تکلیف نیمکت یوزها با حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام‌جهانی، همچنان مشخص نیست.

برانکو و کی‌روش

به گزارش همشهری‌آنلاین، کسی در فدراسیون به‌طور صریح در مورد کارلوس کی‌روش موضع نمی‌گیرد و روشن نیست که آیا این مربی به‌کار خودش در ایران ادامه خواهد داد یا نه. همزمان موج واکنش‌ها علیه مرد پرتغالی ادامه دارد و بخت او را برای ادامه کار در تهران کاهش داده است. همین مسئله باعث شده گمانه‌زنی‌ها در مورد استخدام مربیان جدید اوج بگیرد و در این میان یک اسم، بیشتر از سایر نام‌ها تکرار شود؛ برانکو ایوانکوویچ. روزبه‌روز زمزمه‌های بیشتری در مورد احتمال بازگشت سرمربی کروات به تیم ملی به گوش می‌رسد؛ مردی که هم‌اکنون هدایت عمان را برعهده دارد و از قضا عملکرد موفقیت‌آمیزی هم داشته است. فارغ از اینکه آیا برانکو گزینه خوبی است یا نه، چیزی که آدم را متعجب می‌کند محدودیت عجیب و خودساخته اهالی فوتبال ایران در مورد نیمکت تیم ملی است. طوری وانمود می‌شود که انگار در دنیا فقط ۲مربی داریم؛ برانکو و کی‌روش. یا این یکی باید باشد یا آن یکی اما واقعا اینطور نیست.

مربی خوب، گزینه بد

در اینکه برانکو ایوانکوویچ یک مربی خوب و توانمند به شمار می‌آید، تردیدی نیست. به هر حال سوابق او در تیم ملی ایران و پرسپولیس مشخص است. این مربی در چین و کرواسی هم کار کرده و امروز هم از عمان تیمی خوب و قابل‌قبول ساخته است. با این حال این مربی خوب، لزوما گزینه مطلوبی برای هدایت تیم ملی ایران نیست. اصل مطلب این است که طی سال‌های گذشته، برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش محور یک دوقطبی شدید و پرسروصدا در فوتبال ایران شدند و جنگی بزرگ را رقم زدند. اینکه در آن داستان‌ها چه‌کسی بیشتر مقصر بود، کاملا قابل بحث است و همان زمان هم به اندازه کافی در موردش صحبت شد. نکته اینجاست که در پس آن دعوا، هر یک از این ۲مربی حامیان و دشمنان سرسختی پیدا کردند. در نتیجه حضور چنین کاراکتری روی نیمکت تیم ملی که به اجماع عمومی نیاز دارد، عاقلانه نیست. زمانی که قرار به بازگرداندن کی‌روش بود هم این حرف‌ها را زدیم اما کسی گوش نکرد. یک بخش بزرگ از جامعه فوتبال از همان ابتدا نسبت به مربی پرتغالی گارد داشتند و این موضوع، کار او را سخت‌تر می‌کرد. کی‌روش آمد و برای هزارمین بار شکست خورد، حالا چه اصراری است که برانکو را هم برگردانیم و نیمه دیگر جامعه فوتبال را علیه او و تیم ملی بشورانیم؟ در شرایط نرمال، شاید برانکو جواب می‌داد، اما الان هواداران سینه‌چاک کی‌روش منتظرند زمین خوردن مربی کروات را ببینند و از او انتقام بگیرند. مطمئن باشید به همین دلیل، عرصه از همان روز اول بر مرد کروات تنگ خواهد شد؛ مخصوصا که او بعد از جام‌جهانی هم به کی‌روش طعنه زده و گفته: «ایران تیم خوبی داشت، اما مربی نداشت.»

به‌دنبال یک تفکر جدید

برانکو در نزدیکی‌های ۷۰سالگی قرار دارد. بیشتر از ۲۰سال از زمان نخستین حضور او در فوتبال ایران می‌گذرد. بالاخره یک روز باید از این اسم‌ها عبور کرد و سراغ تجربیات جدید رفت. دنیای فوتبال، مربیان دیگری هم دارد که سبک و تفکر خاص خودشان را دارند. شاید اگر انتخابی فکورانه و درست صورت بگیرد، کسی به فوتبال ایران بیاید که میراثی حتی باشکوه‌تر از این ۲مربی به جا بگذارد. مگر کی‌روش و برانکو از آسمان آمده‌اند؟ چرا این انحصار را نمی‌شکنید؟

