست سوت بازی امروز را هم به‌دست بگیرد. او با یک قضاوت دیگر در دربی، به‌تنهایی در این مسابقه رکورددار خواهد شد و البته که هنوز این فرصت برایش باقی است.

فرهاد مجیدی

این اواخر به حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال و رویارویی او با یحیی گل‌محمدی عادت کرده بودیم. مجیدی به‌عنوان مربی ۶مرتبه در دربی‌ها حضور داشت که حاصل تلاش او کسب ۲پیروزی، ۳تساوی و یک شکست بود. حالا اما مجیدی از استقلال رفته و ریکاردو ساپینتو به جای او هدایت آبی‌ها را بر عهده خواهد داشت.

کد خبر 729271
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha