پسر ایتالیایی دیگو مارادونا لزومی در مقایسه جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و فینالیست شدن آرژانتین با جام‌جهانی ۱۹۸۶ و قهرمانی پدرش نمی‌بیند.

مسی و مارادونا

به گزارش همشهری آنلاین، دیگو آرماندو مارادونا سیناگرا در سپتامبر ۱۹۸۶ متولد شد، تنها چند ماه پس از اینکه پدرش جام قهرمانی جهان را در مکزیک بالای سر برد. او سال‌ها با پدرش ارتباطی نداشت اما در آخرین سالهای زندگی ستاره آرژانتینی، رابطه‌ای استثنایی بین پدر و پسر شکل گرفت. او بزرگترین پسر از پنج پسر دیگو است و البته کسی است که بیشتر از همه با او درباره فوتبال صحبت می‌کرد.

دیگو جونیور در حال حاضر مربی تیمی در رده‌های پایین ایتالیا «ناپولی یونایتد» است. احساس او به جام‌جهانی مانند هر آرژانتینی دیگری است، با وجود اینکه در زادگاهش ناپل زندگی می‌کند و به ندرت به آرژانتین می‌رود. او گفت: «من همه مسابقات را تماشا می‌کنم، همه اخبار را دنبال می‌کنم، می‌خواهم ستاره سوم را روی سینه‌ام بگذارم زیرا این بچه‌ها واقعاً لیاقتش را دارند. آنها برای این پیراهن هر کاری می‌کنند و من امیدوارم این اتفاق بیافتد.»

دیگو جونیور با اطمینان در مورد احساس پدرش در مورد این جام‌جهانی صحبت می‌کند و مطمئن است که پدرش از بهشت فوتبال را دنبال می‌کند و از بازی تیمش لذت می‌برد: «پدرم به نحوه دفاع این تیم از پیراهن آرژانتین افتخار می‌کند. پدرم از بهشت به این بچه‌ها افتخار می‌کند.»

مقایسه ابدی

بسیاری از افراد جام‌جهانی ۱۹۸۶ را با جام‌جهانی فعلی مقایسه می‌کنند. مقایسه‌ای که می‌تواند مقایسه‌ای بین مارادونا، ستاره دهه ۸۰ و ۹۰ آرژانتین، و لیونل مسی، ستاره کنونی این کشور، باشد. آنها دو بازیکن بزرگ تیم ملی در سطح جهانی هستند.

«زمان لذت بردن از بازی مسی فرا رسیده است، همانطور که از بازی پدرم لذت بردیم. من دوست ندارم آنها را با هم مقایسه کنم زیرا فکر نمی‌کنم دلیلی برای این کار وجود داشته باشد. هیچ فایده‌ای هم ندارد. اگر یکشنبه برنده شویم داستانهای بین آنها شبیه به هم می‌شود، اما من می‌خواهم از بازی لیونل لذت ببرم و عکسی که از او و پدرم در اینترنت دست به دست می‌شود را خیلی دوست دارم. امیدوارم قهرمان شویم و اگر این اتفاق بیافتد، برای لئو بسیار خوشحال خواهم شد. من طرفدار شماره یک او هستم و همیشه او را دوست دارم.»

آنچه مشخص است این است که اگر آرژانتین یکشنبه قهرمان جام‌جهانی شود، دیگو و لیونل از نظر تعداد عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی در جام‌جهانی برابر خواهند شد، هرچند لئو قبلاً از نظر تعداد گل از اسطوره سابق عبور کرده (۱۱ به ۸) و با او در پاس گل برابر است (۸).

منبع: خبر ورزشی

کد خبر 728647

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    3 0
    مادر مارادونا ایتالیایی بود و دیگو زبان ایتالیایی را هم خوب صحبت میکرد