کد خبر 728424
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 120
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یزدان IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    11 19
    چه کسی سرسپرده تر از این دوتا؟!
  • NL ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    90 9
    ما باید کدام امام زاده شمع روشن کنیم که بتوانیم از دست کیروش نجات پیدا کنیم و دیگه اسم این مربی ترسو نشنویم
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      82 3
      ما یه تیمی میخوایم که مثل ژاپن و مغرب شجاع بازی کند
  • حامد IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    43 8
    چرا محدودیت خودساخته اهالی فوتبال ؟ چرا فقط کیروش وبرانکو؟ مگه ویلموتس نیومد؟
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    41 13
    چرادهمه لال شدین اسکوچیچ را نمیارین
  • استقلالی IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    47 18
    قبل اومدن اسکوچیچ مورینیو به نیمکت نشینی لینک شد حالا داریم بر سر کیروش و اسکوچیچ و برانکو میجنگیم 😒 ینی تیم ملی ایران لایق مربی سطح اول نیست؟؟؟
  • Rfp IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    47 2
    جیب آقایان از کنار این دو سه تا مربی ... پر میشه مربیان دیگه باج نمیدن هنوز نفهمیدین
  • سید امیر IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    75 1
    تا وقتی باند تاج و...هستند آسمون فوتبال این مملکت همین رنگه. این آقا تا جریان‌ویلموتس بالا‌گرفت و حتی بعضا نمایندگان مجلس اظهر نظر کردند که مقصران پرونده ویلموتس باید خسارت را از جیب بپردازند خودش رو به مریضی زد که قلبم کسالت داره و استعفا داد.همچین که دوباره میدان رو آماده دید با لابی گری های آقایون سیاسیون دوباره به‌ناحق بر کرسی فدراسیون تکیه زد. با این تفکر که در گزارش بالا آمده موافقم که قحط رجال که نیست این همه مربی تراز اول ‌دنیا.البته که چوب خدا صدا ندارد تاج و کیروش جواب رفتلر ناجوانمردانه ای که در حق اسکوچیچ انجام دادند رو در بازی های قطر گرفتند
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
      34 2
      درود بر شما
  • آریو IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    37 6
    اره دیگه فوتبال هم شده مثل مملکت.انتخاب فقط و هرساله بین ۴نفره نخبه و مربی خوب هم دیگه وجود ندارد ک بتونیم بیاریم وضع مملکت و فوتبالمونو بهتر کنیم
  • حمیدرضا بصیری IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    38 3
    یه مربی بیارید که، دل و جگر داشته باشه، کنار تکنیک و تاکتیکش... یکی مثل مربی مراکش که، تیمش رو برد برای دیدار رده بندی.... قابل توجه آقایان تاج و نبی....!!!!
  • افشین IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    30 18
    سلام، برانکو یعنی عقب گرد به ده سال پیش، برانکو مربی با تفکرات پوسیده ونخ نماشده، اگر مربی از لیگ 3 خودمان بگذاریم از برانکو بهتره، مگر قحطی مربی است، ایران بزرگ مربی بزرگ مثل مربی همین تیمهای بزرگ جام جهانی میخواد، نه برانگو بی سواد
  • حسین پهلوان IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    23 8
    اینها مرری نیستند فقط پول میشناسند مربی بایدکار بنیادی و ریشه ای انجام دهد
  • علی IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    25 4
    آخه اینا دیگر مربی نیستن و مسعولین ورزش هم دنبال اختلاصن با اینا خوب کنار میان
  • محمدرضامحمدی IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    21 5
    فقط مربی داخلی باتجربه وبافرصت پنج ساله مافیای فوتبال بروند دنبال کار خود
  • ایرانی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    22 5
    اول باید تفکر کارشناسان و اصحاب رسانه را عوض کرد که تا قرعه کشی جام ملتها یا جام جهانی میشود شروع به گفتن این تیم خیلی قوی است یا اینکه اگر ما فقط یه گل بخوریم شاهکار کردیم و از این دست صحبتها، بعد بریم دنبال مربی خوب، تا تفکر شجاع و حماسی در دل بازیکن و مردم شکل نگیرد همیشه زنگ تفریح خواهیم بود...
  • بگوربرره IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    18 2
    معلم ورزش دبستان یک روستای محروم هم از سر تیم ملی البته ضمن احترام و بزرگواری همه معلمین ورزش قصد اینه که فکر می کنیم مرغ همسایه غازه. خدا می دونه چه رقمایی تو فوتبال جابجا میشه.
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    15 3
    تاوقتی که فوتبال ایران آلاف واسیر این چندنفرن در بهترین هالت با امتیاز حذف میشویم